Akünün tamamen boşalması

ay önce değişti zaten.
Mesajımda net bir şekilde yazıyor, aydınlatmaları açık unuttuğum için bitmiş akü. Her aküyü bitirdiğimde yeni akü mü almam gerekiyor yani. İnsanlık hali, lambalar açık kalır, radyo açık kalır akü bitebilir.
Daha masraf bile yapmadan, aküyü sanayide şarj ettirirsem ne kadar ücreti olur diye sormuşum.
Uzun yolda akü kendini tamamen doldurur mu diye sormuşum?
Bu sorulara cevap, "yeni akü al" .....
senin paylaştığın mailde deşarj aküden değil
bomboş aküden bahsediyor.
al mutimetre git ölç.
şayet orda 9-11 arası gerilim ölçüyorsan şarj eder kullanırsın.
 
senin paylaştığın mailde deşarj aküden değil
bomboş aküden bahsediyor.
al mutimetre git ölç.
şayet orda 9-11 arası gerilim ölçüyorsan şarj eder kullanırsın.

Tamamen boşalmış dedim, çünkü yol bilgisayarı tripleri ve saat dahi sıfırlanmıştı. Akü arabadan hiç çıkmadığı halde sıfırlanmıştı bunlar. Araba iç aydınlatmaları açık ve akü bitik halde rahat 5 gün kullanılmadı.
Aynı şeyi düşünüyorum, bugün gidip alacağım bir multimetre. 12.4 volt sınır sanırım. Umarım çok düşük çıkmaz, uzun yol sonrası tekrar ölçeceğim. Voltaj değişimini buraya da yazarım.
 
bayram tatilinde dağın başında bitik akü ile kalırsan "keşke değirtirseydim" diyeceksin.

aydınlatmaları açık unuttun ve akü aydınlatma ekipmanlarını besleyerek bitti. ister aküyü takviye ile çalıştır. ister sanayide doldurt. 2. el akü ile eş değer etki yapar. ve ne zaman yine biteceğini bilemezsin.
 
Tamamen boşalmış dedim
seninle aramızda mantık farkı var hocam.
ölçmeden tamamen boş demek 3 yıllık arıza hayatı içerisinde henüz kavuşamadığım bir yetenek.
umarım mühendis değilsindir.
 
Merhaba arkadaşlar, araştırma yaparken foruma denk geldim ve sorumu sormak için üye oldum.

Aracın aküsü 12volt 60amper, aracın iç aydınlatmasını açık unuttuğum için yaklaşık 1 hafta önce arabanın aküsü bitmişti. Otomatik kilit hatta yol bilgisayarı dahil çalışmıyordu. Komşumuz aracı ile takviye yapıp çalıştırdık. Arabanın yol bilgisayarı (trip'ler) dahi sıfırlanmıştı.

Arabayı çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1 saat kontak kapatmadan, şehir içi yüksek devirde dolaştım araba ile.
Forumlarda gezerken bir şey okudum.



1- Bu ne kadar doğru ? Araba şu anda çalışıyor ama akünün bakıma ihtiyacı var mıdır ?
2- Bayram geliyor, uzun yola çıkacağız. Uzun yolda akü kendini tamamen doldurur mu ?
3-Aküyü sanayide ya da oto elektrikçide doldurtmak istedim diyelim, süreç nasıl işliyor. Arabayı mı bırakıyoruz ? Akü araçtan çıkarılıyor mu ? Aküyü uzun saatlerce, tam şarj ettiklerine nasıl emin olabiliriz ? Ve bunun ücreti ortalama ne kadardır ?
4- Akünün markası, Klas Akü. Yine sanırım aracın bir şeyini açık unutarak aküyü bitirdim ve akü ölmüştür diyerek acemilik ile değişim yaptık. O sıra takviye yapacak tanıdık ya bulamadık, ya da bulduk ama kablo yoktu. Takviye için yakındaki araç otomobil tamir dükkanından usta getirdim. Kontak kapatmadan aküyü de değiştirdi. Klas aküyü hiç duymamış olsam da o anki cahillik ile aldık ne olacak diye düşünerek. (Bu Klas akü 2 ay önce alındı, arabanın orjinal aküsü bitmişti ve takviye yaptırdığımız yerden aldık. Akü jelatininden yeni açıldı, 2 aylık akü ve değiştirmeyi düşünmüyorum.)

Bunları sormamın sebebi bilgisiz olmamdır, henüz yeni şoförüm. Araba da yeni sayılır, yaklaşık 4 ay önce aldık. Ve henüz sanayiye hiç yolum düşmedi.

Akü voltajını ölçün. 12 volt civarı veya fazlası bir değer mi ?
araba çalışmıyorken atıyorum farları 3-5 dk çalıştırıp kapayın , akü voltajını tekrar ölçün. Ölçtüğünüz değer ilk ölçtüğünüzden çok farklı mı?
sonra arabayı çalıştırın ve 10 dk lık bir tur atın. akü voltajını tekrar ölçün . voltaj yükselmiş mi ?

Akünün boşalmış olması akünün öldüğü anlamına gelmez. Akü şarj tutmuyorsa ölmüş demektir. Veya şarj olup çok kısa bir süre sonra boşalıyorsa gibi.

yukarıda yaptıgınız ölçümlerde akünün şarj tutup tutmadıgını veya çok çabuk boşalmadıgını anlayabilirsiniz.

Kendi düşüncem akünüzün hiçbir sorununun olmadıgı sadece aşırı deşarj oldugu.
Motor çalıştıkça dolacaktır.
 
aracın aküsü tamamen bittiyse alternatörü ün üzeriindeki diyotlar zarar görmemesi için sanayide şarz edin denir.Eğer araç şarz ettiyse sorun yok .Gelelim bitmesine aküyü takarken teyp kodu varsa sorun olmaz tekrar girersin .Fakat akünün bitmesine neden alternatör tam şarj etmez veya akım çeken bişe alıcı vardır bunu tespit etmek için düşük watlı ampul artı ucuna seri gir çok ölü bile yanıyorsa kaçak akım çeken bir yer vardır . Kolay gelsin
 
Her ne kadar markadan markaya farklılık gösterse de, bir boşalmaya akünun hurdaya çıktığına hiç şahit olmadım.
Dediğin gibi insanız ben de unuttum birkaç kez ama yardımcı arabayla önce çalıştırdım sonra araba kendi doldurdu.bir yıl oldu halen eski akü tıkır çalışıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: F9S
seninle aramızda mantık farkı var hocam.
ölçmeden tamamen boş demek 3 yıllık arıza hayatı içerisinde henüz kavuşamadığım bir yetenek.
umarım mühendis değilsindir.
Peki arkadaşın dediği gibi km trip dahil herşey sifirlanmissa bu bir ölçü/ölçüm değilmidir?
 
Merhaba arkadaşlar, araştırma yaparken foruma denk geldim ve sorumu sormak için üye oldum.

Aracın aküsü 12volt 60amper, aracın iç aydınlatmasını açık unuttuğum için yaklaşık 1 hafta önce arabanın aküsü bitmişti. Otomatik kilit hatta yol bilgisayarı dahil çalışmıyordu. Komşumuz aracı ile takviye yapıp çalıştırdık. Arabanın yol bilgisayarı (trip'ler) dahi sıfırlanmıştı.

Arabayı çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1 saat kontak kapatmadan, şehir içi yüksek devirde dolaştım araba ile.
Forumlarda gezerken bir şey okudum.



1- Bu ne kadar doğru ? Araba şu anda çalışıyor ama akünün bakıma ihtiyacı var mıdır ?
2- Bayram geliyor, uzun yola çıkacağız. Uzun yolda akü kendini tamamen doldurur mu ?
3-Aküyü sanayide ya da oto elektrikçide doldurtmak istedim diyelim, süreç nasıl işliyor. Arabayı mı bırakıyoruz ? Akü araçtan çıkarılıyor mu ? Aküyü uzun saatlerce, tam şarj ettiklerine nasıl emin olabiliriz ? Ve bunun ücreti ortalama ne kadardır ?
4- Akünün markası, Klas Akü. Yine sanırım aracın bir şeyini açık unutarak aküyü bitirdim ve akü ölmüştür diyerek acemilik ile değişim yaptık. O sıra takviye yapacak tanıdık ya bulamadık, ya da bulduk ama kablo yoktu. Takviye için yakındaki araç otomobil tamir dükkanından usta getirdim. Kontak kapatmadan aküyü de değiştirdi. Klas aküyü hiç duymamış olsam da o anki cahillik ile aldık ne olacak diye düşünerek. (Bu Klas akü 2 ay önce alındı, arabanın orjinal aküsü bitmişti ve takviye yaptırdığımız yerden aldık. Akü jelatininden yeni açıldı, 2 aylık akü ve değiştirmeyi düşünmüyorum.)

Bunları sormamın sebebi bilgisiz olmamdır, henüz yeni şoförüm. Araba da yeni sayılır, yaklaşık 4 ay önce aldık. Ve henüz sanayiye hiç yolum düşmedi.
Akün arabayı çalıştırırken zorlanıyormu?Eskisi gibi çalıştırıyorsa sorun yok belki senin şehir içindeki gezmen aküyü doldurmamış olabilir aküyü aldığın yere git kontrol ettir tam dolu değilse şarj ettir 10TL ver yeter akü almana gerek yok.akü şarj tumuyorsa akü ölmüş olabilr.Önemli olan eskisi gibi arabayı çalıştırabilmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: F9S
Akü tam boşalırsa ömrü en az yarıya düşer.Şarj tutuyorsa va araç devamlı çalışırsa sıcak havada idare eder.Kış olunca tırtlar.

Şarjı oto elektrikçi yapar.Aküyü söker götürürsün ertesi gün alırsın.15-20 lira birşeydir.

Uzun yola gidersen cereyan akünün kulaklarından bile fışkırır.:)O zaman şarja gerek kalmaz.

Ama şarj olsada unutma her an tüyebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: F9S

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,963
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst