Elektrik teline asılı kalsak çarpılırmıyız?

elektrik kesilsin diye böyle bir işlem yapılıyor mu ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
forumun adı boruanahtarı.com olsaydı, suya kafamı soksam ölürmüyüm ? diye bir soru gelirmiydi çok merak ediyorum. zıplayarak, okuyarak, abdestli abdestsiz, ayık veya sarhoş, parendede dahil herhangi bir pozisyonla EMİN DEĞİLSEN HİÇ BİR ENERJİ HATTINA ÇIPLAK EL İLE VEYA BAŞKA TÜRLÜ DOKUNMA!!! İLLA DOKUNACAKSAN ENERJİYİ KESTİĞİNDEN EMİN OL TOPRAKLA , TOPRAKLADIĞINA EMİN OL, BİRİSİ ENERJİYİ VERİRMİ VERMEZMİ EMİN OL SONRA DOKUN !!! Bunun dışındaki sorular ve meraklar abesle iştigal oluyor. sonuçta bu size hayatta ne verir ? mesleki ne katar çok merak ediyorum. birde üstüne aradığımı burada bulamayacağım anlaşılan deyip söylenmişsiniz , yani ne demeli ne söylenmeli , ilginç
 
Son düzenleme:
forumun adı boruanahtarı.com olsaydı, suya kafamı soksam ölürmüyüm ? diye bir soru gelirmiydi çok merak ediyorum. zıplayarak, okuyarak, abdestli abdestsiz, ayık veya sarhoş, parendede dahil herhangi bir pozisyonla EMİN DEĞİLSEN HİÇ BİR ENERJİ HATTINA ÇIPLAK EL İLE VEYA BAŞKA TÜRLÜ DOKUNMA!!! İLLA DOKUNACAKSAN ENERJİYİ KESTİĞİNDEN EMİN OL TOPRAKLA , TOPRAKLADIĞINA EMİN OL, BİRİSİ ENERJİYİ VERİRMİ VERMEZMİ EMİN OL SONRA DOKUN !!! Bunun dışındaki sorular ve meraklar abesle iştigal oluyor. sonuçta bu size hayatta ne verir ? mesleki ne katar çok merak ediyorum. birde üstüne aradığımı burada bulamayacağım anlaşılan deyip söylenmişsiniz , yani ne demeli ne söylenmeli , ilginç

Merhaba

HAKLISINIZ !!!

boruanahtari.com alan adını satın almışlar .


Bu videoların, uygulaması bu forum burada !!!

Kolay Gelsin .
 
Yüksek Gerilim! Telafuz edilirken bile insanı çok ürküten ve çok korkutan bir elektrik gerilimi! Bu kadar yüksek voltaja elle nötr’ e hiç değmeden asılı kalmak bile çok fazla tehlike (büyük riski!) oluşturacaktır, bunu denemek bir an bile aklımızdan geçmemelidir!

Nedeni ise şunlardır;

1- YG' in AG’e göre atlama mesafesi çok daha uzundur, belirli (Çok güvenli) mesafe korunmadan metal araçlar (İtfaiye, buna benzer yükseltici metal merdivenli araçlar, video çekim ekibi donanımı, vb.) üzerinden bu hatlara gereğinden çok fazla yaklaşmak bile ölüme davetiye çıkarır. Medya haberlerinden; 6-7 yıl önce İstanbul/Sirkeci tren garında, tarihi bir belgeseli çekmek için gelen ve çekim kamerasıyla tren garının içinden geçen bu OG’li hatlara gereğinden çok fazla yaklaşan (Tüm uyarılara rağmen) Arap asıllı bir belgesel film yönetmeni, OG hattına yükseltici kamyon üzerinden yükseltilen çekim videosu elinde iken, aniden başına geçen ve bu yolla oluşan arkla elektriğe çarpılarak bu durum onun hazin bir şekilde ölümüne neden olmuştu.

2- YG’nin normal Şebeke gerilimine göre havayı daha fazla iyonlaştırıp hava yoluyla geçebilme kabiliyeti de ayrıca mevcuttur. Yağmurlu (Nemli) havalarda OG veya YG hatlarında kısmen ve kendiliğinden oluşan ve corona denilen sesli oluşan bazı elektrik arkı deşarjlarını çok iyi bilirsiniz örneğin. Nemli hava havanın iletkenlik direnç katsayısını oldukça düşürebildiğinden havanın iletken hale gelebilmesi kolaylaşmış olur. (yıldırım veya şimşek de kuru havada değil de genellikle bulutlu havlarda daha kolay atlama yapar, buna çok benzer olarak.

Yani sözün kısası bir insan merakına yenilip YG hattına sadece elleriyle asılı kalsa bile, bir kuşun anatomisinden çok farklı ve daha kütleli veya daha iletken (Nemli olan iç organları) olan iç ve dış yapısıyla, havada uygun olan iyonlaşma koşulları (fırtınalı, nemli günlerdeki gibi) da oluşmuşsa eğer, uçakların kanat, kuyruk uçlarından olan uçakların havadayken topraklanmasındaki gibi, havaya direk kendi vücudu üzerinden deşarj olan YG’le çarpılması kaçınılmaz olur. Yani insan vücudu, bu yolla deneme yapılması hiç uygun olmayan çok riskli bir materyal olur, yani YG’in tek fazına temas edip bırakarak, onu sadece faza değerken havada asılı olarak bırakmak. Rabbim bizi bundan (Düşüncesinden bile) ve en güvenli mesafeyi sağlayamamış olmaktan her zaman korusun. Kolay gelsin.
 
Yüksek Gerilim! Telafuz edilirken bile insanı çok ürküten ve çok korkutan bir elektrik gerilimi! Bu kadar yüksek voltaja elle nötr’ e hiç değmeden asılı kalmak bile çok fazla tehlike (büyük riski!) oluşturacaktır, bunu denemek bir an bile aklımızdan geçmemelidir!

Nedeni ise şunlardır;

1- YG' in AG’e göre atlama mesafesi çok daha uzundur, belirli (Çok güvenli) mesafe korunmadan metal araçlar (İtfaiye, buna benzer yükseltici metal merdivenli araçlar, video çekim ekibi donanımı, vb.) üzerinden bu hatlara gereğinden çok fazla yaklaşmak bile ölüme davetiye çıkarır. Medya haberlerinden; 6-7 yıl önce İstanbul/Sirkeci tren garında, tarihi bir belgeseli çekmek için gelen ve çekim kamerasıyla tren garının içinden geçen bu OG’li hatlara gereğinden çok fazla yaklaşan (Tüm uyarılara rağmen) Arap asıllı bir belgesel film yönetmeni, OG hattına yükseltici kamyon üzerinden yükseltilen çekim videosu elinde iken, aniden başına geçen ve bu yolla oluşan arkla elektriğe çarpılarak bu durum onun hazin bir şekilde ölümüne neden olmuştu.

2- YG’nin normal şebeke gerilimine göre havayı daha fazla iyonlaştırıp hava yoluyla geçebilme kabiliyeti de ayrıca mevcuttur. Yağmurlu (Nemli) havalarda OG veya YG hatlarında kısmen ve kendiliğinden oluşan ve corona denilen sesli oluşan bazı elektrik arkı deşarjlarını çok iyi bilirsiniz örneğin. Nemli hava havanın iletkenlik direnç katsayısını oldukça düşürebildiğinden havanın iletken hale gelebilmesi kolaylaşmış olur. (yıldırım veya şimşek de kuru havada değil de genellikle bulutlu havlarda daha kolay atlama yapar, buna çok benzer olarak.

Yani sözün kısası bir insan merakına yenilip YG hattına sadece elleriyle asılı kalsa bile, bir kuşun anatomisinden çok farklı ve daha kütleli veya daha iletken (Nemli olan iç organları) olan iç ve dış yapısıyla, havada uygun olan iyonlaşma koşulları (fırtınalı, nemli günlerdeki gibi) da oluşmuşsa eğer, uçakların kanat, kuyruk uçlarından olan uçakların havadayken topraklanmasındaki gibi, havaya direk kendi vücudu üzerinden deşarj olan YG’le çarpılması kaçınılmaz olur. Yani insan vücudu, bu yolla deneme yapılması hiç uygun olmayan çok riskli bir materyal olur, yani YG’in tek fazına temas edip bırakarak, onu sadece faza değerken havada asılı olarak bırakmak. Rabbim bizi bundan (Düşüncesinden bile) ve en güvenli mesafeyi sağlayamamış olmaktan her zaman korusun. Kolay gelsin.
Teşekkür ederim kardeşim iyi bir açıklama.Zaten ben yüksek gerilim hattına dokunmak gibi bi manyaklık yapmıyacağım.Sadece merak etmiştim saol.
 
Teşekkür ederim kardeşim iyi bir açıklama.Zaten ben yüksek gerilim hattına dokunmak gibi bi manyaklık yapmıyacağım.Sadece merak etmiştim saol.

Sevgili arkadaşım, sizin sorduğunuz veya aklınızdan (yapmayı düşünmeseniz bile) geçirdiğiniz bu düşünce, aslında herkese örnek olacak şekliyle, ben de dahil diğer tüm üyeler tarafından genelleştirilerek verilmiş olan bir cevaptı. Bu türden bazı tehlikeli denemeler (Deneyler) sadece teorik olarak (kağıt, kitap üzerinde yazılı olarak) veya hafızalarda saklı kalmalı, onun dışındaki bir uygulamaya ise asla geçilmemelidir. Yüksek Gerilimli hatlar da bunlardan sadece biridir. Kolay gelsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,526
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst