Bisiklet Dinamosuyla ac 150 volt

Sorun olduğunu sanmam,yeni almışsınız(Sıfır) 2.el olmadığı için sorunsuz olması gerekiyor.Ben de dinamoyu kendi elimle çevirdiğimde çarpılmıştım(Sağlam yeni bir bisiklet dinamosuyla)Nedeni ise çıkış uçları boşta(Lambaları yakmıyor iken) iken 250-300 v.ac. gibi olağanüstü boşta üretilen voltajları(Özindüksiyon e.m.) yüzündendi.Sizin sözünü ettiğiniz 20 v.ac.de boşta iken(Devrede boşta çalışırken birden avometrede okunan anlık değerdir sanıyorum.)dinamonun bir geçici değeri(Özindüksiyon elektromotor kuvveti için, 220 voltluk sargıya da gerek yoktur,bazen kısa sarımlı bobinlerde de anlık olarak,boştayken de üretilebilir.)Rumkorf bobininde(Laboratuvarda, çok yüksek gerilimli çıkışlar için kullanılıyor).12 v.dc. kısmındaki devre kesicide, platin kontaklardaki zararı en aza indirmek için kontağa paralel bir kondansatör konulur.Sistem klasik platin ateşlemeli(DELCO) arabalardaki gibidir.Çünkü bu pimer devre kontaklarında da 300 voltluk özindüksiyon e.m. kuvvetinde tepki gerilimi doğar ve kontaklara zararlıdır.

Arabadaki şarj dinamosu da rölantide(Düşük devirdeyken) benzer olarak dinamonun 6 volttan düşük değerleri gibi düşük voltaj değerleri üretir.Ama bu değerler bile arabayı rölantideyken şarj ediyor.(Yüzde yüz randımanlı olmasa bile) Bisiklet dinamonuz yavaş gidilirken 6 v.ac.nin altında(4.5 v.ac.gibi),çok hızlı gidildiğinde de üstünde(7.5 v.ac.gibi) elektrik üretecek olup,sonuçta ortalama değer olarak yine 6 v.ac. yi alıp bir gerilim dörtleyiciden geçirip rahatça bataryada depolamış olacağız.

Gerilim çoklayıcıların çıkışında(2 ya da 4 'e çoklayıcı)dinamonun çıkış gücü ayni şekilde 3 watt. olarak sabit kalacaktır.Burada voltajını arttırmak,sadece batarya şarjını daha da kolaylaştıracaktır.Dinamo ile ilgili sorun olmayacağını(Yükteyken,yani şarjdayken+ledli lambalar,farlar devredeyken daha kararlı ac.voltajlarını verecektir.) tekrar söyleyebilirim.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
teşekkürler binbası, Daha önceki mesajda demiştim hırsız çok bugün arkadaşın yanına telefonu şarja bırakıp gittim sınıftan birileri her kimse telefonu arkadaşı oyalayıp almışlar. öğretmene söyledim herkez bi telaş içinde bende değil gibisinden aratmaya çalıstı kendini, insanın birseyler yapma hevesini kırıyorlar. böyle insanlarla aynı sınıfta okudugum için utanıyorum, tek güldügüm sey nokia 1200'ı ne yapacak acaba ? telefoncu 10 lira bile zor veriyor.. 10lira için kendine küfrettirmek hoşuna gidiyor demekki bu yüzden bisiklete veya herhangi bir eşyama özen vermek istemiyorum..

şu gerilim katlayıcıyı yapıp birkaç anahtar ile ister şarj ister ledleri yakabileyim
 
Bu hırsızlık olayından nefret ederim; senin durumun aklıma hem daha çok zevk alacağın hemde hırsızları caydıracak devreler yapman daha iyi olur düşüncesini getirdi öncelikle insani olarak düşünürsek sadece bisikletine bir alarm devresi yapman güzel olur fakat benim gibi bu duruma tahammülsüz birinin yapacağı ilk şey hazır konu gerilimi yükseltmek ve çoklayıcılardan açılmışken şöyle birkaçbin volt üretip bunu bisikletinin tüm metal aksamına halihazırda vermek ve dokunanı duman etmek olur, bilmiyorum forum üyeleri bana kızabilirler ama herkes emek hırsızlığının ne kadar kötü bir durum olduğunda hemfikirdir sanırım tabi bunun cevasının söylediğim kadar ağır olması gereklimi o tartışılır eğer fikrime anlamlı bir şekilde karşı çıkan olmazsa ben bu konuda sana yardım ederim, birde bisikletine iyi amaçla yaklaşanlarıda riske atmış oluyoruz tabi bunun da çözümü var sadece çalınmasını istemediğin parçaya şok aletini bağlamak ta mümkün.
 
evet diğer metal aksamlardan koruyabiliriz tek yapıcağım kücük bir kaynak ve gerilimi yükseltmek
 
merhabalar,
bugün bisikletime 6v 3w lık bir dinamo aldım. dinamo 6v ac çıkış veriyor bunu düşünerek trafonun 12 v çıkışını dinamoya trafonun girişini ise multimetreye bağladım sonuç düşük devirde 90 v çok hızlıda ise 150 vac kadar çıktı elimle baktıgımda çarpıyormuş :) garip olan şey 12vdc lik şerit ledlerin mavi rengini 1 metreye kadar destekliyor fakat arkadaki ampul yanmıyor :D şimdi 150 vac 12vdclik şerit ledi nasıl yakıyor ? yeni 12 volt 3-5 wattlık bir dinamo bulsam sonuç gayet güzel olucak :) neden buraya yazdım onuda bilmiyorum :)

seco kardeş, 12 volt 6 watt dinamolar eski bisikletlerde kullanılirdı, şimdilerde yeni bisikletlerde 6 voltluk bile kullanılmıyor, ucuz pilli farlar dinamo satışlarını bitirdi :(
Bisikletçileri dolaşsan elinde eskiden kalmış olan 12 voltluk bulabilirsin.
 
zaten benim bisiklette çok yeni değilki abi :)
 
Sorun olduğunu sanmam,yeni almışsınız(Sıfır) 2.el olmadığı için sorunsuz olması gerekiyor.Ben de dinamoyu kendi elimle çevirdiğimde çarpılmıştım(Sağlam yeni bir bisiklet dinamosuyla)Nedeni ise çıkış uçları boşta(Lambaları yakmıyor iken) iken 250-300 v.ac. gibi olağanüstü boşta üretilen voltajları(Özindüksiyon e.m.) yüzündendi.Sizin sözünü ettiğiniz 20 v.ac.de boşta iken(Devrede boşta çalışırken birden avometrede okunan anlık değerdir sanıyorum.)dinamonun bir geçici değeri(Özindüksiyon elektromotor kuvveti için, 220 voltluk sargıya da gerek yoktur,bazen kısa sarımlı bobinlerde de anlık olarak,boştayken de üretilebilir.)Rumkorf bobininde(Laboratuvarda, çok yüksek gerilimli çıkışlar için kullanılıyor).12 v.dc. kısmındaki devre kesicide, platin kontaklardaki zararı en aza indirmek için kontağa paralel bir kondansatör konulur.Sistem klasik platin ateşlemeli(DELCO) arabalardaki gibidir.Çünkü bu pimer devre kontaklarında da 300 voltluk özindüksiyon e.m. kuvvetinde tepki gerilimi doğar ve kontaklara zararlıdır.

Arabadaki şarj dinamosu da rölantide(Düşük devirdeyken) benzer olarak dinamonun 6 volttan düşük değerleri gibi düşük voltaj değerleri üretir.Ama bu değerler bile arabayı rölantideyken şarj ediyor.(Yüzde yüz randımanlı olmasa bile) Bisiklet dinamonuz yavaş gidilirken 6 v.ac.nin altında(4.5 v.ac.gibi),çok hızlı gidildiğinde de üstünde(7.5 v.ac.gibi) elektrik üretecek olup,sonuçta ortalama değer olarak yine 6 v.ac. yi alıp bir gerilim dörtleyiciden geçirip rahatça bataryada depolamış olacağız.

Gerilim çoklayıcıların çıkışında(2 ya da 4 'e çoklayıcı)dinamonun çıkış gücü ayni şekilde 3 watt. olarak sabit kalacaktır.Burada voltajını arttırmak,sadece batarya şarjını daha da kolaylaştıracaktır.Dinamo ile ilgili sorun olmayacağını(Yükteyken,yani şarjdayken+ledli lambalar,farlar devredeyken daha kararlı ac.voltajlarını verecektir.) tekrar söyleyebilirim.Kolay gelsin.

Bence binbaşı artık kurmay albay olsun. ondan sonra da paşalık yakışır ona :) gerçi yarbayı direk atlıyor ama ona yakışır :)

Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Her yorumun bilimsel her yorumun çok mantıklı. çok ama çok teşekkür ederim.
 
hırsızlıktan endişeleniyorsan pilleri ve devreyi bir kutunun içine koyup dinamo çıkışını ve devreyi soketli yaparsan derse giderken çantana atarsın olur biter.kutuyu da bi vida bi kelebek somun ve kelepçeyle uygun bir yere sabitlersin bineceğin zaman.belki faydası olur.kolay gelsin
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,940
Kullanıcılar
449,610
Son üye
cagriaytmz

Yeni konular

Geri
Üst