alternatör bağlantısı hakkında bilgi

herus

Üye
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
57
Puanları
1
altarnatör bağlantısı hakkında bılgı veerısenız sevınırım .B+B-D+W BUNLAR NASIL BAGLANIR BAGLANTISI NASIL YAPILIR SAYGILAR
 
Sisteminiz hakkında biraz bilgi verirsen,z daha kolay yardımcı olabiliriz. Yazılanlardan

B+ bataryanın artı kutbu
B- bataryanın eksi kutubu
D+ dummy load
W --- bunu bilmiyorum

Bu kısaltmalar genelde bu anlamlarda kullanılır ancak tam budur demiyorum elinizdeki ürün model ne ise ona göre incelemek lazım.
 
Sisteminiz hakkında biraz bilgi verirsen,z daha kolay yardımcı olabiliriz. Yazılanlardan

B+ bataryanın artı kutbu
B- bataryanın eksi kutubu
D+ dummy load
W --- bunu bilmiyorum

Bu kısaltmalar genelde bu anlamlarda kullanılır ancak tam budur demiyorum elinizdeki ürün model ne ise ona göre incelemek lazım.
tşk ederım cvp için
 
REm8No.jpg


W ucu yukarıdaki şemaya göre bir takometrenin çalışması için ayrılmıştır (Takometre devirle değişen ac akımı,tıpkı bir sensör,bulb ucu olarak bazı araçlarda takometrenin çalışması için de buradan alabilir),ama başka bir sistemse (Örneğin hall-effect sensörlü gibi) eğer bu çalışma prensibi,o zaman bu noktadan da alınmayabilir,o zaman bu nokta boş kalır.(Buradan hareketle de çoğu alternatörün W ucunun boşta olduğunu da ayrıca tam olarak da gözlemledim)

D+ ucuna yukarıdaki şemaya göre ya alternatör içinden veya üstündeki özel bir yerden bir regülatör de bağlanıyor,(akü şarj kontrolü amacıyla) gibi görünüyor.(Yani D- DF D+ uçlarına)
Ama ortak D+ çıkış ucu ayrı bir amaç için de yine bu uçla da beklemiş oluyor,bu alternatör üzerinde.(Ya akü gösterge lambası,ya da geciktirici bir röle için gibi)

Yukarıdaki şemaya göre 3 fazlı stator sargılarının doğrultulmasında, B+ diyotların ortak + çıkış ucu ve bataryanın (akünün) artı ucuna, B- diyotların ters (-) ucu olup bataryanın - ucuna bağlanıyor (Yukarıda şaseleme şeklinde gösterilen en soldaki uçtur.),sn.Serkan_48'in de açıkça ifade edebildiği gibi gibi.(Şema netten alıntıdır.) Kolay gelsin.
 
REm8No.jpg


W ucu yukarıdaki şemaya göre bir takometrenin çalışması için ayrılmıştır (Takometre devirle değişen ac akımı,tıpkı bir sensör,bulb ucu olarak bazı araçlarda takometrenin çalışması için de buradan alabilir),ama başka bir sistemse (Örneğin hall-effect sensörlü gibi) eğer bu çalışma prensibi,o zaman bu noktadan da alınmayabilir,o zaman bu nokta boş kalır.(Buradan hareketle de çoğu alternatörün W ucunun boşta olduğunu da ayrıca tam olarak da gözlemledim)

D+ ucuna yukarıdaki şemaya göre ya alternatör içinden veya üstündeki özel bir yerden bir regülatör de bağlanıyor,(akü şarj kontrolü amacıyla) gibi görünüyor.(Yani D- DF D+ uçlarına)
Ama ortak D+ çıkış ucu ayrı bir amaç için de yine bu uçla da beklemiş oluyor,bu alternatör üzerinde.(Ya akü gösterge lambası,ya da geciktirici bir röle için gibi)

Yukarıdaki şemaya göre 3 fazlı stator sargılarının doğrultulmasında, B+ diyotların ortak + çıkış ucu ve bataryanın (akünün) artı ucuna, B- diyotların ters (-) ucu olup bataryanın - ucuna bağlanıyor (Yukarıda şaseleme şeklinde gösterilen en soldaki uçtur.),sn.Serkan_48'in de açıkça ifade edebildiği gibi gibi.(Şema netten alıntıdır.) Kolay gelsin.
 
teşekkürler bin başım bırde devıri okumak ıcın şarj dinamosundan nasıl bağlantı yapılır
 
teşekkürler bin başım bırde devıri okumak ıcın şarj dinamosundan nasıl bağlantı yapılır
Devir göstergesi normal aküye bağlanır. Bahsettiğin ayrı bir cihaz ise zaten kendi pili mevcuttur. Manyetik vey optik okuma yapanları var. RPM meter diye aratabilirsin.
 
Elindeki bu tip mi 4 kablolu mu? Araştırmaya devam sayende yanlışlarımı düzelteyim :) google da bakmadan es geçme varsa ing arattır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,525
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst