Dinamo ile Aydınlatma Sistemi Beslemesi

olcaycak

Üye
Katılım
29 Ocak 2014
Mesajlar
5
Puanları
1
Elimde 24V Ac çıkışlı 35A etikete sahip şarj dinamosu var ben ara elemanlar kullanarak 220AC çıkış almak ve bu enerjiyle 600W alıcıyı beslemek istiyorum

bir yol gösterir ve yardımcı olursanız sevinirim
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Çıkış akülerde olduğu gibi dc olsaydı bir inverter bağlayıp hallederdiniz ancak çıkış da ac olduğu için yapılması gereken sadece voltaj dönüşümü oluyor bu da trafo ile yapılmalı diye düşünüyorum (teorik olarak söylüyorum pratikte işe yarar mı bilmiyorum). Trafonun giriş gücü hesaba göre 840W çıkıyor dolayısıyla 600W harcama için yetmesi gerek ama kayıp ne kadar olur bilemiyorum ayrıca dinamodan elde edilen çıkış o cihazı çalıştıracak kadar stabil olacak mı? Aksi halde cihaza zarar gelebilir belki.
 
Elimde 24V Ac çıkışlı 35A etikete sahip şarj dinamosu var ben ara elemanlar kullanarak 220AC çıkış almak ve bu enerjiyle 600W alıcıyı beslemek istiyorum

bir yol gösterir ve yardımcı olursanız sevinirim

AC çıkışlı şarj dinamosu dediğinize göre diyot tablasını iptal ettiniz sanırım, doğru mudur?
 
evet
DC AC farketmez bu durumda ama ortada denemeler sonucu bir kayıp söz konusu oluyor
dinamo çıkışı 24ac trafo çıkışı 240V ac ye kadar alabiliyorum ama iş tüketime geldiğinde 100w bir güç trafo çıkış gerilimi mi 170Vac ye kadar düşürüyor
Ayrıca trafo girişi 24V Ac 20VAc lere kadar geriliyor dahada inebiliyor
 
Merhaba;
elindeki şarj dinomosu sabit bir devirde mi?
şarj dinomoları belirlenmiş bir devirde sarj eder ve tükütime göre devir ayarlaman gerekli.
yoksa hiçbir sonuç alamazsın.
 
dinamo sabit 1500 d/dk dönüş gerçekleştiriyor bu esnada çıkış gerilimi istediğim değerde (24v ac) olup trafo girişini besliyor
ve trafo çıkışı istediğim gerilimde (220V Ac) olup alıcıya gidiyor alıcı beslemesi gerçekleştiğinde dinamo çıkışımda gerilim düşümü yaşıyorum ve trafo çıkışım 170V Ac ye kadar düşüyor

Aşamadığım konu bu ve teknik olarak mümkünse ne gibi bir yol izleyerek gerilim düşümünü ortadan kaldırıp istedigim güçteki alıcıları besleyebilirim
 
Anladığım kadarıyla otomobil dinamosu ve bu dinamolar devir yükseldikçe güç artar.
 
bu sistemi en iyi 24 v dc ye çevirip 1 aküyü sarj etmek oradan da inverter yardımıyla 220 v ac almak.
 
selam arkadaşlar kusura bakmayın ama baya sacmalamışsınız ya yok sabit devirde dönmesi lazım yok dogru akım olsaydı olurdu bunlar sacma gerilim düşümü yaşıyorsan elindeki dinamo gücsüz geliyordur dinamonu degiştir bu dinamoyla 600w alıcıyı calıştırman mümkün degil ama sana daha iyi bir fikir verebilirim dogru akım motorlarıyla bu iş daha kolay ve daha yüksek güc üretebilirsin cünki dogru akım motorları cok düşük devirlerde 12v 24v elde edebilirsin ve bunu sen 1500 devirde cevirirsen cok fazla enerji elde edebilirsin ve bunun önüne bir trafo yaptırman gerekecek cünki yüksek voltaj cıkacagı icin voltajı düşürmen gerekecek ve yüksek voltajı düşürmek istediginde daha az güc kullanırsın dolayısıyla dogru akım motoruna cok fazla yük binmemiş olur...
SAYGILARLA.
 
dinamo sabit 1500 d/dk dönüş gerçekleştiriyor bu esnada çıkış gerilimi istediğim değerde (24v ac) olup trafo girişini besliyor
ve trafo çıkışı istediğim gerilimde (220V Ac) olup alıcıya gidiyor alıcı beslemesi gerçekleştiğinde dinamo çıkışımda gerilim düşümü yaşıyorum ve trafo çıkışım 170V Ac ye kadar düşüyor

Aşamadığım konu bu ve teknik olarak mümkünse ne gibi bir yol izleyerek gerilim düşümünü ortadan kaldırıp istedigim güçteki alıcıları besleyebilirim

Alternatörün çıkışı diyot tablası iptal edildiğinde 3 Fazlı duruma gelir, bağladığınız trafo 3 fazlı olmalı bu duruma dikkat ettiniz mi? Sadece tek faza yüklendiyseniz sorun bu yüzden olabilir.

Diyotlar duruyorsa tekrar bağlayıp tam yükte test edin bakalım 35 Amper akım verebilecek mi? Veremezse önce kömürlere sonra bileziklere sonra konjektöre en son olarak rotoru kontrol etmek lazım.

Alternatör üzerindeki konjektör gerilimi devre göre sabit tutar ancak dikkat ettiyseniz bir aracın krank ana kasnağı alternatör kasnağına göre daha büyüktür. Yani harici kullanımda (motordan söktüğünüzü varsayarak) belirli bir devir sayısından aşağı düşerseniz fazla güç alamazsınız.

Saygılar....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,329
Kullanıcılar
449,857
Son üye
Bluent

Yeni konular

Geri
Üst