1. Forumumuzda alt yapı değişikliği yapılmıştır. sorun yaşayan üyelerimiz buradan hata bildirimi yapabilirler.

Dc motorlarda kollektÖr firÇa aÇisi neden Önemlİdİr.

Konusu 'Mesleki Yardımlaşma' forumundadır ve hikmet10 tarafından 6 Nisan 2008 başlatılmıştır.

  1. hikmet10
    Çevrimdışı

    hikmet10 Yeni Üye

    Katılım:
    26 Kasım 2007
    Mesajlar:
    159
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    18

    D.c motorlara bakim yaptiĞimizda genelde kÖmÜrlerİn olduĞu kisimda ufak ayar kaymasinda Çok problemler yaŞamaktayiz. kisaca endÜvİn ÜstÜne basan kÖmÜr grubun eksen vİdalarini hafİf kaydirinca motorda bÜyÜk problemlere neden oluyor ? bunu aÇiklarsaniz sevİnİrİm .
    Entes
    Entes
  2. korkmaz_design
    Çevrimdışı

    korkmaz_design Yönetici Yönetim Ekibi Yönetici

    Katılım:
    21 Aralık 2006
    Mesajlar:
    2.194
    Beğenilen Mesajları:
    492
    Ödül Puanları:
    221
    komütasyonu kolaylaştırmak için fırçaların açısı kaydırılır

    komütasyon:

    dc makinelerde endivideki bir bobinde akımın kollektör ve fırçalar yardımı ile yön değiştirmesine KOMÜTASYON denir.

    komütasyonu kolaylaştırmak için 2 yol kullanılır
    1: Fırçaları kaydırarak
    2:yardımcı kutup kullanarak
  3. CELİK_CPU
    Çevrimdışı

    CELİK_CPU Onursal Üye Onursal Üye

    Katılım:
    7 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    452
    Beğenilen Mesajları:
    54
    Ödül Puanları:
    28
    Meslek:
    Elektrik Bakım Genel Formeni
    Dc makİnelerde kÖmÜrler ya kutup eksenİnde yada nÖtr eksenİnde olmalidir firÇa tutucular kollektÖr dİlİmİne tam paralel olmali ve ayni koldakİ kÖmÜrler kollektÖre eŞİt basmalidir.bu saĞlanmaz İse komİtasyon bozulur ve kÖmÜrlerde ark baŞlar.
  4. zeybek
    Çevrimdışı

    zeybek Onursal Üye Onursal Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.558
    Beğenilen Mesajları:
    585
    Ödül Puanları:
    664
    Meslek:
    Emekli
    Bu durumda, motor yavaş hızda çalışırken, fırça tesbıt cıvatalarını hafıfı gevşetip, fırçaları azar azar iler veya gerı alarak kıvılcımın olmadığı veya en aza ındiği yerde sabıtleyiniz.
    Motoru bakım için sökerkende, fırçalrın yerını fırça taşıyıcının üzerınde boya ıle işaretlemenızde fayda vardır.
  5. kuzeyli
    Çevrimdışı

    kuzeyli Yeni Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    o zaman makinelerde kömürler bitmeden de kıvılcım olabiliyor mu denmek istedi burada?...yani yerlerini ve pozisyonlarını eger kömürler daha aşınmadan bozarsa o zaman olabiliyor öyle mi? bunun şunun için özellikle sordum:

    elimde bir aeg marka kırıcı delici var.haliyle motor tarzı da yine bu grup motorlardan...önce çok az yapa çok ufak kıvılcımlar atan bir hali vardı ki bu da hava deliklerinden içeri dikkatli baktığınızda olabiliyordu.sonra bu bu birden artmış.kullananlar bana anlattı.artık öyle ki hava deliklerinden dışarı çıkan kuvvetli kıvılcımlar haline gelmiş.rahatsız edici bu durumlar karşısında ben de şaşırdım;çünkü bahsettiğim kırıcı delici hem yeni idi hem de daha 450-500 saat çalışmışdı.günlük çalışmalarımız 8-10 saat idi.bu kadar süre sonrasında bu arızanın oluşması beni şaşırttı.Forumda denildiği gibi kömürün kayması olayına geliyorum ki zaten bu alette olası bir durum: çünkü kırıcı delici haliyle çok sarsıntıda çalışan bir alet bir de bununla hep taş kırma işlemi yapıldı.sarsıntı madem etkileyecek, firma bunu sarsıntı için neden dayanıklı yapmıyor o kısmı da soru işareti kafamda?...bu olasılıkda bazen kafamdan ayrılıyor.

    fikri olan lütfen yazsın...ben daha aleti açmadm,ama inanıyorum ki daha kömürleri bitmedi...

    teşekkürler...
  6. sedat_demir
    Çevrimdışı

    sedat_demir Üye

    Katılım:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    586
    Beğenilen Mesajları:
    27
    Ödül Puanları:
    28
    Meslek:
    elektronik teknikeri
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    resimdeki kollektörün çizilme nedeni ney olabilir arkdaslar yorumlarınızı bekliyorum iyi forumlar.

Sayfayı Paylaş