alternatör ile elektrik üretmek

kenw00d

Üye
Katılım
8 Haz 2012
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
32
merhaba arkadaşlar
elimde 52cc lik benzinli motor var bu motoru alternatöre bağlayıp aküyü beslemek istiyorum invertör ile 12 voltu 220volt a çevirip kullanmak istiyorum elektrik kesintilerinde
parçalarda sorun yok
tek aklıma takılan soru
alternatör konjektör bağlantılarını nasıl yapmalıyım

mako alternatör, konjektör, akü, motor hepsi elimde mevcut
resim isterseniz çekip atabilirim
d86d54e3ed2a6c8a6f98cd3d394cbf0c.jpg

resim alıntıdır arkadaşlar bendeki alternatör girişleride aynı böyledir şuan komple söktüm rulmanlarını değiştireceğim için
67 nolu terminal kömürlerin bağlantıları alttaki - üstteki + bendekide aynı şekilde buraya direk 12v veriyorum sanırım
30 nolu terminalin yanındaki girişe mi konjektörü bağlamalıyım bu kısımda yardımcı olursanız sevinirim
 
Size şöyle resmlerle yardımcı olmaya çalışayım.

Alternatörlerde bir uyartım sargısı vardır. Birde diyotlardan çıkış ucu. Kendi gövdeside şasedir.

Aynı şekilde konjektörlerinde kontak girişi uyartım çıkışı ve şasesi vardır.

Alternatördeki ve konjektördeki aynı rakamları aynı rakamlara kablo ile birleştirmelisiniz. 15 - 15 e 67 yi 67 ye 30 danda aküye zaten tüm şaselerde ortak. Aşağıdaki ikinci resimde detaylı görünmektedir. Sizin elinizdeki alternatörde 15 ucunu göremedim ama alternatör sizin elinizde olduğu için daha iyi bilirsiniz. ( not : beyaz izoleli soketli kısım 15 nolu pin olabilir ama emin değilim )

Yanlış bağlantı diyotlarınızın veya konjektörünüzün arızalanmasına neden olabilir.

ezgif-5-4ff885af85[1].gif
 
Size şöyle resmlerle yardımcı olmaya çalışayım.

Alternatörlerde bir uyartım sargısı vardır. Birde diyotlardan çıkış ucu. Kendi gövdeside şasedir.

Aynı şekilde konjektörlerinde kontak girişi uyartım çıkışı ve şasesi vardır.

Alternatördeki ve konjektördeki aynı rakamları aynı rakamlara kablo ile birleştirmelisiniz. 15 - 15 e 67 yi 67 ye 30 danda aküye zaten tüm şaselerde ortak. Aşağıdaki ikinci resimde detaylı görünmektedir. Sizin elinizdeki alternatörde 15 ucunu göremedim ama alternatör sizin elinizde olduğu için daha iyi bilirsiniz. ( not : beyaz izoleli soketli kısım 15 nolu pin olabilir ama emin değilim )

Yanlış bağlantı diyotlarınızın veya konjektörünüzün arızalanmasına neden olabilir.
ilginiz için teşekkür ederim
beyaz izoleli kısımda numara yazmıyor birde resim çok karışık geldi bana
ben konjektör ile alternatörü seri bağlantı olacak zannediyordum ama öyle değil sanırım
67 67 numaraya ve alternatör 67 ye ayrıyetten 12v direk giriş
resminizde de bu şekilde sanırım
6 diyotlu 9 diyotlu alternatörler ne oluyor
 
eskiden her konuya cevap veriliyordu artık aktiflik kalmamış sanırım :)
 
eskiden her konuya cevap veriliyordu artık aktiflik kalmamış sanırım :)
Burada her cevap veren arkadaş ; karşısındaki insanın temel elektrik bilgilerine sahip bir elektrikçi olduğu zannıyla cevap veriyor . Yoksa meslekten olmayan birine de mesleğini hepten unutmuş birine de sıfırdan herşeyi öğretecek ne vaktimiz ne de tahammülümüz var . Serkan bilen birinin anlayabilmesi için yeterince açıklama yapmış . Daha kapsamlı açıklama için hatta 6 ve 9 diyotlu alternatör farkları için şu dökümanı inceleyebilirsiniz .
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog.../motorlu_araclar/moduller/sarj_sistemleri.pdf
 
Son düzenleme:
Burada her cevap veren arkadaş ; karşısındaki insanın temel elektrik bilgilerine sahip bir elektrikçi olduğu zannıyla cevap veriyor . Yoksa meslekten olmayan birine de mesleğini hepten unutmuş birine de sıfırdan herşeyi öğretecek ne vaktimiz ne de tahammülümüz var . Serkan bilen birinin anlayabilmesi için yeterince açıklama yapmış . Daha kapsamlı açıklama için hatta 6 ve 9 diyotlu alternatör farkları için şu dökümanı inceleyebilirsiniz .
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog.../motorlu_araclar/moduller/sarj_sistemleri.pdf
öncelikle şuna bir açıklık getirelim
forumlar yardımlaşmak için değil midir
ben bu konuyu konjektör adlı parçanın alternetöre bağlantısını sordum
yazdığınız yazı " Burada her cevap veren arkadaş ; karşısındaki insanın temel elektrik bilgilerine sahip bir elektrikçi olduğu zannıyla cevap veriyor . "
çok alakasız olmuş
ben elektrikçi olsam bu konuyu açmam bile :)
birşeyleri yapabilmek ile o mesleğin içinde olmak bambaşka birşeydir
şöyleki ben 52cc lik benzinli motoru en küçük parçasına kadar söküp toplayabiliyorum ama motorcu değilim
bunun için motorcu olmama gerek yok çünkü becerim var aynı şekilde kaynak, tesisat ve birçok şeyde herşeyi kendim öğrendim
yani demek istediğim şu ki bi insanın birşeylere becerisi var diye o işi baştan sona bilmesine gerek yok

sırf yorum olsun diye yorum yapmayın lütfen :)
 
O zaman beden sağlığınız yerindeyken elektrik işini elektrikçilere bırakın.
siz asıl olayın farkında değilsiniz sanırım :)
oto elektrik işine girmiyorum 2 parçanın bağlantısını soruyorum
ve şuan olayı bam başka yerlere çekiyorsunuz
12 voltun beden sağlığına zararı olmaz
ayrıca kafanıza yormayın ben ev elektrik tesisatı da döşeyebiliyorum

tekrar söylüyorum sırf yorum sayınız artsın diye yorum yapmayın lütfen
 
Son düzenleme:
siz asıl olayın farkında değilsiniz sanırım :)
oto elektrik işine girmiyorum 2 parçanın bağlantısını soruyorum
ve şuan olayı bam başka yerlere çekiyorsunuz
12 voltun beden sağlığına zararı olmaz
ayrıca kafanıza yormayın ben ev elektrik tesisatı da döşeyebiliyorum

tekrar söylüyorum sırf yorum sayınız artsın diye yorum yapmayın lütfen
Yorum sayım artsın ; popülerliğin dibine vurayım diye bir kaygım hiç yok . Burada elektrikçi olmayan kişilere elektrik işlerinde yol yordam gösterilmemesi hususunda çok polemiğe girdim ; hala da aynı şeyi savunuyorum . Elektrikçilik yapabilmek için el becerisi yüksek bir insan olmak gerek ve yeter şart değildir . Dediğiniz gibi yorum sayım artmasın , bu mevzudaki son mesajım bu . Allah kolaylıklar versin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,906
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst