akü olmadan araç nasıl çalışır

sefaxxxxx

Üye
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
194
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaşlar merhaba kafama takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum
benzinli araçlarda araç çalıştıktan sonra akü söküldüğünde araç çalışmaya devam ediyor sizce bujiler ateşleme için gerekli olan elektriği nereden alıyor olabilir.Şarj dinamoları akü olmadan nasıl elektrik üretebilir merak ediyorum.Kutuplarındaki artık mıknatısıyetle ateşleme için gerekli olan gücü üretebilir mi acaba?
Bu konuda beni bilgilendirebilirseniz sevinirim
 
Marş bastıktan sonra akü devreden çıkar tüm elektrik sistemi eski araçlarda dinamo yeni araçlarda alternatörden sağlanır,hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirirler. Aynı zamanda alternatör aküyü de şarj eder.
 
Son düzenleme:
Yaşlı uzman bey cevap için teşekkür ederim
Ancak araçlarda kullanılan alternatör yada dinamolar yabancı uyartımlı değil mi? Bu durumda
akü olmadan nasıl elektrik üretecek bu kısmı anlamış değilim
 
Yaşlı uzman bey cevabınız için teşekkür ederim ancak verdiğiniz kaynakta 10. sayfanın en alt parargafında şu ifade yer alıyor " " "Elektromıknatıs, üzerine bobinler sarılmış bir demir çekirdektir. Bobinlerden akım geçtiğinde, çekirdek mıknatıslanır. Mıknatıslanmanın derecesi, bobinden geçen akımın miktarıyla değişir. Böylece, alternatör düşük hızlarda dönerken akım arttırılır, bunun tersi de, alternatör yüksek hızlarda dönerken akım azaltılır. Elektromıknatıstan geçen akım, akü tarafından beslenir ve miktarı voltaj regülatörü (konjektör) tarafından kontrol edilir. Bu nedenle alternatör motor hızına bağlı olmaksızın sabit voltaj üretir. Şekil 1.10’da görüldüğü gibi, alternatörlerde akımın üretildiği iletkenler sabit durur ve manyetik alanı meydana getiren ve adına rotor denen kısım döner.""" İşte ben bu noktayı anlayamadım araçtan akü söküldüğünde alternatörün uyartım akımı ortadan kalktığı için alternatör nasıl elektrik üretecek acaba?
Alternatörlerin uyartım sargıları aküden beslenmiyor mu acaba?
 
sayfa22 uyartım diyotlu alternatörler kısmında altenratörün kendi ürettiği elektrikle ikaz aldığı ve aküyü şarj ettiği gösteriliyor.
Ekstra bilgi:
Jeneratörlerin alternatör kısımlarında; alternatörün kendi ürettiği elektrik otomatik voltaj regülatörü üzerinden verilip rotor girişinde bulunan döner diyotlarla doğrultularak rotora sargılarına verilmesi prensibi ile çalışır. jeneratörün alternatör kısımlarında ilk enerji üretimi sargılarda oluşmuş artık mıknatısıyet ile gerçekleşir. Uzun süre depoda beklemiş artık mıknatısiyetini kaybetmiş alternatörler rotordaki artık mıknatısiyetin olmaması neticesi elektrik üretmezler. Olay basittir ama anlamayanlar sorunun büyük olduğunu zannederler.

Bu arada siz oto elektrikçisi misiniz?
 
Son düzenleme:
Hayır oto elektrikçisi değilim sadece olayı merak ettiğim için soruyorum.
Sonuç olarak bu durumda araçlarda kullanılan alternatörler kendinden uyartımlı o zaman ben yabancı uyartımlı sanıyordum bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim
 
Bu arada aküyü sökmek tehlikelidir.Voltaj aşırı yükseleceğinden ne var ne yoksa patlatır.
 
Arkadaşlar merhaba kafama takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum
benzinli araçlarda araç çalıştıktan sonra akü söküldüğünde araç çalışmaya devam ediyor sizce bujiler ateşleme için gerekli olan elektriği nereden alıyor olabilir.Şarj dinamoları akü olmadan nasıl elektrik üretebilir merak ediyorum.Kutuplarındaki artık mıknatısıyetle ateşleme için gerekli olan gücü üretebilir mi acaba?
Bu konuda beni bilgilendirebilirseniz sevinirim
Bazı araçlar akü hiç olmasa bile çalışabilir, örneğin eski Deutz motorlu araçlarda yakıt kesme donanımı mekanikti bu araçlar akü tamamen sökülmüş olsada çalışırdı.

Oto aküsünün bir kaç temel işlevi vardır; marş motorunu döndürmek, alternatör alan sargısını ikaz etmek, kısa süreli çalışan elektrikli donanımları çalıştırmak gibi.

Alan sargısı ikaz edildikten sonra alternatör kendi ürettiği elektriğin bir kısmını alan sargısını beslemekte kullanabilir. Oto alternatörünün ürettiği gerilim düşüktür, bu nedenle ürettiği elektriği kendi alan sargısını beslemede kullanabilir.
 
Merhaba.Artık mıknatısiyeti kalan alternatördeki bir rotorla alternatör akü olmadan da çığ etkisiyle (Artık kalan bir mıknatısiyetin etkisiyle gittikçe de artan ikaz uyartım akımı da yoluyla da) "alternatör çıkışı-elektronik/klasik ateşleme" sisteminin elektrik gereksinimini (5-6 amper gibi) ilerleyen bu zaman dilimi içerisinde (Başka bir içten yanmalı motorun startıyla da olduğu gibi ki çok büyük sistemlerde (devasa iş makinelerinde,dev kamyonlarda,vb.) küçük bir dizel/benzin motoru starter olarak da bu amaç için direk kullanılmaktadır) dengeli olarak da karşılayabilir.Yani artık mıknatısiyet hiç kalmamışsa ilk startta akülü çalıştırmadan sonra akü devreden çıksa da paralel bağlı olan sistemde dc. elektrik sistemine şarj dinamosu ateşleme sisteminin gereksindiği tüm elektrik akımını (Motorun ateşlenip krank milinin de normal dönüp çalışması için) normal olarak karşılayabilir.

Ama burada şu nokta da çok önemlidir.Paralel bağlı dc. (oto) elektrik şebekesinde devirle doğru orantıda artan anlık bu pik voltajları (Aslında akım şiddeti çok,voltaj daha az değişir,devir giderek de artan gazla birlikte arttığında) akünün kompanse edici bu etkisinin (Voltaj dengeleme etkisinin) bu yolla tam ortadan kalktığı bu özel şartlarda,12 volt dc. (oto) elektrik sisteminde paralel bağlı kalan bazı birimlerde arızalar da oluşabilir.

Nasıl ki güneş panelli sistemlerde on-grid (aküsüz) olmayan normal akülü panel sistemlerinde,akü bir kompansatör (Dengeleyici ) görev alarak arada bir nevi mekanikteki süspansiyon görevini de bir şekilde icra ediyorsa,bu durum araç elektrik sisteminde de "alternatör-alıcı cihazlar" ın paralel olarak sisteme bağlı olduğu bu yapıda ayni dengeleyici unsur görevini de görmektedir ve araç çalışırken akü kutup başları asla aküden ayrılmamalıdır,konunun burası çok çok önemlidir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,955
Mesajlar
913,894
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst