asenkron motor kısa devre nasıl anlaşılır

inecik

Üye
Katılım
26 Ağu 2013
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
62
Değerli arkadaşlar elimde ahşap tornasında kullanılan bir asenkron motor var.motoru tornaya bağlayınca kayışı çevirmiyor. kayışı çıkarınca motor dönüyor .bende bir arızası var diye motor tamircisine gösterdim.onlarda belkide kısa devre var dediler.bende motoru söktüm gördüğüm kadar sargılarda yanık bir yer yok. benim sizden ricam, kısa devre olup olmadığını voltmetre ile ben anlayabilirmiyim. motor 220V ,bir kalkış kapasitörü var.aç kapa anahtarı var.
12-03E78ED3-600359-800.jpg
12-9C79E135-697365-800.jpg
12-9C79E135-697365-800.jpg
12-AA0C20AC-809675-800.jpg
12-E39EBCD9-989920-800.jpg
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sargı kısadevre gözle görülmüyor olabilir.
Daha önce direnç bilgisi varsa,mukayese
ile tahmin edilebilir.Eğer,mil blokajı şeklin-
de bir olay geçmişse,rotor çubukları eri-
mesi olabilir.Kondansatör ve anahtardada
sorun olabilir.Öncelikle,kondansatör ve
anahtarı gözden geçirerek işi başlayın.
Sargı direnci ölçümü ile sizin karar verme-
niz zor olur.
 
Şimdi teknik olarak bir kısa devre varsa o devreden akım daha çok akar. Buda ısınma , yanma yada sigorta atmasına neden olur. Anlatımınıza göre motor boşta dönüyor ama kayışı takınca dönmüyor. Bu durum aklıma kondansatör hatasını getiriyor.

Motorunuz zaten çok büyük bir motor değil. Elinizde kapasitemetre var ise kondansatörleri ölçmenizi istiyorum. ama yoksa ilk önce motor içerisinden çıkan iki sargı uçları var. Bunlar kırmızı siyah ikişer adet. Bu sargıların ayrı ayrı omajlarını ölçüp buraya yazabilirmisiniz. Ayrıca bu iki omajı okuduktan sonra sargılar arası mesela kırmızı - kırmızı kablo omaj ölçümü birde siyah siyah omaj ölçümü bu değerleride yazınız.

Kısa devre varmı görmüş oluruz.

Motorunuzun yüksüz kalkması ve yük altında kalkış yapmaması tamamen kondansatör hatasını aklıma getiriyor. İmkanınız varsa kondansatörü değiştirip test ediniz.

Sonuçları paylaşırsanız sevinirim.

iyi çalışmalar.
 
Şimdi teknik olarak bir kısa devre varsa o devreden akım daha çok akar. Buda ısınma , yanma yada sigorta atmasına neden olur. Anlatımınıza göre motor boşta dönüyor ama kayışı takınca dönmüyor. Bu durum aklıma kondansatör hatasını getiriyor.

Motorunuz zaten çok büyük bir motor değil. Elinizde kapasitemetre var ise kondansatörleri ölçmenizi istiyorum. ama yoksa ilk önce motor içerisinden çıkan iki sargı uçları var. Bunlar kırmızı siyah ikişer adet. Bu sargıların ayrı ayrı omajlarını ölçüp buraya yazabilirmisiniz. Ayrıca bu iki omajı okuduktan sonra sargılar arası mesela kırmızı - kırmızı kablo omaj ölçümü birde siyah siyah omaj ölçümü bu değerleride yazınız.

Kısa devre varmı görmüş oluruz.

Motorunuzun yüksüz kalkması ve yük altında kalkış yapmaması tamamen kondansatör hatasını aklıma getiriyor. İmkanınız varsa kondansatörü değiştirip test ediniz.

Sonuçları paylaşırsanız sevinirim.

iyi çalışmalar.
dediklerinizi yarın yapmaya çalışacağım.bu arada şunu ilave edeyim, motor dışarda çalışıyor ama miline bastırınca dönmez oluyor.
 
dediklerinizi yarın yapmaya çalışacağım.bu arada şunu ilave edeyim, motor dışarda çalışıyor ama miline bastırınca dönmez oluyor.

Bence hala kondansatör sorunu.

Kısa devre olan motor ya sigorta attırır yada aşırı ısınır dönmez.
 
Serkan bey kondansatörü değiştirdim, şu an motor daha iyi çalışıyor.torna bağ evinde olduğu için kayışı takıp tornaya bağlayamadım.bağlayınca bir problem olursa sizleri tekrar rahatsız ederim.her şey için teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,611
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst