elektrikli bisiklet

Katılım
21 Mar 2007
Mesajlar
120
Puanları
1
Yaş
39
suanda yaygın olan elektrikli bisikletler üzerinde denemler yapmak istiyorum bu konuda yorumlarınızı bekliyorum bu biskletlerin hepsi 48 v 12ah yada 14ah olarak calışan akü sistemi var aküleri az gittigi için 48v luk olan 4 lü akü sistemini 5 akü yaparak (seri baglayarak ) 60 v yaptım sarjı cok az km yapan bisklet 4 kat daha arttı bana göre hızıda arttı hız artması mümkünmü tahminin bu motoru süren sürücü var hız artar mnı artazzmı teknik olarak bilgi almak istiyorum bide akünün daha kapasitesini artırmak için ne yapılabilir
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yeni akü grubunuz daha yüksek voltaja ve akım kapasitesine sahip olduğundan, hızda artış olması normaldir.

Akü kapasitesini daha da çok arttırmak, aynı amanda daha fazla ağırlık ve hacim anlamına geliyor. Bunun yerine rejeneratif şarj sistemi ile aküleri daha uzun süre dayanacak hale getirebilirsiniz.

Size gereken devre, basitçe anlatacak olursak, örneğin yokuş aşağı giderken sürücü çıkışını devredışı bıraktığınızda, diğer bir deyişle "gaz kestiğinizde", aynı zamanda bir dinamo gibi çalışmakta olan motorun enerjisi ile akülere akım basacak.

Tabi burada şarj için elde edilecek rejeneratif voltaj akü voltajlarından genellikle düşük olabileceği için, giriş voltajını ölçerek boost konverter mantığıyla uygun değerde katlayan ve şarj için gereken potansiyel farkın elde edilmesini sağlayan nitelikte bir şarj cihazı yapılması gerekecektir.

Mevcut sisteminize bu tür bir yapı ilave edebilirseniz, her yokuş inişinizde, hatta neredeyse her gaz kesişinizde aküler bir miktar şarj olacağı için dayanma süreleri bir hayli uzayacaktır.

Selamlar
 
hız artma konusuna değinmek istiyorum. siz voltajı yükselsenizde eğer ki motoru süren sürücü feedback li çalışıyorsa ( bu devir sayan encoder gibi veya motora giden voltaj da olabilir) tahmin ediyorum hızınızı artırmaz çünki kontrol ettiği için hep kararlı çıkış vermeye çalışır. iygünler.
 
Sanırım bahsedilen sürücüde hız geribildirimi kullanılmamış, gerek de yok aslında, çünki zaten bu tür bir araçta mümkün olan en yüksek hız istenir.
 
bu elektrik motorların bisiklet üzerinde sürücü mevcut ama volt artınca devir artarmı teknik olarak bilemedim normal 48v degerin de calışan sistemi 60v olarak calışmasında bi sıkıntı olurmu yanma gibi sürücünün bozulması gibi
 
Motor fırçalı tip dc motor ise voltaj artınca devri artar.
Motorun ve sürücünün özelliklerini bilmediğim için arttırılmış voltaj zararlı olur mu bilemem fakat siz en iyisi riske girmeyin, akülerden birini iptal edin.
 
aküleri artırmamın sebebi hız degil zaten daha cok km gidebilmek gayette baasarılı oldu biraz deneyiyim yanarsada yapcak bi şey yok
 
Siz eğer daha uzun süre gitmek istiyorsanız zaten akü voltajını değil akü kapasitesini artırmanız gerekir. Yani buda şöyle mümkün olabilir sizde 4'lü akü grubu var. Bu akülerin her birine parelel bir akü bağlayarak akü amperini yükseltmek tek çaresi. Voltajı yükseltmek devreler ve motor için ileriki zamanlarda muhakkak sorun demek.
 
4 aküyü paralel bagladıgımızda 12v 48 ah olacak kapasite artacak ama volt düşük kalacak motor calışmayacak yada 24 24ah olabilir buda cözüm degil 8 atane akü kulanamk zorundayız 48v 48ah için buda mümkün degil koyacak yer sorun sarj etmek ayrı sorun falan
 
siz motor etiketine bir bakın kaç volt yazıyor benim bildiğim 24 volt olması gerekli çünkü
aküden sürekli akım çekildiğinden akü ısınır ve voltaj düşer bü nedenle sürücü gelen 24 voltan yüksek voltajı 24 volta düşürür sürücü devresi 24 volt üzerinden çalışır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst