can-bus bağlantısı nedir?

Sayın FLUKE,

yazdıklarımda bir hata veya benzeri bir durum mu var? "Doğrusu burada" diye bir ibare düşmeniz, üzerime alınmama sebep oldu.
 
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Sayın FLUKE,

yazdıklarımda bir hata veya benzeri bir durum mu var? "Doğrusu burada" diye bir ibare düşmeniz, üzerime alınmama sebep oldu.


Ben onu sizin beni düzeltmenize istinaden yazdım. Yani yanlış bilgi verdiğimi farkederek Doğrusu burada diye belirttim.
 
Eğer mesafe uzunsa Can-Bus kablosu üzerindeki ekranları muhakkak 5 metrede bir toğrağa bağlamalısın.Bu ekranı toprağa bağlarken
Normal kablo gibi değilde toprağa temas edeceği yüzey maksimum olacak şekilde bağla. Çünkü Yüksek frekans yüzey üzerinden akar.
Can bus kablosunu güç kablolarında uzak tut özellikle motorlara giden kablolardan. Son olarak eğer toğrak düzğün değilse ya toprak bağlantısını düzelt yada Can bus kablosunu hiç bir şekilde toprak ile temas ettirme sadece güç kablolarondan uzak tut.
 
Eğer mesafe uzunsa Can-Bus kablosu üzerindeki ekranları muhakkak 5 metrede bir toğrağa bağlamalısın.
Bu her daim geçerli midir?
Kaynağınızı öğrenmek isterim.

Bu konuda ki standartlar belirlidir.
Burada ilgili linkler toplu olarak mevcuttur.
CAN bus - Wikipedia, the free encyclopedia
Bu kaynaklarda voltage ve/veya frekans levellar, quanta kaymasına etken sebepler, H veya L tarafı tek başına etkileyebilecek durum ve sebepler vb konular detaylı bir şekilde açıklanmıştır. gnd > H ve Gnd > L seviyeleri için difransiyel limitlerine ne kadar yaklaştığınıza bakmanız lazım. Elbette hız konusuna da. Yüksek hızda ve yanlış kablo ile aynı tepkileri alma ihtimaliniz oldukça yüksektir...
 
Her daim geçerlimidir derken doğrusu bu şekilde yapılmasıdır. Bu bilgiler kullandığımız cihazların manuallerinde yada bize gönderdikleri sunumlarda var. Doğru topraklama ile ilgili bir çok slayt var internetten bulabilirsiniz(Bu slaytlar benim arşivede var ama arayıp bulmak epey uğraştırır.). Neden 5 Metrede bir topraklamak lazım : Yüksek frekansatan dolayı ekran özerinde voltaj oluşur. Eğer kablo bir yere bağlı değilse burda kapasitif etki yaparak içerdeki telin gerilimi değişimine sebep olur. 5 metrede bir olmasının sebebi ise bu kapasitif etkiyi içerdeki telin üzerindeki gerilimi değişimi oluşmadan toğrağa aktarmaktır. Tabi bunlar toprağınız düzgün olduğu varsayılyor. Yok eğer toprak düzgün değilse tam tersi toprak tan dolayı gürültü yapacaktır O zaman toprağı hiç bağlamamak gerekir.
Ama doğru olan topraklamayı düzeltmektir.
 
Can bus da 1 tel kopsa bile iletişimin devam edebilmesi gerekir ya. Yok 5 metrede bir topraklamaymış. O zaman ne kullanayım ben bu CAN Bus ı. Ne anladık. Adam bunu TIR TREYLER kombinasyonlarında kullanıyor. ABS ASR ESP hepsi bunun üzerinden haberleşiyor ki bu araçlarda da dünya parazit vardır. Mesafe çok uzun veya hız yüksekse o zaman tabi işler değişebilir.
 
arkadaşım öncelikle haberleşme kablolarını kontrol et sonlandırma direnci olarakta 120ohm kullan birde 24vdc güç kaynaklarının eksilerindende de topraklamaya ver plc besleme kablona da tahrik bobini kullan hani bu diz üstü bilgisayarların adaptörlerinde var ya onlardan 120 ohm direnci hi ve lo arasına bağla
 
Merhaba sayın ilgililer,
Araçlarda kullandığım canbus sisteminde bu tip haberleşme sorunları yaşıyorum bende.

ilk node ve son node'a 120 ohm bağlıyorum.

Fakat bazı sensörlerden gelen mesajlarda donmalar oluyor haliyle sistemi faulta düşürüyor.

Canbus kablosunun Shield'ini araç akü eksisine vermiyorum vermem gerekiyormu?

Ve Canbus hattı 25, 55 metre civarı hatta haberleşmede sıkıntı yaratır mı verimli çalışır mı?

Teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,119
Mesajlar
915,173
Kullanıcılar
449,824
Son üye
Lecterer

Yeni konular

Geri
Üst