Atelye Eğitiminin Kalitesini Arttırmak.

tekosis

Üye
Katılım
25 Şub 2009
Mesajlar
491
Puanları
6
Yaş
42
Selamün aleyküm. Arkadaşlar ben küçük bir ilçede elektronik öğretmenliği yapıyorum. Gelecek sene kısmetse "TEMİZLEYİCİ VE YIKAYICI EV ALETLERİ" ile "ISITICI VE PİŞİRİCİ EV ALETLERİ" derslerine gireceğim. bununla ilgili teknik ekipmanlarımız şimdilik yok ama bir şekilde temin edeceğiz. Ancak benim sıkıntım başka, yapmak istediklerimi, imkanlarımızı ve eksiklerimizi aşağıda madde madde belirteceğim. Benim ricam vereceğimiz eğitimi daha üst düzeye çıkrabilmemiz bana fikir vermeniz. öğretmen arkadaşlarımdan, öğrencilerimizden, teknik eleman arkadaşlardan kısacası bu mesleğin içinde bir şekilde mesai harcamış herkesten fikir rica ediyorum.

imkânlarımız:
1- atelyemiz yaklaşık 40m2
2- seneye kadar deneyi yapılacak her cihazdan çalışır durumda ikişer tane edinmeyi planlıyoruz.
3- atelyede projeksiyon cihazı ve bir adet bilgisayar var
4- lazım olacak avadanlıkları temin edeceğiz.
5- bu dalda toplam 17-18 civarı öğrencimiz olacak
6- cihazlar için atık su ve temiz su tesisatları çekeceğiz.


eksiklerimiz:
1- öğrencilerimizin hemen hepsi yurtta kaldıkları için okul haricinde bir uygulama ortamları yok hatta yurtta takım çantası bulundurmak yasak.
2- dolayısı ile bilgisayarları da yok diyebiliriz.

yapmayı istediklerim:
1- yukarıda da yazdığım gibi her cihazdan ikişer adet temin edip bir tanesini hata tespit deney seti olarak kullanmak istiyorum. hata tespit cihazını, cihazın belirli noktalarına kotduğum swiç veya röleler ile sistemi sekteye uğratarak bilinçli arızalar çıkartmak için kullanacağım. bu şekilde öğrenciler
muhtemel arızaları tespit edebilecekler. daha sonra bu cihaza ait tüm deneyler bitince hata tespit cihazının aynı olan ikinci cihazı(üzerinde oynama yapılmamış fabrika çıkışı haliyle duruyor) bir defaya mahsus tamamen söküp tekrar taktıracağım.bu uygulamaları tüm cihazlarda yapmayı istiyorum.

2- bir şekilde bu deneylere ait bir deney föyü de oluşturmam lazım ama bu konuda biraz sıkıntılıyım.

3- tüm bu uygulamaları öğrenci gruplarını(iki yada üçerili düşünüyorum) boşa düşürmeden yapmayı istiyorum yani, birinci grup çamaşır makinesi ile çalışırken ikinci grup bulaşık makinesi, üçüncü grup fırın üzerinde çalışsın vs. vs.

4- öğrencilere konu anlatımlı videolar da izletebilirim ama işin açıkçası bu tür yaklaşımlar kısa sürede öğrencide bıkkınlık meydana getiriyor dolayısı ile faydalı bulmuyorum.

arkadaşlar şimdilik aklıma gelenler bunlar. konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum.

konu güncel.

konu güncel.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar özetleyim isterseniz sanırım okuması zor oluyor. Elektrikli ev aletleri Bakım onarım atelyesinde eğitimin kalitesini arttırmak için sizce neler yapılabilir?
Not : detayları ilk mesajımda belirttim arkadaşlar.

konu güncel.

Saat gecenin ikisi ama yine de yazayım dedim, konu güncel.

konu güncel.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1- yurtta takım çantası yasak ise yine de bir kaç araç gereç aldırıp okulda muhafaza etmelisiniz. Böylece araç-gereçler benimsetilmeli.
2- Elektrikli ev aletlerinde hazır deney setleri var onlardan mı alacaksınız acaba. Eğer bu deney setlerinden alacaksanız bu setlerin kendi arıza modülleri bulunuyor. Sizin ekleme yapmanıza lüzum yok.
3- Deney setlerini öğrencilere söktürüp taktırmayınız. Sonra başa çıkmakta zorlanacağınız durumlar oluşabilir.
4-Bir öğrenci gurubu çamaşır makinesi ile uğraşırken diğer gurup başka bir makine ile uğraşır vs vs. bu sınıf hakimiyetini zorlaştıracaktır. Bunun dışında art niyetli veya haylaz bir kaç öğrenci deney setlerinize istemediğiniz şekilde müdahale edebilirler. Siz bu setleri bir yıllığına değil yıllarca kullanmalısınız ve sizden sonra gelenlerde kullanacak unutmayın, cihazlar bozulmasın.

benim fikirlerim:
her öğrenciye asgari malzemeleri aldırır ve planlamamı eldeki imkanlar doğrultusunda yapardım. Çünkü gelecek denen deney setlerinin ne zaman geleceği belli olmaz ki belirsizliğe göre plan yapmazdım.
Bir deney setini alır onu atölyenin ortasına getirir, öğrencileri U şeklinde etrafına toplar cihaz üzerinde anlatırken öğrencilere not aldırırdım. bunun dışında deney setinin arıza modülünü kullanarak sete arıza yaptırır ve bunun nedenleri hakkında öğrencilerin beyin fırtınası yapmalarını sağlamaya çalışırdım.
Öğrencileri tek tek deney setinin yanına çağırır ve önceden hazırlamış olduğum soruları sorardım. Bunlar benim naçizane fikirlerim. kolay gelsin.
 
Öncelikle ilginiz için teşekkür ediyorum İbrahim Bey. Yazdıklarınıza madde madde cevap vermek istiyorum.
1. Yurtta malzeme bulundurmak yasak ama okulda öğrencilere bir malzeme dolabı temin ettik, malzemelerini aldırıp takım sandıklarını burada tutuyoruz.
2. Gönül ister ki hazır deney seti alalım ama okulda buna ayrılacak bütçe ne yazık ki yok. Bu sene bölüm ciddi bir tadilattan geçiyor ondan dolayı bu setler için paramız kalmadı. ama yazımda da belirttiğim gibi esnaftan temin edeceğimiz malzemeler üzerinde birer deney/arıza seti oluşturmak istiyorum. bunu nasıl yapacağıma dair de herkesten fikir bekliyorum.
3. deney setini değil de muadili olan ikinci cihazı bir defaya mahsus tamamen söktürüp taktırmayı düşünüyorum. örneğini piyasadan iki adet aynı çamaşır makinesinden temin ettik. birincisini deney seti yapacağız, hata bulma mantığını kavratacağım. bu deney seti ile tüm deneyler bittikten sonra aynı makinenin ikincisini her öğrenciye birer defa söktürüp taktırmayı düşünüyorum. zor bir süreç olacak ama sonuçlarını düşününce emeğe değeceği kanaatindeyim.
4. bu maddede kesinlikle size hak veriyorum ama nasıl olacak? iki kişi çamaşır makinesi ile uğraşırken geri kalan yaklaşık 12 öğrenciye ne verebilirim? bu onları baya oyalar. İşte bu noktada gerçekten işe yarar hem beni rahatlatacak hem de öğrencilere faydası olacak bir yöntem arayışındayım.

"Bir deney setini alır onu atölyenin ortasına getirir, öğrencileri U şeklinde etrafına toplar cihaz üzerinde anlatırken öğrencilere not aldırırdım. bunun dışında deney setinin arıza modülünü kullanarak sete arıza yaptırır ve bunun nedenleri hakkında öğrencilerin beyin fırtınası yapmalarını sağlamaya çalışırdım. Öğrencileri tek tek deney setinin yanına çağırır ve önceden hazırlamış olduğum soruları sorardım."

fikirlerinize katılıyorum. bunu daha da ileri nasıl taşırız acaba?
 
arkadaşlar kusura bakmayın ama çoğu usta ya da patron iyi eleman yok, kalifiye eleman bulamıyoruz, hocalar "bişi" öğret-e-miyor şeklinde serzenişte bulunuyor. Belki kendilerince haklı sebepleri de var. Ancak şu başlığa iki satır yazı yazmak, fikir vermek bu ters gidişin önlenmesi, kaynakların israf olmaması adına çok olumlu katkılar sağlamaz mı? Bu kadar mı zor fikir belirtmek? Kendim için istiyorsam namerdim. Sonuçta yaptığım iş içime sinsin istiyorum. Hem de bu başlık altında ortaya çıkacak yeni uygulamalı eğitim teknikleri öğretmenlik yapan tüm arkadaşlarım için de bir yol gösterici olabilir. Demem o dur ki sayın meslektaşlarım; bu taşın altına hepimiz elimizi koyacağız, öğretmen olarak ben, işveren ya da usta olarak siz. Gerisi öğrenciye kalmış. Belki burada paylaşacağınız bir fikir öğrencilerimin eğitiminde çok faydalı olacaktır. Fikirlerinizi hâlen bekliyorum.

Not 1: Şu an ilk mesajımda temin etmeyi planladığım tüm malzemeleri alabildim. Tüm beyaz eşyalardan en az ikişer adet var ve avadanlıklar da tamamlandı.

Not 2: Bu sene sınıfta yaptırdığım uygulamalar da ise tüm makineleri söküp taktırdım. Şükür çocuklar (kontrolüm altında)zaiyatsız olarak sökme, takma işlemlerini tamamladılar. İşler bu şekilde de yürür belki ama ben hâlâ daha iyi fikirlerin peşindeyim.

Saygılarımla...
 
keşke öğrencilere fırını bulaşıkmakinesini kendiniz sıfırdan yaptırsanız... bir sürü hurda makine var hurdacılarda o hurdaların içindede birsürü çalışan parça var... bi elektronik devre kartı çamaşır makinesinde şu saniyede şu parça çalışırken şu parçalar duracak emrini vermekten başka birşey yapmıyor çok gelişmiş kartlar ise şunu yaparken aynı anda şunu yapacak ama bu sırada sıcaklık su miktarı gibi ayrıntıları kontrol edecek bu kontrol şu sınıra gelince falancayı kapatacak yada bütün akımı kesecek gibi emirler verir... eğitimsiz bi göz onca resistör kapasitör mosfet arasında bunların hiçbirini göremez ama analog bir devrede yani kontaktörlerle sigortalarla basit bir saatle yapılan atölye işi bir makinada "evet makinamız 10 geçede bulunan iletkenden 15 geçe de olan iletkene gelinceye kadar iletkenin ucundaki motoru çalıştıracak yada ısıtıcıyı calıştıracak dediğinizde çocuklar 1900 lerde yapılan makineyi keşfetmiş olacaktır diye düsünüyorum... ve birgün karşılaştığı bi arızada yaw arkadaş bu zımbırtı çalışmadı biz bunu atölyede yaptıgımızda bu programı çalıştırmak için şu iki üniteyi birlikte çalıştırmak zorunda kalmıştık acaba sigortasımı attı yoksa pompamı bozuldu diye düsünecektir... zaten bu düsünceyi bir öğrencinin kafasına yerleştirebilirseniz zaten dersinizin ve vebalinin geregini hakkınca yerine getirmişsiniz demektir...

yazarken bir sürü arıza senaryosu geliyor aklıma hangisini versem diye düsünüyorum yada vermesemmi diye... e ben hayatımda sadece 1 kere arkadaşımın bitirme projesi olarak çamaşır makinesi yaptım sıfırdan herşeyiyle sanırım çocuklarda basiti anladıklarında kompleks birşeyde titiz çalışır özen gösterirler...

Umarım şevkiniz kırılmaz...
bizimkide nacizane bir tavsiyedir kusur ettiysek affola...
 
Mesleki teknik eğitimin kanayan yarasıdır.Öğretmene boş atölye verilir sen emekliliğe kadar doldurursun hocam denir.
İlk iş hazır deney seti kesinlikle alma öğrenciler en kısa zamanda hurdaya çıkaracaktır.
hazır deney setinin parasıyla her öğrenciye hurdacıdan bir çamaşır makinesi alırsın.
Ali arslan isimli öğretmenimizin yazdığı kitap ve cd leri temin edersen faydanıza olur.
atölye kurmak içinde kendisine danışırsan sana bilgi verir.

haydi kolay gelsin........daha önünüzde çok doldurulacak atölyeler var.
 
Enteresan bir bölüm, hala anlamış değilim.

Tüm ekipmanları parçalayıp (çalışır vaziyette) makine ile çocukların gözlerinin arasındaki perdeyi kaldırmalısın.
Dokunmadan arıza bulmak için (abarttığımı düşünmeyin) tüm ekipmanlarınıza güvenlik zincirlerini ihlal etmiyecek arıza oluşturma sistemi koymanız gerekir.(sadece sorunu çözenler dokunabilir).

Ekipmanlarınızın "education" versiyonlarını yerli üretici firmlardan talep edin(Vermezlerse buradan bana pm atın, bir de benim yüzüm kararsın).
Pahalı olmayan test/ölçü aletlerinden mutlaka alın.

Kesinlikle ekrandan bir şeyler anlatmayın çünkü o gençler tüm gün boyunca ekrana bakıyorlar ve verecekleri tepki ciddi olmayacaktır.

Sosyal aktiviteleri yüksek olan dersler daha başarılı olur. Buna istinaden sınıfta aylık periyodlar halinde gurup sistemi oluşturun. Tek bir amaç için bir araya gelmenin, sinerji oluşturmanın ne olduğunun farkına varsınlar.

Okyanus olmaktansa küçük bir liman olmayı tercih edin. Ki tüm gemiler yüklerini limanlarda alır. Öğrencileri sıkmayın, düşük not yada başarısız olmanın alay konusu olmasını sağlayın.

Dersinize çalışmadan sınıfa girmeyin. Kitaptan okumak, ekrandan göstermek, ezbere söylemek eğitimcilik olamaz.

Sürekli ilgili derse ait meslek erbablarını sınıfa çağırın. Öğrendiklerinin gereksiz bir şey olmadığının farkına varsınlar. Örnek bir tamirci ustasını sınıfa çağırdığınız zaman yağlı ve kirli elbiselerle gelirse siz de ona gereken saygıyı gösterirseniz bu öğrencilere vereceğiniz en büyük ders olur.

Bu fikirleri bende oluşmasını sağlayan A. Günhan Babür hocamı sevgi ile anıyorum(Ayrıca; Nazmi Ziyanak, Tuncay Aras,Yrd. Doç. Dr. Nazım İMAL).
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,863
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst