Elektrikli Bisiklet Aküsü

xmensamet

Üye
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
33
iyi günler...elektrikli bisikletimde 48 volt 14 amper akü kullanıyorum (orjinal olan) ... Diğer Markalar Diğer Modeller 1500 W Elektrikli Motor 250 TL Mağazadan Satılık sıfır İzmir - 56648412 bu ilanda gösterilen beyinle 12 voltluk akü ile çalıştırılabiliyor...bu beyini satın alsam 12 volt 150 amperlik araba aküsü kullansam: menzilde,motorun çekişinde ne gibi değişiklikler olur,48 voltluk akü kadar güçlü olabilir mi? yardımlarınız için teşekkürler....
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
12 Volt 150 Amper akünün ağırlığı o motorun performansını düşürür.
 
agırlıktan yana sıkıntı yok o aküyü koyunca diger akülerden birini çıkarmayı düşünüyorum.taşıma kapasitesi 130 kilogram ve ben 70 kiloyum...derdim agırlık değil menzilini artırabilmek...12 volt 150 amper akü ile bu mümkün mü?
 
agırlıktan yana sıkıntı yok o aküyü koyunca diger akülerden birini çıkarmayı düşünüyorum.taşıma kapasitesi 130 kilogram ve ben 70 kiloyum...derdim agırlık değil menzilini artırabilmek...12 volt 150 amper akü ile bu mümkün mü?

bisikletteki motor 48 vdc değilmi.tamam da sonuçta diğer 3 akü ile 150 ah yeni aküyü seri bağlıyacaksınız sanırım.eğer sizde aynı doğrultuda yapmayı düşünüyorsanız,diğer 3akü 14 ah.değilmi bence verim alacağınızı sanmıyorum.diğer 3 akü bitince planınız olmayacaktır.çünkü seri devre yapıyorsunuz.kapasiteleri birbirinin aynısı yada çok yakın olmalı kolay gelsin
 
bisikletteki motor 48 vdc değilmi.tamam da sonuçta diğer 3 akü ile 150 ah yeni aküyü seri bağlıyacaksınız sanırım.eğer sizde aynı doğrultuda yapmayı düşünüyorsanız,diğer 3akü 14 ah.değilmi bence verim alacağınızı sanmıyorum.diğer 3 akü bitince planınız olmayacaktır.çünkü seri devre yapıyorsunuz.kapasiteleri birbirinin aynısı yada çok yakın olmalı kolay gelsin
evet bisiklet 48 volt ama yukarıda verdiğim ilanı incelerseniz voltajı kendisi ayarlayabiliyormuş...seri baglama yapmayı düşünmüyorum..bende iki tane 48 volt 14 amper akü var bunlardan her biri 40 km yapıyor(teknik verilere göre)...ben bu akülerden birini alıp yerine 12 volt 150 amper araba aküsü koysam ve Diğer Markalar Diğer Modeller 1500 W Elektrikli Motor 250 TL Mağazadan Satılık sıfır İzmir - 56648412 bu ilanda ki beyni kullansam 40 kmden fazla yol yapabilirmiyim? ve çekişi düşer mi? teşekkürler...
 
İlanda voltaj ayarı olduğundan bahsetmemiş.
 
Tek akü ilede çalışırın anlamı bisikletiniz motoru 12 volt ile çalışsa bile bu cihazı kullanabilirsiniz demektir. 48 volt ile çalışan motorunuzu bu cihaz ve 12 volt akü ile kullanamazsınız. Satıcı ile iletişim kurun yanlış anlaşılma olmasın. Elektrikli bisikletlerde koruma devresi akü voltajı düştümü sistemi kapatır bu sistem akünüzü sonuna kadar kullanmanıza izin verir ama istenmeyen sonuçlar ortaya çıkar haberiniz olsun.
Selamlar.
 
Bisiklet aküleri DEEP CYCLE aküdür. Derin şarja uygundur. Araç aküleri ise sadece marş basmak içindir. Derin şarja gelmez. 2 kere derin şarj oldumu çöpe atarsın. Derin şarj akülerinin plakaları kalındır. Bu akülerden kesinlikle vazgeçme..
 
Hız isteğinize (gaz verme oranına) göre gerilimi arttıran bi beyni varsa o zaman 12 voltta ne kadar hızlı gidebiliyorsa o hızı (son gaz bassanız bile) geçmeyecektir. Ancak yavaş da olsa menziliniz amper değerini arttırdığınız oranda artar.

Yani somut şekilde açıklamak gerekirse şu anda bisikletiniz diyelim maksimum 80 km hız yapıyor (varsayıyorum) bunu 48 voltla yapabiliyor. yani en hızlı gittiği anda 48 volt gerilim istiyor.. Şimdi bir hesap yaparsak 80 km hız / 48 volt = 1,66 km/hz yani akümüzdeki 1 volt bize saatte 1,66 km hız sağlıyor demektir.. biz 48 volt değilde 12 voltluk (bildiğiniz üzre 12 v luk aküler 13,5 civarı gerilim verir biz de 13 v tan hesaba katacağız) akü kullanacağımıza göre 13 X 1,66 = 21,58 km hız yani yaklaşık saatte 22 km hız yapabileceğiz demektir. bundan sonra amperi sizin ihtiyacınıza kalmış.. 14 amper 40 km yaptırıyorsa 1 amper 2,85 km yol kat ettiriyor demektir.. eğer siz 150 amperlik akü kullanacağım diyorsanız bu da 150 X 2,85 = 427,5 km yol gidebilirsiniz demektir..

Tabi bu teorik olarak.. Ağırlığın etkisi, yolun etkisi, yürüyen aksamın etkileri, hava şartları, rüzgar gibi etkenler bu menzili biraz düşürür.. 150 amper 427 km ... 50 km düşse bile 377 km eder.. Ama unutmayınki bisikletinizin motoru ve beyni bu kadar uzun süre çalışmaya elverişli midir, ısınır mı dayanabilir mi bunları bilmek dikkat etmek lazım. Test etmek lazım..

370 km menzile ihtiyacınız olduğunu sanmıyorum.. mesela şöyle bir şey yapabilirsiniz bir tane 12 v 150 a akü yerine 2 tane 12 v 90 a lik akü seri bağlarsınız böylelikle 24 v olduğu için hızınız iki katına çıkar (44 km hız) amperiniz 90 a düştüğü için menziliniz de 256 km ye düşer.. dış etkenlerden 50 km kayıp var diyelim size yine kalır 206 km menzil.. hem de 44 km hız ile bu da sanırım size yeter..

Bu yazdıklarım ve yaptığım hesap ve kıyaslamalar motorunuzun mevcut beyni ile geçerlidir. İlandaki cihaz muhtemelen içinde trafosu olan bir cihazdır ve 12 v luk aküden fazla amper çekerek onu 48 voltlara kadar çıkartıp hız kaybı yaşatmıyordur ancak o da aküye fazla yüklendiği için çabuk bitirir.. Yani ilandaki cihazı alıp 12 v 150 amper akü takarsanız hız düşüşü olmaz.. ama o cihazda 150 amperlik akü ne kadar gider yani menziliniz ne olur bilemem çünkü o cihaz ne derecede başarılı bir cihazdır ne kadar kayıp akım oluşturmaktadır 12 voltluk gerilimi 48 lere çıkarmak için volt başına ne kadar amper fazla çekmektedir bunları bilmiyoruz.. o ancak denenip görülebilir.


akü içinde sizin araba aküsü (starter) değil, stasyoner akü (kuru akü, ups aküsü veya jel akü) kullanmanız gerekir. Kolay gelsin..
 
Son düzenleme:
48 volt 14 amper batarya 48x14 = 672 vat
12 volt 150 amper batarya 12x150=1800 vat
Bu batarya yaklaşık 2.68 kat daha güçlüdür buda 40x2.68=107 km mesafe yapar. Cihaz 12 volttada çalışabildiğine göre motoru eski maksimum hızınızın 1/4 ünde çalıştırır hızınız 40km/s olsa 10 km/saate düşer buda hiç işinize gelmez. O cihazı alacağınıza 12 voltu 48 volta çeviren inverter kullanarak işinizi görün. Yaptırabilirseniz batarya sorununuzu çözersiniz.
Selamlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,240
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst