Elektrikli bisikleti jeneratörle çalıştırmak

Hurdacıdan aldığım 2 elektrikli bisiklet birleştirdim Sorum şu jenaratörle nasıl çalıştırırım

  • Bisikletin motorları 48 Volt 20 amper akü ile çalışıyor

    Oy: 0 0.0%
  • Bir de araba aküsü ve kendi akülerini de takabilirim bunu jeneratörle nasıl çalıştırırım yani akü hi

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

alitarakci

Üye
Katılım
4 Tem 2016
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
47
Bisikletin motorları 48 Volt 20 amper akü ile çalışıyor,Bir de araba aküsü ve kendi akülerini de takabilirim bunu jeneratörle nasıl çalıştırırım yani akü hiç bitmeyecek teşekkürler...
 

Ekli dosyalar

  • 20160704_175256.jpg
    20160704_175256.jpg
    289.3 KB · Görüntüleme: 66
bu tarz bir şey yapıp alternatör 48v luk alırsan olabilir

 
Son düzenleme:
Çıkan gerilimi sabit tutmak için, ototmotillerdeki gibi konjektör gerekebilir.
 
bence mantıklı değıl motosıklete bırde jenerator yuk olarak kapasıteyı geçer artısı motosiklet motoru yuksek akimli aküden anlik yuksek akim çektığı kanısındayım bunu nasıl sağlıyacak jenerator haa olur jenerator alternatorunu 48 volt üretecek şekılde tasarlanır o zaman belkı bu şekılde çalıştırana kadar benzinli motosiklet daha mantıklı ve ekonomık olur
 
Menzili uzatmak için yer uygunsa akülerin amper-saat kapasitesini yine 48 volttayken arttırırsınız (12 voltluk 4 akünün amper-saat kapasitesini).Ama menzilin uzaması önemli değil de,motor-jeneratör grubuyla kesintisiz çalıştırmak asıl hedefse, 48 voltluk motorlara 48 volt dc. çıkışlı özel bir alternatör arayıp bulmanız,bunu benzin motoruyla tahrik edip çevirmeniz lazım.Hem alternatör-benzin motoru hem de akü grubu hem yer darlığı hem de ağırlık faktörünü çok arttıracağı için motorların mevcut çekiş gücünü azaltabilir,aküleri tam çıkarmak (iptal etmek) araçtan alınan verim açısından belki daha mantıklı olabiir.

Ancak çalıştırmadaki (Güç,enerji) verimi direk mekanik yolla tekerleği tahrik eden asıl orijinalindeki benzinli motosikletten daha düşük olur.Çünkü "benzin motoruyla mekanik güç > alternatörle 48 volt dc üretimi > motorun 48 volt dc girişi > tekerleklere mekanik güç çıkışı" şeklinde ara güç dönüşümleri yüzünden güç aktarımı çok dolaylı olur. Buradaki ısı,elektrik,vb. tüm enerji dönüşüm kayıplarını tam göze alırsanız,benzin bitmediği sürece akülü-motorluda olduğundan daha uzun menzilde kesintisiz çalıştırmanız da mümkün olur.

Tekerlektekiler yerine göre hem motor,hem de jeneratör (Yeni elektrikli araçlardaki gibi) şeklinde olmuş olsaydı,yokuş aşağı inilirken aküler motor-jeneratörün 48 volt dc.lik yeterli elektriği üretebilmesi sayesinde şarj olup böylece toplam menzili çok uzamış da olurdu,yeni çıkan ve menzili çok uzun olan elektrikli araçların sahip olabildiği özelliğindeki gibi.

Not: Konjenktör alternatörün içinde yoksa (Şarj dinamosuna entegreli değilse) 48 voltu sabitlemek için dıştan uygun bir konjenktör (48 volt dc. ile çalışan gerilim düzenleyici) ayrıca gerekir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Mantıklı değil jeneratör takacağınıza benzinli veya dizel motor takın sarfiyatınız daha az olur.
Olmasına olurda ekonomik olmaz. Jeneratörünüzü 57 volta düşürmek için de tarafo kullanmanız gerekecek. Sağ kulağınızı sol ellle göstermek gibi olacak. Özel bir durum var ise olabilir (yasallık gibi)
 
Elektrikli bisikletlerde amaç; ses, çevre (atmosfer) kirliliğini önlemekle beraber tasarruflu ulaşım imkanı sağlamaktır. Zira sizin proje hibrit tarzda bir şey olmuş, yukarıdaki saydıklarımın hepsi fazlasıyla mevcut :) Yerinizde olsam koca jeneratörü tek bir elektrikli bisiklet motoru için çalıştırmak yerine direk 220v ile çalışan bir motor daha koyar, ayrıca birde akü şarj ünitesi yerleştirirdim, böylelikle jeneratör benzini bitinceye kadar 220v ile hem mevcut 220v luk motoru kullanır hemde 48v luk motorun aküsünü şarj ederdim. Madem jeneratör çalışacak bağlayabildiğiniz ne var ne yok takın derim, boşa benzin yakmasın hesabı ;)
Jeneratör voltajını tekrar düşürmek bence pek mantıklı bir fikir değil arkadaşlar bunu da ek olarak belirteyim. Zaten cihaz yüksek voltaj üretmek için tasarlanmış niye voltajı yükseltmek için harcanan enerji ve yakıtı tekrar düşürmek için ekstra bir güç harcansın ki?
 
Sayın Ali Tarakçı ,
Yapmak istediğin range extender yani hibrit olmayan araçlarda menzil artırıcı.
Mantığın ve yolun çok doğru,
1- 30 cc 50 cc benzinli motor almalısın ,

2 - Bu motor çıkışına otomobil çıkması 12- 24 - 48 volt şarj generatörü (dinamo) bağlamalısın.48 volt bulamazsan Sistem voltajını 12 den 48 e yada 24 den 48 e katla ,

3 - Elde ettiğin 48 voltu doğrudan paralel olarak batarya şarj cihazının doğrultma sonrası girişine gir.

4- Bu işleri yaparken şarj dinamosu akım çıkışın akü akımının 1/6 sı olmalı yoksa akü ömrün az olur.
(Akımı sınırlamalısın , dinamodan gelen voltajı dert etme onu şarj cihazı halledecek )

5- Akü voltajını sürekli gözlemlemelisin. Akü dolarsa sistemi kapatmak için.

6-Aynı şekilde sisteme basit cam sigorta ile solar cell bağlayabilirsin.
 
Toyota pirius sistemini istiyorsun canada fuarında tanitmisti. Motorlu Tırpan yada ağaç kesim motoru gibi küçücük cc li bi motor bile işini görürüz ancak, solar panel bana daha mantıklı geliyor çünkü sıfır tuketim olacak senin için. Belki kış aylarında ilave enerji gerekebilir. Hatta biraz daha abartalim hem 15 cc motor koy hem de solar panel gündüz solar ile gece motor ile sarj yapmış olursun [emoji6]

Sent from my SM-T230 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst