1. Forumumuzda alt yapı değişikliği yapılmıştır. sorun yaşayan üyelerimiz buradan hata bildirimi yapabilirler.

Araçta Vites Değiştirme (Devir Saati)

Konusu 'Otomotiv Elektrik ve Elektroniği' forumundadır ve Ambitious tarafından 25 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

  1. silvestir
    Çevrimdışı

    silvestir Paylaşımcı üye

    Katılım:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    982
    Beğenilen Mesajları:
    223
    Ödül Puanları:
    118
    Meslek:
    Makina Mühendisi

    Tam tersi olmuş abicim. Benzinli ve gazlı daha yüksek devirde vites değiştirmeli.

    Entes
    Entes
  2. silvestir
    Çevrimdışı

    silvestir Paylaşımcı üye

    Katılım:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    982
    Beğenilen Mesajları:
    223
    Ödül Puanları:
    118
    Meslek:
    Makina Mühendisi
    Hararet yapan araba kesinlikle istop edip beklememelidir. Bu durumda parçalarda ısıl yığılma olur, motor kilitlenebilir. Sonrasında ya büyük arıza doğuracak şekilde çalışır ya da çalışmaz. Üzerinde biriken ısıyı atmak için hem yağ, hem su hem de parçalar hareket halinde olmalıdır.



  3. Emre Fırat
    Çevrimdışı

    Emre Fırat Yeni Üye

    Katılım:
    9 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    İlk yorumlarda dizel aracın devirli kullanılmasından söz edilmiş ama o bilgiler eskidendi artık günümüzdeki araçların bi çoğu yeni nesil turbo dizel araçlar . Bunların amacıda turbo sayesinde en yüksek torku ve beygiri en düşük güçte üretmektir . Örnek 1,5 crdi vgt dizel Accent Era'nın max torku 235 nm'dir . Turbo sayesinde bu kadar güç üretebiliyor ve bu torku üretme aralığı 1750 - 2200 rpm aralığındadır . Bu devirden sonra tork görevini bitirmiş olur ve yerini beygir gücüne bırakır . yaklaşık 3000 3500 devirden sonrada motor daha fazla güç üretemez ürettiği güçle aracın anca hızlanmasını sağlar . O yüzdende turbo dizel araçlar yokuşlarda benzinli araçları kolay kolay affetmezler torkları yüksek olduğu için . Dolayısıyla turbo dizel araçlar yokuşlarda vs benzinli gibi bayılmaz ve düşük devirdede işlerini bitirirler 2500 devirde 120 130 km gibi hızlarda olabiliyorlar . Benzinli birçok araç ise 130 km hızı 4000 devirden aşşağı kolay kolay gitmiyor atmosterik motorlar olduğu için. Vites değişme aralığına gelincede bence devire bakılmamalı motor kulağı olmalı şöförde . Mesela ben hafif inişine meğilli yollarda boşuna yüksek devirde vites değiştirmem 1500 en fazla 2000 devir yeterli oluyor gaza basmadan değiştiriyorum . Düz yolda ise kullanımıma bağlı seri hızlanmak istiyorsam 5500 6000 lerde vites değiştiririm ama sakin gidiyorsam 2500 yeterli oluyor . Daha doğrusu devir saatine hiç dönüpte bakmadım yani motor sesindne bi üst viteste aracın çekip çekmiyceğini anlıyabiliyo insan bi yerden sonra. Yol durumu çok önemli yokuş yukarıysam 4-5-6-7000 devirlerde değişirim vitesi :)
  4. F.T.
    Çevrimdışı

    F.T. Usta Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    861
    Beğenilen Mesajları:
    126
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    elektronik teknisyeni
    dogru diyorsun.amma :D yazılımlar insan gibi insiyatif kullanmazlar.benim şahsi fikrim .gelişime karşı değilim ama vites değiştiriken en iyi kararı ben veririm.:)
  5. Müverrih
    Çevrimdışı

    Müverrih Yeni Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2010
    Mesajlar:
    80
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8

    emre fırat a katılıyorum. Şu aralıkta vites değiştirilir diye bir şey yok. O sizin o andaki araç kullanım tarzınıza göre değişir. Sakin kullanıyorsanız 2200 de de değiştirebilirsiniz yok aceleniz var bir yere yetişecekseniz o zaman sürat kazanmak için daha üst devirlerde vites değiştirirsiniz. otomatik arabalarda bile bu böyledir. Dikkat edin her zaman otomatik aracınız aynı devirde vites atlamaz. Diyelim abandınız gaza ve hiç geri çekmediniz ayağınızı o zaman 6000 devire kadar çıkıp vitesi öyle değişitirir.. ama hafifçe bastınız devir geldi 2500 e ordayken ayağınızı gazdan gevşetip tekrar basarsanız o devirde bile vites atlar.. deneyin görün.. (ford focus 1,6 otomatik)
  6. Branxian
    Çevrimdışı

    Branxian Yeni Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    251
    Beğenilen Mesajları:
    7
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Otomasyon
    1. ve 2. vitesleri araba limitöre girmeden değiştirmem genelde.
    3. vitesten sonra motorun sesine göre vites değiştiririm. Devire falan ehliyeti ilk aldığım dönemlerde bakardım :) 2500'ü geçtiğinde hemen vites değiştirirdim :)
  7. mehmet colaken
    Çevrimdışı

    mehmet colaken Yeni Üye

    Katılım:
    16 Aralık 2011
    Mesajlar:
    22
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    oto elektrik
    hararet yapan araç kesinlikle stop edilmez (suyu bitmiş dahi olsa). su takviyesi yapıla bilir. 1-2 dakika çalıştıktan sonra araç stop edilmeli. su sıcaklığı ile motor blok sıcaklığı aynı değildir. metali genleştirip pistonlar eriyebilir. peki rölanti de çalışırsa ne fark eder ? motor boşta çalıştığı için blok ısısı düşecek silindiri kurtarmış olur. en azından conta yakar, daha kötüsü silindir kapağı değişir. motor değiştimekten iyidir... ;)
  8. horoz785
    Çevrimdışı

    horoz785 Yeni Üye

    Katılım:
    23 Kasım 2011
    Mesajlar:
    27
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    emekli
    Ben 2. vitese 20 km 3. vitese 40 km 4.vitese 60 km ve 5. vitese 80 km de alıyoruım.ve devir saati de 2000 - 2500 arasında oluyor.arabam 1999 toyota corolla
  9. murtiow
    Çevrimdışı

    murtiow Yeni Üye

    Katılım:
    12 Ocak 2011
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektronik
    vites değiştirme zamanı herkes o anki ruh haline göre ayarlayabilir ...:) Ekonomi yapmak için dijital gösterge olmalı .yakıtın geçtiği borulara ölçme cihazları konmalı .gaza bastığımızda depodan gelen miktarı hesaplayan yada gösteren elektronik devreler olabilir.
  10. 000cemal000
    Çevrimdışı

    000cemal000 Yeni Üye

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    T.M.İşletme teknisyeni

    evet anlatıldığı gibi dizel araçlarda vites değiştirme aralığı kısadır,benzinlide 2-3bin arası.aracın motoru bağırdığı zaman bilki vites istiyor.motordan motora değişir.
Benzer Konular
  1. yunus54
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    5.152
  2. mirzaga
    Mesaj:
    3
    Görüntüleme:
    780
  3. burakharmankaya
    Mesaj:
    21
    Görüntüleme:
    7.221
  4. slmn
    Mesaj:
    12
    Görüntüleme:
    2.029
  5. serhat.45
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    934
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş