Doğan Şarj Sorunu

Konusu 'Otomotiv Elektrik ve Elektroniği' forumundadır ve karayilan-01 tarafından 27 Aralık 2010 başlatılmıştır.

  1. karayilan-01
    Çevrimdışı

    karayilan-01 Yeni Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektrik elektronik teknisyeni

    ustalar merhabalar
    1989 model doğan aracım var bir süre önce rolantide çalışırken şarj lambası yanmaya başladı gaza basınca sönüyordu önemsemedim daha sonra gece farlar açıkken yanmaya başladı kömürleri değiştirdim düzelmedi, şimdi sürekli yanmaya başladı gündüzde yanıyor çalışmada bir problem yok yaklaşık 15 gündür sürekli yanıyor şarzı ölçtüm bir miktar şarj ediyor(Aküyü motor sönükken ölçüyorum 12,5 V motor çalışırken 13,5-14 v görülüyor) ama arıza giderek büyüyor yolda kalıcam birgün :confused: acaba arıza dinamonun diyotlarındamı eger öyleyse nasıl kontrol eder nasıl değiştiririm sökücem ama önce bir bilene danışmak istedim(bu arada ben otomasyoncuyum elektriği iyi bilirim ama oto elektrikte uzman değilim küçük bir yol göstermeyle yapabilirim)
    Şimdiden teşekkürler
    Entes
    Entes
  2. kocausta35
    Çevrimdışı

    kocausta35 Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2010
    Mesajlar:
    36
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    8
    Şarj normal, ama göstergede arasıra ikaz yanıyorsa kafana takma, diyotlar kaçak yapıyordur.
    Gene de arasıra şarj durumunu kablo üzerinden ölç, işine bak.
    Haa, o kaçıran diyotları değiştirmek 30-40 lira.
    Ben 2 senedir böyle kullanıyorum, o parayı vermeden idare ediyorum:)
  3. zenze
    Çevrimdışı

    zenze Üye

    Katılım:
    2 Eylül 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğenilen Mesajları:
    4
    Ödül Puanları:
    20
    hatırladığım köprü diyod takımıydı. Sökebiliyorsan diyodları kodlarna göre al, lehimle ,sıkıntı olmaması lazım iki üç lira anca tutar
  4. karayilan-01
    Çevrimdışı

    karayilan-01 Yeni Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektrik elektronik teknisyeni
    Bu diyotlar dinamo sargılarının arasında değilmi
  5. alpernbugra
    Çevrimdışı

    alpernbugra Yönetici Yönetim Ekibi Yönetici

    Katılım:
    4 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.876
    Beğenilen Mesajları:
    511
    Ödül Puanları:
    277
    Meslek:
    Makine Mühendisi ve Elektrik Elektronik Mühendisi

    Diyot tablası diye aratırsanız internette bulabilirsiniz.Üzerinde yanlış hatırlamıyorsam 6 diyot bulunuyor.
  6. rifat gürcan
    Çevrimdışı

    rifat gürcan Yeni Üye

    Katılım:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    18
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    Selamlar arkadaşlar bir zamanlar bende oto elektriğiyle uğraşmıştım yazdığınız problem şarj dinamo üzerindeki aküyü şarj eden diyotlardan olsa dinamo şarjı hiç yapmaz veya az yapar o'da aküyü bitirir.Şarj gösterge lambasının bir ucuna kontaktan +12V gelir diğer ucundan dinamoya,aynı uç dinamodanda 12v regüle konjektörünün +giriş(15) nolu ucuna gelir ve Konj.çıkış ucundan(67) dinamo uyartımına gider bu durumda motor çalışırken lambanın yanması için kontaktan gelen +12V gelmez ama dinamodan lambanın öbür ucuna gelen +12V kontağa bağlı başka devre üzerinden şase(-) alarak lambayı yakar. yani bu durumda kontak anahtarının şarj lambasına gelen ucu arızalı olabilir
  7. gurcan akağaç
    Çevrimdışı

    gurcan akağaç Yeni Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    ELEKTRİK TEKNİSYENİ
    şarş lambası kesinlikle; kontak açtığınızda gösterge tablosunda yanması ve aracınızı çalıştırdığınızda sönmesi gerekiyor.eğer sönmüyor, kızarıklık veya arada bir yanıyorsa kesinlikle arıza vardır.şarj dinomasında 9 adet diyot bulunur.bunların 3ü artı, 3ü eksi (ana diyotlar) ve 3 adetide köprü diyottur.hepsi diyot tablosunda bulunurlar.köprü diyotlar şarş dinomasında oluşan bazı arızaları bildirmek içindir.
    1989 model şahin'nin şarj dinomasını sökmek kolaydır.eğer sökebiliyorsanız.söktükten sonra ilk önce kömür yatağını sökün.daha sonra ön ve arka kapakları birleştiren saplamaları sökün.daha sonra yastıkların ucunu diyot tablosundan ayırın ve çıkartın.ölçü aletiyle bütün diyotları kontrol edin ve arızalı olanları değiştire bilirsiniz.
  8. alpernbugra
    Çevrimdışı

    alpernbugra Yönetici Yönetim Ekibi Yönetici

    Katılım:
    4 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.876
    Beğenilen Mesajları:
    511
    Ödül Puanları:
    277
    Meslek:
    Makine Mühendisi ve Elektrik Elektronik Mühendisi
    Yerine hangi diyotu takacağız hocam?Kod olarak yazman mümkün mü?(1N1183 gibi)
  9. xmanxman
    Çevrimdışı

    xmanxman Yeni Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    76
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    6
    90 model şahinmizde aynı problem vardı.Elektrikçi usta diyod bozuk dedi değiştirdi.Sorun gitti sadece diyoddan problem.Saygılar
  10. gurcan akağaç
    Çevrimdışı

    gurcan akağaç Yeni Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    ELEKTRİK TEKNİSYENİ

    SAYIN: alpernbugra

    ÜRETİCİ FİRMA MAKO KARTAL DİYOTLARDA FARKLI ÇEŞİT KULLANMAKTADIR.KARTAL DİYOT BÜTÜN HALDE OLMASI GEREKİYOR.HER İKİTİP DİYOTLARI SANAYİDE OTOELEKTRİK MALZEMECİLERİNDE VEYA OTO ELEKTRİKÇİLERDE KESİNLİKLE BULURSUNUZ.MUTLAKA NUMUNE GÖTÜRMEYİ UNUTMAYALIM.SAYGILARIMLA-İYİ AKŞAMLAR
    alpernbugra bunu beğendi.
: sarj, sorunu, dogan
Benzer Konular
  1. emrahsaral
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    761
  2. turzek
    Mesaj:
    5
    Görüntüleme:
    2.265
  3. bilisimbaskan
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    655
  4. ercanatnr
    Mesaj:
    4
    Görüntüleme:
    464
  5. msamaa
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    636
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş