dc motorlarda fırça ayarı

amele

Üye
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
39
DC motorlarda yapılan geometrik eksen ayarı hakkında bilgisi olan bilgilrini paylaşırsa sevineceğim Teşekkurler
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
dostum dc motarlarlarda komutasyon olarak aratırsan önüne deteyli dökümanlar çıkacaktır ben anlatmak isterdim ama anlatımı çok uzun sürer kısaca referans noktasından itibaren kolektördeki dilimleri sayacaksın kollektör dilim kalınlığı öçeceksin bunu kollektör dilim sayısı ile çarptığında çıkan değer kadar düz bir kağıt temin et ve bu kağıdı dilim sayısınca eşit aralıklarlarla çizgi çiz. kutup sayısını dilim sayısına böl çıan sonucu kalın çizgilerle kagıda işaretle sonra bu kağıdı referan noktasından itibaren dikkatlice kolektöre sar kalın çizgilerler çizdiğin yerlere diğer firçaları yerleştir
 
ilginize teşekkur ederim uzunca işlemi anlatmışsınız.Ancak ben soruyu biraz eksik sormuşum yada benim merak ettiğim geometrik eksen ayarının önemi.Şunu biliyorum ki eger eksen ayarı tam olarak yapılmadan fırçalar yerleştirilirse kollektorde aşırı arklanma oluyor.Teknik olarak ne oluyorda biraz sağa yada sola kaydırınca aşırı ark oluyor.Ayrıca tavsiyeniz üzerine komutasyon olarakta arayacağım.Saygılarımla
 
arkadaşım,
arkadaşımız bilgisini paylaşmış, senin istediğin gibi ark kontrolü yapabilmek için, fırça tucuların kapağa tutan civatalarını hafifçe gevşet.
Daha sonra yavaş devirde, fıça tutucuları ileri veya geri gezdirerek, arkı enaz gördüğün yerde sabitle, sanırım işini görür, iyi çalışmalar...
 
dc motorlarda eksen ayarı fabrikada motor imalatında yapılır fırça tutucular Bakım için söküldüğünde yerlerine takılırken geometrik açıyla takılır örnek 6 kutuplu 1dc motorda 6 adet fırça tutucu kol vardır kollektör dilim sayısı bölü altı kollar arası mesafenin ayarlanmasın sağlar kömür yuvaları yanyana dizilirken çok düzgün dizilmelidir aynı kol üzerindeki kömürler kollektör dilimine basmali diğer dilimlere aynı anda basmamalıdır bu sağlandıktan sonra eğer varsa ayar civatası gevşetilip komple kömür tutucuları motor dönüş yönü yada motor dönüş yönünü tersine çevrilir kömürlerden en az arkın çıktığı yere kadar. Bu kutup ekseni yada nötr ekseni dediğimiz noktadır.yardımcı olabildimse ne mutlu
 
bilader banada fırçalı 220 dc motorunun bobin ve fırçaların bağlantısı lazım yardım edebilirmisiniz lütfen her yere yazdım ama bir türlü cevap alamadım
 
ya arkadaşım nötür eksen cihazı denen bişey var onla biz yapıyoruz
 
Firmamızda özel olarak imal edilmiş nötr eksen ayar cihazı ve dc motor bağlantı doğruluğunu kontrol eden + - cihazı bulunmaktadır ilgilrnirseniz yardımcı olabiliriz.
 
ya da arayın, biz gelip yapalım.
yavuz yılmaz
0553 365 2826
kolay gelsin
 
geometrik eksen dediğimiz nötr eksendir aslında endüvi reaksiyonu dediğimiz komutasyon sonucunda oluşan bir olumsuz etki var komutasyon bir dc motorda veya generatörde rotordaki ac gerilim ve akımın dc ye dönüştürme işlemidir.endüvi reaksiyonuda komutasyon sonucu oluşan problemlerden 1 tanesi fırça kaydırmak çözüm gibi görünsede aslında mantıklı değil fırça kaydırmak nötr ekseni kayması sonucu eksenle birlikte fırçaların kayması ama ark kaydırınca ark oluşur ara kutuplar veya komutasyon kutupları en ideal bir çözüm
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,251
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst