Altivar71 Hız Sorunu İş Önemli

arkadaşım elimde altıvar 71 manueli yok.altıvar hakkında çok bilgimde yok.Ama sanırım sistem aşağı doğru kontrolsüz iniyorsa sistem ağırlığıyla hızlanıyordur.tork kontrolü yaparak durumu hakim olunabilir.internetten inceleyip altıvar 71 size yardımcı olabilirsem tekrar cevap yazmaya çalışıcam.vektör tork kontrolüne bakmak lazım sanırım


inşallah.çok memnun olurum.acelesi yok ama ne kadar kısa zamanda olursa iyi olur.zahmetinize teşekkurler.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Arkadaşım ilk önce motor üzerindeki değerlerin invertördeki değerlerle aynı olup olmadığına bak:bu değerle motor cont içinde sanırım
uns :motor voltajı
Frs: motor frekans
nCr:motor akımı
nSp: motor devri
nPr:motor kw
bunları girdikten sonra auto tuning yaptır motora tun: denen şeyin içinde menüleri gezersen görürsün yada inv.kitapçığından bak.
tekrar dene olmazsa.tork ayarıyla uğraşıcağız.
tlın denen şeyde :tork limit var onu değiştir.ama yavaş yavaş yükselt.
motor cont drc içinde uf2 v.b benzeri motor çalışma şekli var o v/f seçili değilse v/f seçip dene.bütün bunları yapmadan önce değiştireceğin parametreleri kaydet bir kağıda önce umarım yardımcı olabilirim .haberleşiriz
 
Ctt​
M [FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][Motor control type] [/FONT][/FONT][SVC V] (UUC)
UUCCUCFUCUF2UF5SYn​
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][SVC V] [/FONT][/FONT][/FONT](UUC): Open-loop voltage flux vector control. This type of control is recommended when replacingan ATV58. It supports operation with a number of motors connected in parallel on the same drive.
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][SVC I] [/FONT][/FONT][/FONT](CUC): Open-loop current flux vector control. This type of control is recommended when replacing anATV58F used in an open-loop configuration. It does not support operation with a number of motors connectedin parallel on the same drive.
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FVC] [/FONT][/FONT][/FONT](FUC): Closed-loop current flux vector control for motor with incremental encoder type sensor. This typeof control is recommended when replacing an ATV58F used in a closed-loop configuration. It provides betterperformance in terms of speed and torque accuracy and enables torque to be obtained at zero speed. It doesnot support operation with a number of motors connected in parallel on the same drive.
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
It is essential that the encoder check page​
[/FONT]​
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]73 [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]is performed successfully before selecting
[/FONT][/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]
[FVC]​
[/FONT]​
[/FONT]​
[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold](FUC).
[/FONT][/FONT][/FONT]
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][V/F 2pts] [/FONT][/FONT][/FONT](UF2): Simple V/F profile without slip compensation. It supports operation with:- Special motors (wound rotor, tapered rotor, etc.)- A number of motors in parallel on the same drive- High-speed motors- Motors with a low power rating in comparison to that of the drive
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][V/F 5pts] [/FONT][/FONT][/FONT](UF5): 5-segment V/F profile: As V/F 2 pts profile but also supports the avoidance of resonance(saturation).
v​
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][Sync. mot.] [/FONT][/FONT][/FONT](SYn): For synchronous permanent magnet motors with sinusoidal electromotive force (EMF)
only. This selection makes the asynchronous motor
 
Motorun yük tarafından sürüldüğü durumlarda direnç kullanılması şarttır. Kataloglarında yazılı değerlerde direnç kullanırsanız bu sorun çözülür.
 
kapalı çevrim yapmayı deneyin motora bir encoder bağlayarak motor devrini sabit tutabilirsiniz motor yükteyken devri sabitleyebilmek için sürücü torku yükseltmeye başlayacak bu sebepten motorun isteyeceği torkun sürücünün karşılayabilmesi lazım yani sürücün yeterli güçteyse sorunun giderilebilir.

Sn. Koray beyin önerisine ben de katılıyorum. Motor devrini ayarlamakta sıkıntı yaşıyorsanız encoder yardımı ile bu sorununuzdan kurtulabilirsiniz.
 
at başı dediğiniz şey aşağı inerken sürücüye voltaj basacaktır eğer frenleme dirençleriniz yoksa sürücü hataya geçebilir hata vermesi ayarlar ile ortadan kaldırldı ise motorun istem dışı hızı artabilir bunu önlemek için katalogtaki uygun değerli frenleme dirençleri bağlanarak sorun çözülebilir. benzer olay fabrikamızdaki vinçlerde başımıza geldi ağırlık aşağı inerken sürücü hataya geçiyordu fren direnci bağlayarak sorunu çözdük
 
altivar 71 15 kw invertör aşırı hızdan dolayı arıza veriyor hız direnci var ama sanırım devre dışı bunun ayarlamalarını nasıl yaparız cihaz hakkında hiç bir bilgim yok cihazımız 15 kw 1450 dev/dak bir gamak motora baglı bu motor separator dedıgımız cıhazın icerisindeki sepete kumanda ediyor 24000 m3/ saat lik bir hava fanı üflemesiyle invertör arızaya geçiyor.hava yönü ile sepet yönü aynı zaten çalışma mantıgıda bu şekilde ancak sepet hava akımının tersine çalışıyor sorunsuz bir şekilde ama bu şekilde çalışmasıda mantıklı deyil çünkü durma anında sepet hava akımından dolayı hemn duruyor ve kaçaklı mal cekıyor tabı buda buyuk sorun oluyor.sanırım hız direnci görev yapmıyor fan hava bastıgında sepet hızlı dönmeye başlıyor direnç devre dışı oldugundan arıza veriyor direncin omajını ölçüm omaj veriyor galiba invertör ayarlarında bir sıkıntı var aşırı akım diyor yardımcı olabılırmısınız teşekkürler.
 
Hata ne zaman gerceklesiyor durus rampasina basladigindami.
Durus zamani kisa olsun diye firenleme direnci kullanilir.
Durus sirasinda dcbus voltaji firen direnci uzerinde isiya donusturulur.
Bu sirada direncin isinmasi gerekir.
Direnc uzerinde bir sicaklik hissetmiyormusunuz?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Sizin uygulamaniz vinc uygulamasiyla ayni uygulama. Oncelikle surucude vinc makrosu yuklenmeli. Daha sonra frenleme direncli cozum yapilmali. Burada soyle bisey var. Motor asagi dogru inerken yani saha az yukluyken ayni hizda inecek bir sifir hiz hesaplanacak o sifir hiza geldiginde dc hold fonksiyonu ile ters yonde akim basacak. Orada ortaya cikan enerjiyi (generator etkisi) surucu dc barasindan direnclere aktaracak. Motor tam yukteyken de kapalu cevrim torque control metodu kullanarak sabit hizda kalkacak. Burada geri besleme hiz olmalidir. Yuk sabit olmadigi icin direct torque control metodu DTC kullanan bir surucu olmali. Dtc ani torque degisimlerine cok hizli tepki vererek hizi sabit tutabilmeyi saglar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,541
Kullanıcılar
449,912
Son üye
mavilacivert11

Yeni konular

Geri
Üst