Araçta Vites Değiştirme (Devir Saati)

Konusu 'Otomotiv Elektrik ve Elektroniği' forumundadır ve Ambitious tarafından 25 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

  1. Ambitious
    Çevrimdışı

    Ambitious Üye

    Katılım:
    13 Aralık 2008
    Mesajlar:
    185
    Beğenilen Mesajları:
    9
    Ödül Puanları:
    18

    Eski arabam Opel Corsa 1.3 DTI idi ve kitapçığında devir 2500 olunca değiştirlmesi gerekir diyordu , şuan 94 model Skoda Favorit gazlı ve ben gene eski arabama göre kullanıyordum . Arkadaşlarla oturuken sohbet konusu oldu ve bu arabalarda 2000-3500 arasında kullanırsın dedi . Yani 3500 e gelince vites değiştirirsin ve devir saati 2000 e düşer tekrar gaza basıp 3500 e gelirsin boyle devam eder dediler . Bu işi bilen biri varmı ? Yardımlarınız bekliyorum . Teşekkürker
    Entes
    Entes
  2. ORGE
    Çevrimdışı

    ORGE Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    341
    Beğenilen Mesajları:
    17
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Müh.
    2500 devirden önce benzinli arabalarda vites değiştirmek doğru olmaz. En uygunu 3000 dir hem tork hemde tasarruf açısından. Ama 3000 den sonrası kullanıcıya ve arabaya göre değişir , bizim bi arkadaşda honda var 9000 den aşağı vites değiştirmiyo =)
  3. INFINITY
    Çevrimdışı

    INFINITY Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2007
    Mesajlar:
    67
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8
    Gercek Sofor Devir Saatine Bakmaz... :)

    Motor sesinden ne zaman vites degistirecegini bilir...

    Alinti:Kamyoncu Atasozleri
  4. ORGE
    Çevrimdışı

    ORGE Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    341
    Beğenilen Mesajları:
    17
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Müh.
    karaambar kamyoncular derneği :D

    katılıyorum , zaten çoğu sürücü motor sesine göre değiştirir vitesi reflex olarak
  5. ailhan
    Çevrimdışı

    ailhan Yeni Üye

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    Dizel ve benzinli motorda farklı devirler ister. Dizel motorlar daha yüksek devirli kullanılmalı. benzinde 2500 dizelde 3500 devirde vites değişir.
  6. sanatkar
    Çevrimdışı

    sanatkar Üye

    Katılım:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    229
    Beğenilen Mesajları:
    19
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    elk.teknisyeni
    teorik olarak biliyorumki aracın en yüksek torku hangi devirde sağlanıyorsa o devir değerine ulaşınca değiştirilmesi lazım.burda yaygın kanı 3000 2500 derler ama örnek doblo da 1800-2000 devir arasıdır (tabi her aracın teknik kullanım talimatlarına göre durum değişebilir) 1800 de değiştirip o devirdede hızımı sabitlemeye başladığımda yol bilgisayarında fark edilir bir yakıt tasarrufu gözlemledim bilginize arkadaşlar
  7. ORGE
    Çevrimdışı

    ORGE Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    341
    Beğenilen Mesajları:
    17
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Müh.

    imza çok güzelmiş
  8. Analizör
    Çevrimdışı

    Analizör Yeni Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    856
    Beğenilen Mesajları:
    135
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Elektrik Mühendisi
    Bu işlerde uzman meşhur onno ustanın bir yazısından alıntı;

    en ideal vites geçiş aralığı ekonomik kullanımda 2-3 bin devir, performanslı kullanımda 3-4 bin arasıdır. bu hem araç için sağlıklıdır hem kullanıcı için nedenide az yakar cebinizde daha fazla benzin parası kalır..

    Benim uygulamam: Araçta ivmelenme durup motor sesi artmaya başlayınca vites değiştiririm buda yaklaşık 3000d/dk'ya karşılık geliyor, her vites aralığında fark ediyor.Şirket aracında durum böyle,kendi aracımdayken bunu aracım belirliyor (otomatik vites) :)
  9. Ambitious
    Çevrimdışı

    Ambitious Üye

    Katılım:
    13 Aralık 2008
    Mesajlar:
    185
    Beğenilen Mesajları:
    9
    Ödül Puanları:
    18
    Abi peki aracın gazlı oluşuda buna nasul etki eder ? Yani araç zaten 1300 motor ve bide gazlı olunca , bana öyle geliyorki 2200 devirde değiştirmek ( motorun sesine göre ) en uygunu.İşi şöför olan çoğu arkadaş bile bu konuda o kadar bilgisizki , söylediklerine çok şaşırıyorum . Benim araba için 3500 devirlerden bahsediyor ..
  10. ORGE
    Çevrimdışı

    ORGE Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    341
    Beğenilen Mesajları:
    17
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Elektrik Müh.

    hocam araban gazlıysa 3000 ideal derim çünkü motorun boğulmaması için gazı yedirmen lazım artı bir de gazın performansı benzine göre çok düşük bu yüzden deviri yüksek tutmanda yarar var zaten gaz ekonomik olduğu için pek zararı olmaz devirin
Benzer Konular
  1. yunus54
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    5.712
  2. mirzaga
    Mesaj:
    3
    Görüntüleme:
    823
  3. burakharmankaya
    Mesaj:
    21
    Görüntüleme:
    8.094
  4. slmn
    Mesaj:
    12
    Görüntüleme:
    2.224
  5. serhat.45
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    1.130
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş