Asenkron Motor Omaj Değeri Nedir?

Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
12
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,

Sarımdan sonra asenkron motorun tek fazının omaj değeri
orjinal değerinden daha yukarda çıkmakta
ve motorlar sürekli yanmaya başladı.

Omaj değerinin motora nasıl bi etkisi vardır?

Bu yüzden yanmış olabilir mi?

Omaj değerinden (nelerin) nasıl hesap yapabiliriz? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
:confused:
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Omaj yani direnç değeri motorun çekeceği akımı ve bakır kayıplarını belirler.Kalkış/devrilme ve normal çalışma momentlerinin hesabında da kullanılır. Normalde direnç büyüdükçe(diğer herşey aynı kalmak kaydıyla) motorun çekeceği akım azalır ve bakır kayıpları da akımla karesel orantılı olduğu için azalır.Anma çalışmasında stator direncinin etkisi rotor direncinin etkisinin yanında ihmal edilebilir düzeyde kalır.Ancak sizin durumunuzda tek fazın direnç değerinde farklılık olduğu için motor "dengesiz" çalışmaktadır. Bu da ilave kayıplar, vuruntulu çalışma, verim düşümü vb. bir çok problem anlamına gelir.Bu durumun giderilmesi gerekir. Sarımı siz mi yaptınız, birine mi yaptırdınız? Uygun kesitte iletken kullanıldığından emin misiniz?

Asenkron motorlarda parametreler arası bağıntılar S=UxI gibi basit ve doğrusal değildir. Formuller biraz karışıktır. İnternette bir çok referans bulabilirsiniz.Bir göz atın ,soracağınız seyler olursa yanıtlamaya çalışırım.
 
birmotorun üc fazında homaj değerleri aynı olması gerklidir faklı değerler poreblem olabilir tamaman sarım hatasıdır
 
Sarımdan sonra sargılar arasında omaj (ohm) degerinin bayağı farklı olması paralel tel kullanıldıysa lehimleme esnasında temassızlık olabilir ve motorunda yanması normal. Motor söküldükten sonra sargıları inceleyerekte yanma nedeni tesbit edilebilir.
Sarıma gönderdiğiniz bobinajcıyla görüşün ; sarım notları onda mevcuttur sorun giderilir.
 
kesinlikle sarım hatası var. omajın fazla çıkması obobinin fazla sipirle sarıldığını veya diğerlerinden daha ince kesitte telle sarıldığını gösterir.
 
bobinajcına gönder sardıktan sonra önce o denesin:D
 
bu paralelenen sargılar benide çok uğraştırmıştı daha önce buna benzer sorular vardı benim mesajımı ve konunun linkini ekliyorum.

bu arızanın benzerini dün bende taş blok kesme makinasında(st makinası) rasladım
110kw motorun fazın biri set değerinden fazla akım çekince plc makinayı acil stop konumuna alıp duruyodu
arkadaşların dediği gibi bir kaç yere baktım olmadı sargıları ölçtüm gene olmadı son çare motoru yerinden söküp kapakları açtım,
bobin bağlantılarını tek tek söktüm ,motoru saraken yaptıkları bobin gruplarını söktüm (örneğin 5 tane 2,5 kabloyu paralelyip sarmışlar bobin gruplarını) bobin gruplarının bir tanesinde bobin grubu 3 kaploya düşmüş içinden nasıl koptu bilmiyorum sararken bağlantıyı gevşek yapmış olma ihtimali var diye düşünüyorum sonuçda yapanda insan
bu arıza bulma işi 7, 8 saate yakın motorun başında bobin gruplarını ayırmakla geçti ama gene fayda etmedi ,tabi motoru sarıma gönderdim yerine başka motor taktık şimdi sıkıntı yok normal çalışıyor diğer başka elemanlarınında değişklik yok, motor sarımdan gelince ne olaçak bakalım

https://www.kontrolkalemi.com/forum/elektrik-motorlari/59039-motor-anormal-amper-cekiyor.html
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,890
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst