Dc Motorlarda ArmatÜr Ve Alan Voltaji Nedİr? Ve NİÇİn Gereklİdİr.

ATESOGLU

Üye
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
87
Puanları
1
Yaş
39
Herkeze iyi çalışmalar yaşadığım bir sorundan ötürü, DC motorlardaki armatür ve alan voltajı hakkında kapsamlı bir bilgiye ihtiyacım var. Mutlaka açıklayacak arkadaşlarımız vardır herlade aramızda yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler.....İMDATTTT:))))
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
arkadaşlar bazı temel konuları bilin
özellikle okul okuyan arkadaşlara kızıyorum.
alan voltajı diyorsun yani genel dışarıda olan kutuplardaki voltajdır.
biraz daha açarsak motorun gövdesindeki sargılara denir.
armatür voltajı ise dönen milin üstündeki sargıdır.
Bu konular lise 1 konularıdır.
internet çıkalı kimse okumuyo.
yeni nesil hep hazıra konuyor.
biraz daha okumak lazım şeker kardeşim ::)
 
armatür voltajı, motor armasyon ünitelerinin yani ferromagnetik nüvenin doymasıyla meydana gelen voltajdır V=IxR formülüyle ifade olunur.
vapurdan atlayanlara selam
 
ayrıca alan voltajı düşürüldüğünde motorrun hızı artar ama gücüde azalır
 
SElamlar
arkadaşım D.c motorlarda iki sargı bulunmaktadır yastık sargısı yada ana sargı ile anılan sargı ve uyartım ikaz alan adıylada anılan field da denilebilen sargıdır.D. motorun ana sargısına genellikle ayarlı olarak 400 v civarında bir voltaj vererek kalkışı sağlanır.Field yani alan sargısına ise motor etiketinde yazan ortalama 135-200 v arası bir voltaj tatbik edilir.Field akımı motorun 10 amperden büyük ve yakın değilse kbpc3510 köprü diotla verebilirsin.Armatür yani ana sargıya ise 400 v bir sürücü yardımı ile verebilirsin.Motoru devreye aldıktan sonra arada bir mutlaka kömürlerini kontrol et ve muntazaman da fan motorunun filtresini değiştir.
 
Dc motorlarda armatür voltajı motorun endüvi sagılarına kollektör üzerinden verilen voltajdır.Alan sargısı yani motorun ikaz sargısıda denilen manyetik alanın meydana geldiği kutup sargılarıdır.DC motor etiketinde örnek armatür voltajı 440v ikaz voltajı 220v 15 A ve motor devri 750/1200rpm motora armatür gerilimi sürücü üzerinden 440v olarak verildiğinde ikaz akımı 15A ise bu motor 750 rpm döner ikaz akımı düşürüldüğünde motor devri 1200rpm kadar çıkar motor armatür voltajı 440v ve ikaz akımı 15A iken motor tam gücünde ve max torkta çalışır 750rpm de ikaz akımı düşürülerek devir artırıldığında motor gücü aynı kalmasına rağmen motorun torku düşer.1200rpm de p=u*ı dc güç formülü tork=9550*p/n motor gücünün devire bölümü ve sabit sayıyla çarpımı motorun torkunu verir.DC motor seçimi yapılırken bağlı olacağı makinenin devri önem arzetmektedir makina örneğin 500rpm ile 1000rpm arasında çalışacaksa 500/1000rpm motor seçilmelidir.
 
Dc motorlarda armatür voltajı motorun endüvi sagılarına kollektör üzerinden verilen voltajdır.Alan sargısı yani motorun ikaz sargısıda denilen manyetik alanın meydana geldiği kutup sargılarıdır.DC motor etiketinde örnek armatür voltajı 440v ikaz voltajı 220v 15 A ve motor devri 750/1200rpm motora armatür gerilimi sürücü üzerinden 440v olarak verildiğinde ikaz akımı 15A ise bu motor 750 rpm döner ikaz akımı düşürüldüğünde motor devri 1200rpm kadar çıkar motor armatür voltajı 440v ve ikaz akımı 15A iken motor tam gücünde ve max torkta çalışır 750rpm de ikaz akımı düşürülerek devir artırıldığında motor gücü aynı kalmasına rağmen motorun torku düşer.1200rpm de p=u*ı dc güç formülü tork=9550*p/n motor gücünün devire bölümü ve sabit sayıyla çarpımı motorun torkunu verir.DC motor seçimi yapılırken bağlı olacağı makinenin devri önem arzetmektedir makina örneğin 500rpm ile 1000rpm arasında çalışacaksa 500/1000rpm motor seçilmelidir.
Aynn bizimde elimizde bi 550kw motor var armatür gerilimi 440 volt devrilme de 720 devre çıkıyor ve 1200 devir max. ayarlı bunun içinde 13.5 A ikaz akımını düşürüyoruz.Yazdıklarında hem fikirim ama şuan şöyle bi problemim var 600 kw motor yerine 480 kw motor koymam lazm sprint sürücüde motor etiket bilgilerini girerken 600 kw motor bu arada 500 devre cıkıyor armatür voltajı ile ama şuan takacagım 480 kw motor gemi söküm motoru olduğundan 720 yada 500 gibi armatür gerilimle hangi limite kadar çıkacağını sürücüye giremiyorum bunun bi hesabı varmı yada bi önerin varmı kolay gelsin.
 
Dc motorlarda armatür voltajı motorun endüvi sagılarına kollektör üzerinden verilen voltajdır.Alan sargısı yani motorun ikaz sargısıda denilen manyetik alanın meydana geldiği kutup sargılarıdır.DC motor etiketinde örnek armatür voltajı 440v ikaz voltajı 220v 15 A ve motor devri 750/1200rpm motora armatür gerilimi sürücü üzerinden 440v olarak verildiğinde ikaz akımı 15A ise bu motor 750 rpm döner ikaz akımı düşürüldüğünde motor devri 1200rpm kadar çıkar motor armatür voltajı 440v ve ikaz akımı 15A iken motor tam gücünde ve max torkta çalışır 750rpm de ikaz akımı düşürülerek devir artırıldığında motor gücü aynı kalmasına rağmen motorun torku düşer.1200rpm de p=u*ı dc güç formülü tork=9550*p/n motor gücünün devire bölümü ve sabit sayıyla çarpımı motorun torkunu verir.DC motor seçimi yapılırken bağlı olacağı makinenin devri önem arzetmektedir makina örneğin 500rpm ile 1000rpm arasında çalışacaksa 500/1000rpm motor seçilmelidir.
Arkadaşlar 10 hp dc motor kesik kesik çalışıyor yardımcı olursanız sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,104
Mesajlar
915,006
Kullanıcılar
449,805
Son üye
berkayk304

Yeni konular

Geri
Üst