Bazı basit ve ve kolay tamir teknikleri

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,197
Puanları
3,256
Konum
BURSA
9520DSCN0681.JPG 3051DSCN0677.JPG 6474DSCN0682.JPG 6383DSCN0676.JPG

Merhaba, değerli arkadaşlar;

Bu hafta sonu da sizlere kolay ve basit yollardan tamir edip kurtarabileceğiniz birtakım aksesuar (Sarf) parçalardan söz etmeye çalışacağım.

İlk parçamız evlerde havlu asacağı (askısını) fayansa tespit eden (döküm) parçasıdır.Bu döküm parçası, yılların verdiği metal yorgunluğu ile küçük bir sıkmadaki zorlanmayla bir gün 3 parça halinde (veya daha fazla parçalı) kırılmış da olabilir. Böyle bir durumda;

1- Öncelikle parçanın kırılan tüm parçalarını bulup bir araya getirdiğimizde eksiklik (Arada istenmeyen bir boşluk,eksiklik) olup olmadığına bakılır.
2- 2 adet bu parçadan biraz büyük kağıt paçası (A4’ün kesilen yarım parçalar olabilir) alınır.
3- Bir Japon yapıştırıcısı ile bu kırık parçaların altına yapıştırıcı 3 ayrı parçaya ayrı ayrı sürülülerek,(hem lat kısmlara,hem de 3 parça halinde koptuğu bu birleşim yerlerine)
4- Alt tezgah veya masa tabanına yapıştırıcının hiç geçmemesi için kalınca bir karton altlık üzerindeki kağıt üzerinde, düzgünce bu parçalar bir araya getirilip, aslındaki orijinal parçayı boşluksuz oluşturacak şekliyle yapışmaları sağlanır.
5- Diğer kağıt parçası mil kısmına geçen kısmı kesilip üst parçalara da Japon yapıştırıcısı sürülüp kağıt parçası üstten milde geçirilip yapıştırılır.
6- İyice yapışan alt ve üst kağıttaki fazlalıklar bir makasla düzgünce kesilip atılır.
7- Tamir edilen parça bir havlu askısı olmayıp daha fazla yük (veya mukavemet,dayanım) gerektiren yerlerde kullanılacaksa eğer, patteks marka epoksi yapıştıcısı türündeki 2 tüplü (Epoksi reçine+sertleştirici) epoksi yapıştırıcı (resin) ile alt ve üstteki kağıt yüzeye emdirilerek sürülüp (Japon yapıştırıcı tam kuruduktan sonra) çok daha fazla dayanım gerktiren daha özel kullanım yerleri için takviyeli olarak tamir edilmiş olur.

Diğer tamir edilecek olan parçamız ise araçlarda kullanılan ve içi dolgu malzemesiyle (epoksi köpük veya diğer başka dolgu malzemeleri) ile dolu vites topuzunun, bir gün iç dolgusunun dağılarak topuzunun elimizde kalması durumunda yapılacak tamir işlemidir.

1- Öncelikle vites topuzunun içerindeki artık dolgular iyice boşaltılıp içi temiz hale getirilir.
2- Siyah veya beyaz çimento toz halinde suyla karıştırılıp bu topuzdaki dolguyu tamamlayacak miktarıyla harç yapılır.Bu harç arada boşluk kalmaycak şekliyle vites topuzuyla doldurulur.
3- Dolgusu dolduruluan bu topuz vites miline orijinalindeki kadar (ne çok fazla,ne daha çok az) girecek şekliyle milinden topuza uygun şekilde girmesi sağlanır. Fazla ve taşan dolgular dikkatle sıyrılır. Tam kuruması için belirli bir süre beklenir. Bazı takılan fazlalıklar yine varsa ve vitesi kullanırken takılıp da zorluyorsa bir törpüyle dikkatlice bu fazlalıklar rendelenip son rötuşlar yapılır.

Not:
Bu parçaların sıfırı da alınabilip bu uğraşılara (tamir) işine girilmeyebilir. Ama hem almak istemeyip hem de kendinizce tamir edebilmek amaçlı bu işlemleri yapabilmek adına bu işlemleri yapmak belki o zaman düşünülebilir.Yani tüm bunları yapmak istemeseniz bile yine aklınızda bulunsun. Kolay gelsin.
 
Büyük zor şeyleri yapabiliyorum. Ufak tefek şeyleri yapamıyorum. Aynı bunda ki gibi.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,969
Mesajlar
913,974
Kullanıcılar
449,614
Son üye
Canipk

Yeni konular

Geri
Üst