DC Motor Frenleme

marasel

Üye
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
34
Puanları
1
12 volt 8Amper Redüktörlü bi motoru dakikada 30 kez dur kalk yaptırmak istiyorum artı bu dur kalklar arasında elektiriksel frenleme olmalı sizce nasıl bir malzeme kullanılmalı ?

Sistemi PLC kotrol edecek PLC cıkışlarına röle takmak istemiyorum malum röle çabuk arızalanacaktır
Birde SSR ler var araştırdıgım anahtarlama hızları çok hızlı ömürleride çok uzun fakat hiç kullanmadın
SSR ler de kontak bulunmadıgından motor girişlerini nasıl kısa devre ederek frenleme yaptırabilirim
bi fikri olan varmı acaba
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Duruş kalkış süresi, redüktörün çeşidi, milin ucundaki yükün atalet momenti önemli. Ne için kullanıyorsunuz motoru?
 
motor 5000 devir redüktör 300 devire düşürüyor bi çeşit divizör 24 derece de bi 2 saniye beklicek kayda deger bi yük yok
 
12 volt 8Amper Redüktörlü bi motoru dakikada 30 kez dur kalk yaptırmak istiyorum artı bu dur kalklar arasında elektiriksel frenleme olmalı sizce nasıl bir malzeme kullanılmalı ?

Sistemi PLC kotrol edecek PLC cıkışlarına röle takmak istemiyorum malum röle çabuk arızalanacaktır
Birde SSR ler var araştırdıgım anahtarlama hızları çok hızlı ömürleride çok uzun fakat hiç kullanmadın
SSR ler de kontak bulunmadıgından motor girişlerini nasıl kısa devre ederek frenleme yaptırabilirim
bi fikri olan varmı acaba

Merhaba.Size çok açık alarak direkt bir ipucu da vereyim isterseniz.Dc. sabit mıknatıslı (Statoru tabii bir mıknatıs olanlar) ani frenleme için,bu besleme akımı kesildikten sonra,örneğin bir volanı (Atalet momenti de olan ağır bir kütleyi de) çevirirken dc. motorun bu çıkış uçlarını kısa devre ederseniz,üretilen akımın ani olarak kısa devresiyle de bir frenlenme oluşur,yani bu volanlı bir tekerse ve 10 sn. daha dönecekse eğer,atıyorum 1-3 sn. içinde "zınk" diye de durur.

Zaten bu frenlenme etkisiyle ve bu şekilde üretilen bu dc. akım da,örneğin elektrikli araçların,hibrit araçların fren sistemlerinde balata,fren diski görevi de görüp,bu aracı ani olarak da yavaşlatırken,bu enerjinin (Bu dc akımının) aracın aküsünde şarj olarak da birikmesini,yani bir enerji ekenomisini,gereksiz şekilde bu enerjinin balata-fren disklerinde ısı şeklinde açığa çıkıp da atmosfere boş yere atılmamasını da sağlar,çok iyi de bildiğimiz gibi.Kolay gelsin.
 
Kısadevre için direk uçları değdirme direnç lamba filan kullan. Aynı yöntem akülü vidalamalarda kullanılıyor, düğmeye basıtın uç döndü bıraktın durdu... bir de bunu dene düğmeye bas bırakmadan aküyü çıkar dönmeye devam ediyor mu ... :)
 
Kısadevre için direk uçları değdirme direnç lamba filan kullan. Aynı yöntem akülü vidalamalarda kullanılıyor, düğmeye basıtın uç döndü bıraktın durdu... bir de bunu dene düğmeye bas bırakmadan aküyü çıkar dönmeye devam ediyor mu ... :)
Rampalı duruşdan bahsediyor arkadaşımız. Bağlayacağınız direnci seçerken motor gücünü ve ataletini göz önünde bulundurun. Mantıklı olanı sürücü tasarlayıp (basit) bir iki güç elemanı ilavesiyle dinamik frenleme yapmaktır*.

* Bknz: demeraj akımı nedir, yükün motora etkisi vs vs
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,879
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst