diyot patlaması

arkadaşlar bi yerde bi hata var sanırım..
bu tip fren sistemlerinde köprü diyot kullanılmaz. yarım dalga diyot kullanılır. pratik olarak alacağın 10 amperlik bi diyotu 220 volt gelen fazına bağla çıkışta yarım dalda 110 elde edeceksin. bu da senin frenin voltajı . etiketine baktığın zaman 220 v. 0.45 amper yazabilir çünki doğrultma sistemi hep için de olur. iyi çalışmalar.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
manyetik firenler için kullandığım köprü diyotlar bazen hiç patlamıyor bazende ardarda patlıyor bir türlü çözemedim fren gücü 100wat olmasına rağmen 50 amper köprü diyot kullanıyorum oda patlıyor bir türlü çözemedim.motor ortalama 1 saate 20 defa çalıştırılıp duruyor frenim italyan malı.

fren voltu:220
'' gücü:100w
fren akımı:0.45

bu firenli motor hızkontrol cihazıylamı çalışıyor eğer hız kontrol cihazıyla çalışıyorsa ve firen bobini voltajını motordan alıyorsa yardımcı olurum ve diyot değiştirmeyi unutursun.
 
arkadaşım
diot patlamasının tek sebebi vardır.bobine giden enerji kesildiğinde yani (voltaj kesildiğinde)bobin o anda kendine uygulanan gerilime ters voltaj yaratır.bunu önlemek için bobine parelel olarak tek bir diot bağlıyacaksın ama şuna dikkat edecen.burası çok önemli.
köprü diotun artısı bobine nereye bağlıyorsan ilave bağlıyacağın parelel tek diotunda artısı artısna gelecek şekilde olmalı.hani dedimya voltaj kesildiğinde bobin ters voltaj üretir demiştim işte bu ters voltajı köprü diot a gitmesini önleyecek yani söndürecek.tek diotun voltajı ve akımı en az 300 ve 10 20 amper olmalı.ayrıca köprü diotun akımını ve gerilimin çok yüksek tutmana gerek yok.maksimum 400 volt 25 amper yeterlidir.köprü diyot çıkışına parelel dc kondansatör koymalısın10 mf 400 volt yeterli.
 
benım tahmınım kopru diyot çıkışında kondansator yok veya kapasıtesı yetersız kopru diyota manyetik fren bobininden AC volt donuşumu oluyor diyodu patlatıyor bunu önlemek için diyot çikişina ikincı bır diyot koymakla çozebılırsın şema uzerınde gostermek ısterdım fakat kontrolkalemının şema yukleme sistemı karmaşik çozmek içinde kafa yormaya zamanım yok:) ılave etmek için duzeltme yapıyorum yukarda arkadaşlarda yazmış kopru diyot kullanılmaz aynen katılıyorum ikincisi 220 voltu doğrultmaçtan geçırdığınde 310 dc volt olr frenleme bobini bunu gore yapılmışsa yukarda belırttığım gıbı ikinci bır diyod devreye seri bağlanmalı
 
fren diyot patlaması mekanik bir sorun göstergesidir fren disk ve balatasının düzgün olup olmadığna çalışma boşluğunu fren büyüklüğüne uygun olup olmadıgına 7.5 kw motorfreni çalışma boşluğu 0.40 mm dir fren diskinin ısıdan dolayı çarpılmışsa (yamulmuşsa)bu kriter ulaşamazsın tornada ayarlanması lazım bunları yaptıktan sonra fren momenti arttıkça freninin tepkisi azalır bunun için fren devresine bir zaman rölesi koyarsan sorun çözülür önce fren açacak fren biraz geç açar sonra motor kalkış yapacak senin sisteminde önce motor kalkış yapıyor sonra fren açıyor olabilir buda motorun kısa bir müddet frende çalışmasına buda frenin ısınmasına diskin ısınarak çarpılmasına çarpılması ile balata çalışma boşluğu kapanarak motorun sürekli frende çalışmasına buda ısıya ısıda enerji fazla çekilmesine ve diyot patalmasına neden olur panodan frene giden kablodan da yapabilir bir kere başıma geldi kabloyu değitirdim düzeldi
 
fren diyot patlaması mekanik bir sorun göstergesidir fren disk ve balatasının düzgün olup olmadığna çalışma boşluğunu fren büyüklüğüne uygun olup olmadıgına 7.5 kw motorfreni çalışma boşluğu 0.40 mm dir fren diskinin ısıdan dolayı çarpılmışsa (yamulmuşsa)bu kriter ulaşamazsın tornada ayarlanması lazım bunları yaptıktan sonra fren momenti arttıkça freninin tepkisi azalır bunun için fren devresine bir zaman rölesi koyarsan sorun çözülür önce fren açacak fren biraz geç açar sonra motor kalkış yapacak senin sisteminde önce motor kalkış yapıyor sonra fren açıyor olabilir buda motorun kısa bir müddet frende çalışmasına buda frenin ısınmasına diskin ısınarak çarpılmasına çarpılması ile balata çalışma boşluğu kapanarak motorun sürekli frende çalışmasına buda ısıya ısıda enerji fazla çekilmesine ve diyot patalmasına neden olur panodan frene giden kablodan da yapabilir bir kere başıma geldi kabloyu değitirdim düzeldi
merhaba 100 wat 24 volt bır frenın 10 mt uzunlugunda kablo çapı ne olmalıdır
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Geri
Üst