Elektrik Motoru Hakkında Fikir - Uygulanamaz mı?

Kerem211

Üye
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
44
Öncelikle selamlar,

Adım Kerem. Elektrikle ilgim ancak ve ancak priz değiştirmekten ibaret. Mono-trifaz ayrımını bile 34 yaşında öğrenebildim, o da büro tadilatında.

Neyse, elektrik otomobillerle ilgili aklıma takılan bir şey var. Uygulanabilir/uygulanamaz noktasındaki fikirlerinizi, anlayabileceğimiz şekilde anlatmanızı rica ediyorum.

Bildiğiniz gibi Renault Fluence Bursa' da üretiliyordu, satışı durduruldu, menzili az, pil kirası çok diye. Yakın bir zamanda Opel' de yeni bir model satışa sunulacak. Menzili uzatmak için de 1.5 motorlu benzinli motor ile elektrik üretilecek, piller şarj edilecekmiş. Benzinli motor olunca ötv' den dolayı araç fiyatı uçtukça uçacak, satılmayacak haliyle...

Aklıma takılan da şu oldu; araç seyir halinde giderken, ortaya çıkan rüzgarın çevireceği küçük bir türbin sayesinde piller şarj edilemez mi? 220 voltluk ev elektriği ile 6 saatte şarj edilen bu iki otomobil de, 160 km menzile sahip. Aracın üstünden ya da altından geçen veyahut motordan tahliye edilen havanın yarattığı rüzgarın kullanılacağı türbinlerle bu piller şarj edecek miktarda elektrik üretilemez mi?

Siz elektrik uzmanları, ne dersiniz? Mümkün müdür yoksa fizik kanunları gereği imkansız mıdır? İmkansızsa sebebi nedir sizce?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Malesef mümkün değil. Bu rüzgar gülleri bir direnç oluşturacak ve araç bu direnci yenebilmek için daha çok enerji harcayacak.

Alt alta toplarsanır rüzgar gülü taktığınızda ekstradan harcadığınız enerji geri aldığınız enerjiden daha fazla olacaktır.
 
Arkadaşın dediği gibi uygulanmaz. Fakat şu yol bence izlenebilir. Radikal değişiklikler yapılarak araçların mecburi olarak direnç oluşturduğu parçalar rüzgar gülleri kullanılarak yeniden tasarlanabilir. Fakat bu oldukça zor bir iş olacaktır. Elbette garantisi de yok. Sadece bir fikir.
 
Cevaplar için teşekkürler. Çeşitli tribün örnekleri var aslında. Ama tabi işin ehilleri daha iyi bilir.

Otomobilin yarattığı ortamda, yarattığı direnç için gerekli enerjiden daha fazlasını üreten bir platform kurulamaz anladığım kadarıyla? Neticesinde saatte 100 km' den fazla esen bir rüzgar söz konusu. Karşıdan gelen bu rüzgarın direncini kırmak için aracın tasarımları değişiyor. Gelinen noktada çok çok az yakan taşıtlar sadece motor teknolojisi ile değil, aynı zamanda enerji verimliliğine yönelik tasarımlarla da bunu başarıyor.

Otomobillerde kullanılan piller hakkında bilgi alabileceğim bir kaynak öneriniz var mıdır?

Selamlar.
 
Bir araçta aerodinamik dizayn vardır.

Bunun amacı araba gözümüze hoş görünsün diye değildir. Amaç rüzgar ile olan sürtünme direncini ve bahsedilen 100 km gibi çok tehlikeli bir hızda aracın stabilitesini sağlayabilmek için dizayn edilir. Bu konudaki ilişkisi rüzgar direncidir. Bir araca yandan baktığınızda dizayn olabildiğince havayı bölüp türbülans oluşturmadan ve direnç oluşturmadan bu hızlara çıkmaktır. Oluşacak direnç gücü aracı hareket ettirmek için motora yük oluşturacaktır. Buda yakıt miktarını arttıracaktır.

Bir araçta ne zaman yada nerelerde enerji elde edilebilir ? Örnek verirsem

1- Egzostta bulunan atık ısıdan elektrik üretilebilir. Hangi firmaydı yatırlamıyorum ama orada peltier kullanarak bir miktar elektrik üretmişlerdi..

2- amortisörlerde pistonun ileri geri hareketinden elektrik üretilebilir

3- Bir araç yokuş aşağı giderken yakıt kesilerek motor yada teker dönüşünden elektrik üretilebilir.

Bunlar aklıma gelen fikirler dahada çoğaltılabilir
 
Bir araçta aerodinamik dizayn vardır.

Bunun amacı araba gözümüze hoş görünsün diye değildir. Amaç rüzgar ile olan sürtünme direncini ve bahsedilen 100 km gibi çok tehlikeli bir hızda aracın stabilitesini sağlayabilmek için dizayn edilir. Bu konudaki ilişkisi rüzgar direncidir. Bir araca yandan baktığınızda dizayn olabildiğince havayı bölüp türbülans oluşturmadan ve direnç oluşturmadan bu hızlara çıkmaktır. Oluşacak direnç gücü aracı hareket ettirmek için motora yük oluşturacaktır. Buda yakıt miktarını arttıracaktır.

Bir araçta ne zaman yada nerelerde enerji elde edilebilir ? Örnek verirsem

1- Egzostta bulunan atık ısıdan elektrik üretilebilir. Hangi firmaydı yatırlamıyorum ama orada peltier kullanarak bir miktar elektrik üretmişlerdi..

2- amortisörlerde pistonun ileri geri hareketinden elektrik üretilebilir

3- Bir araç yokuş aşağı giderken yakıt kesilerek motor yada teker dönüşünden elektrik üretilebilir.

Bunlar aklıma gelen fikirler dahada çoğaltılabilir
Öncelikle selamlar,

Adım Kerem. Elektrikle ilgim ancak ve ancak priz değiştirmekten ibaret. Mono-trifaz ayrımını bile 34 yaşında öğrenebildim, o da büro tadilatında.

Neyse, elektrik otomobillerle ilgili aklıma takılan bir şey var. Uygulanabilir/uygulanamaz noktasındaki fikirlerinizi, anlayabileceğimiz şekilde anlatmanızı rica ediyorum.

Bildiğiniz gibi Renault Fluence Bursa' da üretiliyordu, satışı durduruldu, menzili az, pil kirası çok diye. Yakın bir zamanda Opel' de yeni bir model satışa sunulacak. Menzili uzatmak için de 1.5 motorlu benzinli motor ile elektrik üretilecek, piller şarj edilecekmiş. Benzinli motor olunca ötv' den dolayı araç fiyatı uçtukça uçacak, satılmayacak haliyle...

Aklıma takılan da şu oldu; araç seyir halinde giderken, ortaya çıkan rüzgarın çevireceği küçük bir türbin sayesinde piller şarj edilemez mi? 220 voltluk ev elektriği ile 6 saatte şarj edilen bu iki otomobil de, 160 km menzile sahip. Aracın üstünden ya da altından geçen veyahut motordan tahliye edilen havanın yarattığı rüzgarın kullanılacağı türbinlerle bu piller şarj edecek miktarda elektrik üretilemez mi?

Siz elektrik uzmanları, ne dersiniz? Mümkün müdür yoksa fizik kanunları gereği imkansız mıdır? İmkansızsa sebebi nedir sizce?
Turbonun yapısına bakın. Pil şarj tekniğinde iyileştirmeler yapılıyor veya farklı bileşikler deneniyor fakat henüz standart bir yapı çözüm bulunmadı. 30 veya 15 dk %100 şarj yapılsa neden olmasın merak ve araştırmaya devam ;)
 
Sürekli bayır aşağı bir yolda gayet güzel sonuçlar almak mümkün :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,164
Mesajlar
915,594
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst