1. Forumumuzda alt yapı değişikliği yapılmıştır. sorun yaşayan üyelerimiz buradan hata bildirimi yapabilirler.

Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Konusu 'Elektrik Genel' forumundadır ve elect off tarafından 15 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. elect off
    Çevrimdışı

    elect off Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğenilen Mesajları:
    21
    Ödül Puanları:
    8
    Meslek:
    gemi elektrik zabiti

    öncelikle elektronik zabitini kafanda elektrik zabitine çevir orda elektronik zabiti deil elektrik zabiti :).yanına satj yapmaya gittiğin elektrik zabiti arkadaş umarım dediğin gibi paylaşımcı biridir işin özü aslında ilk önce bizim hurdalar diye tabir ettiğimiz 25 yaş üstü gemilerde her ne kadar zor olsada minumum 2 sene çalışmaktan geçer ki sörekli sökülen makinaler eski tip jeneratörler seperatörler kreynler (ki kreyn bir çok gemide elektrik zabitinin bulunma nedenidir 30 yaşında bir geminin kreyn panosu link tedir )komprasörler ve ana makine kazanlar ve otomasyon sistemleri bu iyidir neden iyidir işin özünü saf halini bilgsayar katılmamış halini yani mantığını çözersin yeni gemilerde her şey plc bilgisayar kontrollü çarkçı başları veya şirket kurcalamana izin vermez hiç arıza olmadan 6 ay çalışsan sadece bakar bakar inersin aşağı.o sebebten dolayı eskide bu işi öğrenin sonra yeni gemilere gidin derim en azından ben öyle yaptım ve eski gemilerde çalışmanın ne kadar faydasını gördüm anlatamam.artık göreceksiniz bir çok firma elektrık zabitini vardiye mühendisi olarakta kullanıyor bende 11 yıl kadar elektrik zabitliği ve vardiye zabitliğini beraberce yaptım.ama şimdi artık o işi yapmam çok yorucu oluyor günde 16-17 saat çalışma anlamına geliyor.şimdi sadece eletrik zabitliği yapıyorum sıfır gemilerde.Dizel makinelerden ne kadar sürede anlarım demissin eski bir gemiye gidersen sürekli sorun yaşanacağı sürekli söküleceği için eğer sıkı çalışır kitaplarlada kendini desteklersen ki bu kitaplar bence makinelerin instraction book'ları olmalı tabiiki her türlü makina bilgisi olmalı ama ingilizce yoksa bunlar pek işe yaramaz kitapları okuyamassın sörveylerle anlasamazsın onun ingilizce de şarttan da öte.birde kirlenmeye korkmayın eski gemide çalışırsanız bayaa bi pis iş yapacaksınız bunuda bilin....

    http://www.kontrolkalemi.com/forum/mesleki-deneyim/13012-ustalik-mudur/sayfa5.html
    Son düzenleme: 9 Aralık 2009
    Entes
    Entes
  2. bizonnn
    Çevrimdışı

    bizonnn Yeni Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    öğrenci
    izahınızdan dolayı teşekkür ederim. gemide çalışma düşüncem yoktu taki ünlü bir şirket bizim okul mezunlarını işe alma konusunda bizlerle konuşmalarından sonra böyle bir düşünceye karar verdim. toplam 10-15 kişiyiz elektrik zabiti stajyeri olarak işe başlayacak. vize işlemlerinin önceliğine göre malum sıraya koymuşlar, yanılmıyorsam bi kaç kişi kaldık gemiye çıkmayan. gemilerde son senelerin gemileri. en yaşlısı 7 yaşındadır.
    dediniz gibi yanında stajyer olacağım elektri zabiti şayet iyi biriyse, tutmayın beni :D belkide sizsinizdir :D :D
  3. elect off
    Çevrimdışı

    elect off Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğenilen Mesajları:
    21
    Ödül Puanları:
    8
    Meslek:
    gemi elektrik zabiti
    :) ben senıin bahsettiğin firmayı biliyorum ben orada deilim ben genelde tanker chemical tarzı gemilerde çalışıyorum.sana işi mesleği bir tarafa koy sadece iyi düşün öyle başla derim haberin olsun eksi'leri artılarından fazladır ama yaşam biçimidir.teknik açıdan soracakların varsa yaz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım..
    _____________________________________________________________
    gemi kreyni ile ilgili kendi çektiğim acıklamalı resımler ve o kreyne ait elektrik projeleri merak edenler indirip bakabilir.tabi bu sadece liebheer kreyn daha farklı kreyn markaları da mevcut ama gemilerde en çok kullanılan kreynler lıebheer fukushima IHI mcgregor'dur liebheer kreynler de çok fazla elektronik kontrol sistemi kullanılırken diğer markalar kontrol ve güvenlik sistemlerinde genelde ağırlığı hidroliğe verirler.

    4shared.com - çevrimiçi dosya paylaşımı ve depolama - indir KREYN ACIKLAMALI.rar
    4shared.com - çevrimiçi dosya paylaşımı ve depolama - indir KRENY ELEKTRIK DEVRE SEMALARI.rar
    Yönetici tarafından son düzenleme: 10 Aralık 2009
  4. bizonnn
    Çevrimdışı

    bizonnn Yeni Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    öğrenci
    tekrar iyi niyetinizden ötürü size teşşekkür ederim. ALLAH razı olsun.
    o zaman şunu sorayım.
    yeni gemilerde pek fazla arıza çıkmaz dediniz ama genel olarak ne tür sorunlar çıkar ve yeni gemilerde ne tür işleri yaparlar elektrik zabitleri. beni gemiye çıkmadan 5 gün önce haber edecekler ve büyük ihtimal kuru yük gemisine çıkacağım, ama bi ihtimal tanker de olabilir. dediğiniz üzere soruyorum. yani pek fazla sorun çıkmaz ama çıkma ihtimali olan ve zabitin en fazla uğraştığı şeyler nedir. mesela işi yoksa makinacılarla takılır, peryodik bakımları yapar, ampul değiştirir gibi :) tabi siz daha iyi bilirsiniz. şu kısa zamanda hangi bilgilerimi tazelemeliyim en azından.
  5. elect off
    Çevrimdışı

    elect off Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğenilen Mesajları:
    21
    Ödül Puanları:
    8
    Meslek:
    gemi elektrik zabiti

    ampul değiştirir :)..yeni gemide arıza cıkmaz diye bisey yok tabiiki çıkar yeni gemiler genelde plc ve bilgisayar kontrollu gemilerdir.monıtoıng dedıgımız alarm takıp sistemlerimde cok sık arızalr yasanır bunlar nedır transmıtter preessure swıtch pt100 termokupul gibi elemanlardan aldıgı bılgıyı bıze gosteren ve sıstemı korumaya yarayan parcalarda sık sorun yaşanır.şimdi öncelikli olarak bir elektrık zabıtı gemiye adım atar atmaz jenerator ve jenerator kontrol koruma sıstemlerının çalışırlığını test etmelidir (voltajın durumu salınımlımı sabitmi,senkronizasyon oto ve manuel test ,over current,over speed,reverse power,test edilmeli.jeneratör oil press shut down cooling water alarmları test edilmeli ilk bunlardan emin olmalısın.daha sonra emergency battery lerin durumlarına bakmalısın sulu akulerse bome değerleri 1240'ın altında olmamalı kuru tip ise kullanım süreleri dolmus olmamlı,seyir fenerlerinde sıkıntı varmı sürekli lamba arızası yapıyormu ve lamba kesti alarmları çalışıyormu kontrol etmelisin,daha sonra genel olarak elektrik motorlarının durumları rulman kontrolü sıcaklık kontrolü ve ısıtmalı motorların hiterleri çalışıyormu.maın swıtch boardda ve local panolarda ısınan kesici varmı.daha sonra makına daıresınde ki onemli alarmlar nedir ana makına yağ basıncı alarm ve shut down ,sogutma alarm ve shut down,splash oıl monıtor varsa calısırlıgı oıl mıst dedector varsa testi,eksoz sıcaklıkları alarm,anakine fuel leakage alarmı,tank seviyeleri alarmları,kazanlara ait alarmlar ve otomatık su alma sistemleri kontrol edilmeli.seperatorlerın oıl leak alarm ve stopları test edilmeli,dümen frekans kontrollu ıse ınvertörlerin durumları ve calışma esnasında sıcaklıkları hidrolik ise elektrik motorları amper ve rulmanları yağ tankı seviye yag sıcaklık alarmları iskeleden sancağa 30 sanıye altında basabiliyormu.shaft jeneratoru ve altermatorlerın bara cıvata kontrolu hava fıltrelerının değişimi,shaft topraklama sisteminin fırcalarının kontrolü ve seyır esmasında kac mılıvolt gösterdiği 5o milivolta kadar normaldir.sintine seperatörünün işlevselliği 15 ppm alarm ve shut down durumu.yangın alarm ve local applıcatıon sıstem testi.motorlara ait megger testi.tanker veya chemmıcal ise exproof materyallerın durumu nasıl dıs aydınlatmada sorun varmı gas samplıng sıstem faalmı,nitrogen jeneratörünün durumu mod 1 mod 2 start stand by-block and bleed valf ler calısıyormu.cargo kontrol marfleks ıse ınvertorlerın durumu hız hız ısteklerıne davranısları framo ıse kontrol sistemının durumu yag tankı shut down sıstemı calısıyormu gemi kuru yukse kreynlı ıse gemı kreynlerının durumu lımıt swıtchler calısyormu elektık motorları ne durumda slıp rıng ler ne durumda.kopru ustunde publıc adrressor sıstem calısıyormu(dahılı anons sıstemı)gmdss battery ne kadar gıdıyor.HVAC yani heating ventilating air condationıng sistem genel olark faal mi(ha demişşsinya nelerimi geliştireyim diye sana söyliyim kimse anlamaz gemide soğutma sistemlerinden ona yoğunlaş)daha liste uzar gider ama ana seyler bunlardır asağı yukarı.işimiz yok diye bisey yoktur gemide ha yattığımızda olur ama sen yatar gözükmemeye dikkat et işin yoksa da kendine iş icat et.manevralara yani yanaşma kalkma kanal boğaz sığlık geçişlerinde makine dairesinde kontrol odasında saat kaç olursa olsun istersen 1 haftada uyumamış olsan hazır bulunacaksın.kimseye abi gibi hitaplarda bulunma 2 çarkçıya 2.kaptana chief çarkçıbaşına zaten çarkçıbaşım denir.ISM evraklarından kendininkilerin eksiksiz olmasını sağla sana ait elektrik makinelerin talimatlarının okunur ve temiz olmasını sağla.gemi denetim birimleri amkinaların çalışırlığını test etmenin yanın zabitleride sözlü sınav gibi yoklarlar onun için solasa ve şirket ısm ine göre neyin nasıl veya nekadar olması gerektiğinin cevabnı söyleyebilecek yeterlilikte olman gerekir.Diyebileceklerim şimdilik bu kadar herkeze kolay gelsin..

    port state gemi kontrol listesi aşağıdaki linktedir

    RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

    ayrıca her gemi zabitinin okuması gereken solas
    http://rapidshare.com/files/318688046/SOLAS_.rar.html
    Son düzenleme: 10 Aralık 2009
  6. elect off
    Çevrimdışı

    elect off Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğenilen Mesajları:
    21
    Ödül Puanları:
    8
    Meslek:
    gemi elektrik zabiti
    Son düzenleme: 10 Aralık 2009
    7adet7 bunu beğendi.
  7. 7adet7
    Çevrimdışı

    7adet7 Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğenilen Mesajları:
    12
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Mühendisi
  8. elect off
    Çevrimdışı

    elect off Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğenilen Mesajları:
    21
    Ödül Puanları:
    8
    Meslek:
    gemi elektrik zabiti
    ben soruyu anlayamadım ama tutyaların ne işe yaradığını mı soruyor?ya da marıne growth preventing sistem hakkında bilgi falanmı arıyor.
    _______________________________________________________

    tutyalarla ilgili olarak oncelikli galvanik reaksiyon hakkında bilgi alınmalıdır.

    RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
    Yönetici tarafından son düzenleme: 10 Aralık 2009
  9. 7adet7
    Çevrimdışı

    7adet7 Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2008
    Mesajlar:
    141
    Beğenilen Mesajları:
    12
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Mühendisi
    Daha önce arkadaşların okul ödevi ve sonumu bu konuda yardımcı olmaya çalışmıştım (http://www.kontrolkalemi.com/forum/...23578-gemilerde-uretilen-elektrik/sayfa3.html). bu soru da oradan kalma ama buranın linkini vererek cevabı buraya yazdım artık konular eskisi gibi dağılmasın.
  10. yılmazlar elk
    Çevrimdışı

    yılmazlar elk Yeni Üye

    Katılım:
    29 Kasım 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    bekliyoruzz pro
Benzer Konular
  1. electrichi
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    958
  2. murat53
    Mesaj:
    8
    Görüntüleme:
    5.462
  3. varakula
    Mesaj:
    6
    Görüntüleme:
    5.868
  4. Sökmen
    Mesaj:
    5
    Görüntüleme:
    1.650
  5. sonhay
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    544
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş