GeoOrbital; Motorlu Teker Bisikletinizi Elektrikliye Çeviriyor!

Evet,En büyük denge unsuru insanın kendi ağırlık merkezini ilk başta dengeye getirmesi (Bisiklete binebilmenin asıl şartıdır) sizin dediğiniz gibi, sn.Serkan_48,çok haklısınız.Sonradan ilave edilen ek ağırlıkların bu asıl ağırlık merkezi 2. önemdedir,bu açıdan bakarsak eğer çok doğru. Ancak akrabotik yapıp 3-4 kişi bisikletin üzerinde bazen bu hassas dengeyi gösteri amaçlı çok iyi sağlıyorlar bildiğimiz gibi.

Bu resimdeki bisiklet katlanır bir çocuk bisikleti galiba,sn.Serkan_48,şarjlı matkabın bu mandreli ayni bisiklet dinamosundaki gibi,ama ters prensiple şarjlı bataryayla dönerek,bisikletin lastiğine yanak kısmından sürtünmeyle mevcut torku (Momenti) iletip bisikleti
tahrik etmiş oluyor.Lastik aşınması hiç olmuyorsa çok fena fikir değil :) çünkü bisiklet dinamoları çalışırken lastiğe,hatırı sayılır derecede bir zarar (Sürtünmeyle,aşınma yollu) bir miktar zarar verebilirler diye biliyorum.

Ancak bu şarjlı matkap, çok zorlanmış yükte çalışarak mormal süresinden daha kısa sürelerde deşarj olacaktır herhalde. Gerçi matkap olarak çalışırken de ayni durum söz konusu olabilir,ama o zaman küçük bir matkap ucunda bir duvarda veya iş parçasını delerken zorlandığından farklı,bisiklet ağırlığı+insan ağırlığı+ yerin sürtünme katsayısı (Düz yolda az zorlanır,yokuş veya dik rampada fazla zorlanıp akü daha çabuk bitecektir) vb. etkenlerin bileşkesi olan bir kuvvete karşı zorlanıp çabuk bitebilir.Ek akü takviyesinin hep hazırda veya paralelde beklemesi gerekir bence.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst