Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

öncelikle elektronik zabitini kafanda elektrik zabitine çevir orda elektronik zabiti deil elektrik zabiti :).yanına satj yapmaya gittiğin elektrik zabiti arkadaş umarım dediğin gibi paylaşımcı biridir işin özü aslında ilk önce bizim hurdalar diye tabir ettiğimiz 25 yaş üstü gemilerde her ne kadar zor olsada minumum 2 sene çalışmaktan geçer ki sörekli sökülen makinaler eski tip jeneratörler seperatörler kreynler (ki kreyn bir çok gemide elektrik zabitinin bulunma nedenidir 30 yaşında bir geminin kreyn panosu link tedir )komprasörler ve ana makine kazanlar ve otomasyon sistemleri bu iyidir neden iyidir işin özünü saf halini bilgsayar katılmamış halini yani mantığını çözersin yeni gemilerde her şey plc bilgisayar kontrollü çarkçı başları veya şirket kurcalamana izin vermez hiç arıza olmadan 6 ay çalışsan sadece bakar bakar inersin aşağı.o sebebten dolayı eskide bu işi öğrenin sonra yeni gemilere gidin derim en azından ben öyle yaptım ve eski gemilerde çalışmanın ne kadar faydasını gördüm anlatamam.artık göreceksiniz bir çok firma elektrık zabitini vardiye mühendisi olarakta kullanıyor bende 11 yıl kadar elektrik zabitliği ve vardiye zabitliğini beraberce yaptım.ama şimdi artık o işi yapmam çok yorucu oluyor günde 16-17 saat çalışma anlamına geliyor.şimdi sadece eletrik zabitliği yapıyorum sıfır gemilerde.Dizel makinelerden ne kadar sürede anlarım demissin eski bir gemiye gidersen sürekli sorun yaşanacağı sürekli söküleceği için eğer sıkı çalışır kitaplarlada kendini desteklersen ki bu kitaplar bence makinelerin instraction book'ları olmalı tabiiki her türlü makina bilgisi olmalı ama ingilizce yoksa bunlar pek işe yaramaz kitapları okuyamassın sörveylerle anlasamazsın onun ingilizce de şarttan da öte.birde kirlenmeye korkmayın eski gemide çalışırsanız bayaa bi pis iş yapacaksınız bunuda bilin....

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/ustalık-bu-mudur.13012/page-5
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
izahınızdan dolayı teşekkür ederim. gemide çalışma düşüncem yoktu taki ünlü bir şirket bizim okul mezunlarını işe alma konusunda bizlerle konuşmalarından sonra böyle bir düşünceye karar verdim. toplam 10-15 kişiyiz elektrik zabiti stajyeri olarak işe başlayacak. vize işlemlerinin önceliğine göre malum sıraya koymuşlar, yanılmıyorsam bi kaç kişi kaldık gemiye çıkmayan. gemilerde son senelerin gemileri. en yaşlısı 7 yaşındadır.
dediniz gibi yanında stajyer olacağım elektri zabiti şayet iyi biriyse, tutmayın beni :D belkide sizsinizdir :D :D
 
:) ben senıin bahsettiğin firmayı biliyorum ben orada deilim ben genelde tanker chemical tarzı gemilerde çalışıyorum.sana işi mesleği bir tarafa koy sadece iyi düşün öyle başla derim haberin olsun eksi'leri artılarından fazladır ama yaşam biçimidir.teknik açıdan soracakların varsa yaz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım..
_____________________________________________________________
gemi kreyni ile ilgili kendi çektiğim acıklamalı resımler ve o kreyne ait elektrik projeleri merak edenler indirip bakabilir.tabi bu sadece liebheer kreyn daha farklı kreyn markaları da mevcut ama gemilerde en çok kullanılan kreynler lıebheer fukushima IHI mcgregor'dur liebheer kreynler de çok fazla elektronik kontrol sistemi kullanılırken diğer markalar kontrol ve güvenlik sistemlerinde genelde ağırlığı hidroliğe verirler.
 
tekrar iyi niyetinizden ötürü size teşşekkür ederim. ALLAH razı olsun.
o zaman şunu sorayım.
yeni gemilerde pek fazla arıza çıkmaz dediniz ama genel olarak ne tür sorunlar çıkar ve yeni gemilerde ne tür işleri yaparlar elektrik zabitleri. beni gemiye çıkmadan 5 gün önce haber edecekler ve büyük ihtimal kuru yük gemisine çıkacağım, ama bi ihtimal tanker de olabilir. dediğiniz üzere soruyorum. yani pek fazla sorun çıkmaz ama çıkma ihtimali olan ve zabitin en fazla uğraştığı şeyler nedir. mesela işi yoksa makinacılarla takılır, peryodik bakımları yapar, ampul değiştirir gibi :) tabi siz daha iyi bilirsiniz. şu kısa zamanda hangi bilgilerimi tazelemeliyim en azından.
 
ampul değiştirir :)..yeni gemide arıza cıkmaz diye bisey yok tabiiki çıkar yeni gemiler genelde plc ve bilgisayar kontrollu gemilerdir.monıtoıng dedıgımız alarm takıp sistemlerimde cok sık arızalr yasanır bunlar nedır transmıtter preessure swıtch pt100 termokupul gibi elemanlardan aldıgı bılgıyı bıze gosteren ve sıstemı korumaya yarayan parcalarda sık sorun yaşanır.şimdi öncelikli olarak bir elektrık zabıtı gemiye adım atar atmaz jenerator ve jenerator kontrol koruma sıstemlerının çalışırlığını test etmelidir (voltajın durumu salınımlımı sabitmi,senkronizasyon oto ve manuel test ,over current,over speed,reverse power,test edilmeli.jeneratör oil press shut down cooling water alarmları test edilmeli ilk bunlardan emin olmalısın.daha sonra emergency battery lerin durumlarına bakmalısın sulu akulerse bome değerleri 1240'ın altında olmamalı kuru tip ise kullanım süreleri dolmus olmamlı,seyir fenerlerinde sıkıntı varmı sürekli lamba arızası yapıyormu ve lamba kesti alarmları çalışıyormu kontrol etmelisin,daha sonra genel olarak elektrik motorlarının durumları rulman kontrolü sıcaklık kontrolü ve ısıtmalı motorların hiterleri çalışıyormu.maın swıtch boardda ve local panolarda ısınan kesici varmı.daha sonra makına daıresınde ki onemli alarmlar nedir ana makına yağ basıncı alarm ve shut down ,sogutma alarm ve shut down,splash oıl monıtor varsa calısırlıgı oıl mıst dedector varsa testi,eksoz sıcaklıkları alarm,anakine fuel leakage alarmı,tank seviyeleri alarmları,kazanlara ait alarmlar ve otomatık su alma sistemleri kontrol edilmeli.seperatorlerın oıl leak alarm ve stopları test edilmeli,dümen frekans kontrollu ıse ınvertörlerin durumları ve calışma esnasında sıcaklıkları hidrolik ise elektrik motorları amper ve rulmanları yağ tankı seviye yag sıcaklık alarmları iskeleden sancağa 30 sanıye altında basabiliyormu.shaft jeneratoru ve altermatorlerın bara cıvata kontrolu hava fıltrelerının değişimi,shaft topraklama sisteminin fırcalarının kontrolü ve seyır esmasında kac mılıvolt gösterdiği 5o milivolta kadar normaldir.sintine seperatörünün işlevselliği 15 ppm alarm ve shut down durumu.yangın alarm ve local applıcatıon sıstem testi.motorlara ait megger testi.tanker veya chemmıcal ise exproof materyallerın durumu nasıl dıs aydınlatmada sorun varmı gas samplıng sıstem faalmı,nitrogen jeneratörünün durumu mod 1 mod 2 start stand by-block and bleed valf ler calısıyormu.cargo kontrol marfleks ıse ınvertorlerın durumu hız hız ısteklerıne davranısları framo ıse kontrol sistemının durumu yag tankı shut down sıstemı calısıyormu gemi kuru yukse kreynlı ıse gemı kreynlerının durumu lımıt swıtchler calısyormu elektık motorları ne durumda slıp rıng ler ne durumda.kopru ustunde publıc adrressor sıstem calısıyormu(dahılı anons sıstemı)gmdss battery ne kadar gıdıyor.HVAC yani heating ventilating air condationıng sistem genel olark faal mi(ha demişşsinya nelerimi geliştireyim diye sana söyliyim kimse anlamaz gemide soğutma sistemlerinden ona yoğunlaş)daha liste uzar gider ama ana seyler bunlardır asağı yukarı.işimiz yok diye bisey yoktur gemide ha yattığımızda olur ama sen yatar gözükmemeye dikkat et işin yoksa da kendine iş icat et.manevralara yani yanaşma kalkma kanal boğaz sığlık geçişlerinde makine dairesinde kontrol odasında saat kaç olursa olsun istersen 1 haftada uyumamış olsan hazır bulunacaksın.kimseye abi gibi hitaplarda bulunma 2 çarkçıya 2.kaptana chief çarkçıbaşına zaten çarkçıbaşım denir.ISM evraklarından kendininkilerin eksiksiz olmasını sağla sana ait elektrik makinelerin talimatlarının okunur ve temiz olmasını sağla.gemi denetim birimleri amkinaların çalışırlığını test etmenin yanın zabitleride sözlü sınav gibi yoklarlar onun için solasa ve şirket ısm ine göre neyin nasıl veya nekadar olması gerektiğinin cevabnı söyleyebilecek yeterlilikte olman gerekir.Diyebileceklerim şimdilik bu kadar herkeze kolay gelsin..

port state gemi kontrol listesi aşağıdaki linktedir
 

Ekli dosyalar

  • Gemi_Kontrol_Listesi.pdf
    522.4 KB · Görüntüleme: 260
Sayın airon tutyalarla ilgi sorusu üzerine.
benim bulunduğum yat sektöründe zink tutyalara elektrik verilmez. zink daha aktif eleman olduğu için tekne gövdesi yerine o faaliyete geçer. bu da belli bir süre sonra biter ve yenilenmesi gerekir.
elektrikle çalışan başka koruma sistemleri var. onlarla ilgili bilgileri yükledim.
 

Ekli dosyalar

  • EPS-ELCAPAC-DS-0408.pdf
    61.2 KB · Görüntüleme: 100
ben soruyu anlayamadım ama tutyaların ne işe yaradığını mı soruyor?ya da marıne growth preventing sistem hakkında bilgi falanmı arıyor.
_______________________________________________________

tutyalarla ilgili olarak oncelikli galvanik reaksiyon hakkında bilgi alınmalıdır.
 

Ekli dosyalar

  • korozyon.pdf
    1.7 MB · Görüntüleme: 98
ben soruyu anlayamadım ama tutyaların ne işe yaradığını mı soruyor?ya da marıne growth preventing sistem hakkında bilgi falanmı arıyor.
_______________________________________________________

tutyalarla ilgili olarak oncelikli galvanik reaksiyon hakkında bilgi alınmalıdır.

Daha önce arkadaşların okul ödevi ve sonumu bu konuda yardımcı olmaya çalışmıştım
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/gemilerde-üretilen-elektrik.23578/page-3
bu soru da oradan kalma ama buranın linkini vererek cevabı buraya yazdım artık konular eskisi gibi dağılmasın.
 
Merak eden arkadaşlar için gemilerde çalışmak için gereken liman cüzdanı nasıl alınacağına dair bir yazı....


elimizde hiçbirşey yok nasıl liman cüzdanı çıkaracağız?
bir denizcilik lisesinden yada STCW kursundan mezun olduğumuzu varsayalım.
gemilerde çalışabilmek için 5 temel stcw sertifikasına ihtiyacınız var
1.denizde kişisel can kurtarma teknikleri eeğitim belgesi
2.temel ilk yardım eğitim belgesi
3.yangın önleme ve yangınla müadele belgesi
4.personel güvenliği sosyel sorumluluk eğitim belgesi
5.can kurtarma araçlarını kullanma yeterlilik eğitim belgesi
6.seyir vardiyası tutma belgesi (opsiyonel.yağcı için gerekli)
7.makine vardiyesi tutma belgesi (opsiyonel.yağcı için gerekli)
8.tanker tanıtım sertifikası (tanker de çalışmak için gerekli)
9.chemical tanıtım sertifikası (kimyasallarda çalışmak için gerekli)

bunlardan ilk beşi mecbur alınacak sonrakıler liman cüzdanının yetrliliğine göre
ilk besine temel eğitim sertifikalrı denir akademi demizcilikte 250 tl sonrakı her bırı için sanırım 75 tl olması gerek.akademi denizcilikten ve diğer firmalaradan fiyatları tekrar tel açıp sorunuz ben fikir vermesi açısından yazdım.



lazım olacak belgeler;

yaklaşık 15 adet fotoğraf (özellikle beyaz fon olmalı)
1 adet ikametgah ilmuhaberi (muhtarlıktan alınacak)
1 adet nüfus cuzdanı fotokopisi (noter onayı gerekmez)
adli sicil kaydı (savcılıktan 5ytl karşıılığında alınabiliyor)
transkript (öğrenim belgesi) ya da mezuniyet belgesi
1 adet yarım kapak dosya
1 adet büyük boy sarı zarf
sağlık raporu
Noter tastikli diploma
askerlik durum belgesi (20 yaş altı için istenmemektedir)
18 yaş altı için yanınızda bir veliniz
ve tabiki para (yaklaşık 350 ytlye mal oluyor)

öncelikle bu belgelerin tümünün alınması bizim için çok büyük yarar sağlayacaktır.çünkü alınmayan bir belge 1 günümüze mal olabilir.

SAĞLIK RAPORU NASIL ÇIKARILIR?

sahil ve hudutlar genel müdürlüğünün sitesindeki gemi adamı olur belgesi vermeye yetkili hastenelerden birine gidilir. Tavsiyem Üsküdar Mihrimah Sultan Tıp Merkezi ya da Karaköy Alman Galata Hospital. işlemlerinizi en çabuk bu iki hastane yapıyor çünkü. sağlık raporunun yaklaşık maliyeti 190-200 ytl dir. bol sayıda fotoğraf (7-8 adet) ve nüfüs cüzdanınız yeterlidir.birde heyet günlerini tutturmalısınız. her gün bu raporu veremiyor hastaneler. bir gün süren muayene ve tahlillerden sonra ertesi gün raporunuz çıkıyor.

raporumuzu aldık ilk işimiz sultanahmet' teki Sahil Hudutlar Genel Müdürlüğüne gitmek.(nasıl gidilir? emiönüne bir şekilde ulaştıktan sonra tramvaya binilerek sultanahmet durağında inilir. hemen sağ tarafta görememenize imkan yok)
raporu burada onaylatmamız gerek 3 adet fotoğraf ve nüfüs cüzdanı burada da gerekli. bir ücret alınmıyor. burada geçen süre ise yaklaşık 15 dakika.

LİMAN BAŞKANLIĞINDA YAPILACAKLAR

tüm evraklarımızla birlikte buraya gidilir (nasıl gidilir? sultanahmetten indiğimiz gibi aynı tramvaya bineriz ve fındıklı durağında ineriz. caddeden karşıya geçeriz hemen önümüzde yine göremememize imkan yok.)

acele etmeliyiz çünkü liman başkanlığı öğleden sonra saat 2 ye kadar evrak teslim alıyor.ancak çok kalabalık olduğu durumlarda bu süre uzatılabiliyor. başta sayılan tüm evraklardan elimizde kalanların hepsini buraya vereceğiz.önce girip kaç para harç yatırmamız gerektiğini öğreniyoruz. (miço, gemici, ve sınırlı zabitler için 15 ytl stajer ve diğer zabitler için 85 ytl) (peki bunun sebebi nedir? liman başkanlığı gemi adamı cüzdanını iki çeşit vermektedir. 15 ytl ye kredi kartı gibi olan pvc kart 85ytl ye ise pasaport gibi olan defterli liman cüzdanı verilir. siz siz olun derim pvc kart almayın çünkü Rusya gibi bazı ülkeler bu kartlarda denizcilerimize sorun yaşatarak gemiden bile inmesini engelleyebiliyor.)kaç para yatıracağımızı öğrendikten sonra bi koşu yaklaşık 500 metre geride olan halk bankasına parayı yatırıyoruz ancak dekontta bizim adımızın olması gerekli.

DÜZELTME ! : Artık Halkbankasıyla çalışmıyorlar dün öyle bi hata yaptım koşa koşa güneşin altında sözleşmeleri bitmiş. Limanın ordaki GARANTİ bankasıyla çalışıyorlar ödemeler ordan yapılacak ama ödeme yapmadan önce limanın yan tarafından dilekçe aldığımız ufak yere gidip bize verilen fiyatları e-ödeme şeklinde giriyorlar bize bi çıktı alıyorlar bu işlem 5 tl ye maloluyor. Çıktıyı aldıktan sonra bankaya gidip elimize vermiş oldukları çıktıya göre ödemeyi yapıyoruz sonra evraklarımızı limana teslim ediyoruz.

tekrar liman başkanlığına geldik sıra numarası alıyoruz.sıramız gelince evraklarımızı teslim ediyoruz.ordan verilen makbuzu aynı oda içinde olan maliye veznesine vererek (mesai saati bitişi: 15.00) alacağımız sertifika sayısına göre paramızı yatırıyoruz. (yaklaşık olarak 1 sertifika 10 ytl ye geliyor)ordan aldığımız dekontu da tekrar evrakları teslim ettiğimiz yere teslim ediyoruz. yarın gel al diyor liman cüzdanını hayırlı olsun...

SONRAKİ PROSEDÜR

ertesi gün geldik cuzdanımızı aldık. doğruca emniyet müdürlüğüne (nasıl gidilir? uzaktan gelenler için eminönü 'ne ulaştıktan sonra ister tramvay-metro aktarması ile emniyet istasyonunda inilerek istenirse aksaray otobüsleri ile rahatça vatan caddesine ulaşılabilir.sorsanızda bilmeyen yoktur zaten) yaklaşık 2-3 ytl ve dilekçeler (ordan veriliyor) ile liman cüzdanı yeterli. (önemli: 18 yaş altı için hem anne hemde babanın polis vizesi alabilir şeklinde noter onaylı kağıdı buda + 40ytl masraf demek onun için hem anne hemde babanızı aynı anda yanınızda getirmeniz tavsiye edilir.) orda da yarım saatlik bir süre sonunda parmak iziniz vs. işlemler halledilir ve liman cüzdanınıza 5 sene süre ile geçerli polis vizesi basılır. artık istediğiniz zaman gemiye çıkabilirsiniz.

En son olarakta pasaport almnız gerkiyor...2009 fiyatları ama her yıl bu bedellere zam gelir..135 tl pasaport defter bedelidir

6 AY 114.60 TL 135.00 TL 249.60 TL
1 YIL 163.80 TL 135.00 TL 298.80 TL
2 YIL 276.40 TL 135.00 TL 411.40 TL
3 YIL 395.30 TL 135.00 TL 530.30 TL
3 YILDAN FAZLA 560.30 TL 135.00 TL 695.30 TL
 
Son düzenleme:
Merhaba, M.Y.O Endüstriyel Otomasyon mezunuyum gemide hangi vasıfla çalışabilirim. Ayrıca Otomasyonlu gemilerde iş bulmam nasıl olur.
Teşekkürler..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,119
Mesajlar
915,160
Kullanıcılar
449,824
Son üye
Lecterer

Yeni konular

Geri
Üst