Akü Şarj Dinamosu

leke_leke

Üye
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
59
Puanları
1
Yaş
37
arkadaşlar akü şarj dınamosunun 12 v cıkış verebılmesı ıçın ne kadar hızlı cevrılmesı gerekır...yanı en yavaş hızla dondugunde ne kadar voltaj üretir.bunu merak ettım eger deneyen ve bılgısı olan varsa yardımcı olursa cok sevınırım şard dınamosu araçlarda kullanılan cınsten...tek merak ettıgım dınamonun cok hızlı donmesı gereklımıdır.saygılar iyi çalışmalar
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
benım bıldıgım kadarıyla 1000 ıla 3000 devir de olması lazım
 
Selamun Aleyküm
Bahsettiğiniz dinamonun bağlı olduğu krank kasnağının, kendi kasnak çapına oranı ile krank devrinin çarpımı kadar dönmektedir araçlarda. Benzinli araçlarda 3000rpm.. dev/dak.(krank devri) devamlı ekonumik sürüştür. Bu devire göre kasnak oranı ile çarpıldığındaki devirde14Volt ürettiği düşünülürse gerilim hesap formülünde bu devirde 14Volt verdiğini düşünerek istediğiniz devirde kaç volt verdiğini hesaplarsınız. Bu aletin ,içinde diyot olması lazım, bildiğim kadarıyla, yani doğru akım çıkartıyordur. Bu alternatörün kasnağı sanki krank tarafından daha küçük diya aklımda kalmıştı. Mesela 2 kat oran olsa; 6000 devirde olağan sürüşte olur.

Bu arada sistem stabilizasyonu, vb için devreler olur. Mesela devamlı yüksek akımın olumsuz etkilerinden korunmak, vb. Çok ayrıntıya girmek istemedim ama elektriği bilen arkadaşlar devire göre gerilim ve bunun depolanması konusunda bilgiler sunarlarsa aydınlatıcı olur.
İhtiyacınızdan da bahsederseniz daha iyi anlayabiliriz sizi,
Başarılar dileriz.
 
Standart 12 Volt alternatörün çıkış gerilimi 14,4 Volttur. Sizin bu gerilim değerini elde edebilmeniz için belirli bir devir sayısında alternatörü döndürmeniz gerekmiyor. Üzerindeki konjektör adı verilen parça gerilimi sürekli olarak düzenlemektedir. Daha yüksek devir sayısı sadece alternatörden daha yüksek güç almanıza imkan verir. Bu nedenle gaza sonuna kadarda bassanız arabanızın farlarının parlaklığı aynı kalır. Sabit gerilim konjektörün sürekli olarak ikaz sargı gerilimini değiştirmesi sayesinde gerçekleşir.
 
Gerilim sabitliğine değinilmiş.
Oto elektrik hakkında bilgi sahipleri daha iy blirler, bu konjektör muhtemelen dışarıda ayrı bir parça olmalı. Alternatör komple sistem olarak sabit gerilim veriyorsa bu arkadaşmıza bildirilmeli. Yoksa gerekli bir kısım parçalar ve bağlantı biçimleri de anlatılabilir.
Sadece alternatör bu sabit gerilimi sağlamıyor olsa gerek. Ancak içinde diyot olduğu aklımda, doğru akım çıkışını düşünün. Ve de sistem resimleri eklerseniz, aydınlatıcı olmanın yanı sıra izleyenlerin de belki yeni bir sistem görmesine vesile olursunuz.
Başarılar dileriz.
 
Gerilim sabitliğine değinilmiş.
Oto elektrik hakkında bilgi sahipleri daha iy blirler, bu konjektör muhtemelen dışarıda ayrı bir parça olmalı. Alternatör komple sistem olarak sabit gerilim veriyorsa bu arkadaşmıza bildirilmeli. Yoksa gerekli bir kısım parçalar ve bağlantı biçimleri de anlatılabilir.
Sadece alternatör bu sabit gerilimi sağlamıyor olsa gerek. Ancak içinde diyot olduğu aklımda, doğru akım çıkışını düşünün. Ve de sistem resimleri eklerseniz, aydınlatıcı olmanın yanı sıra izleyenlerin de belki yeni bir sistem görmesine vesile olursunuz.
Başarılar dileriz.

Konjektör dışarıda ayrı bir parça denebilir. Ancak alternatöre akuple yeni araçlarda genellikle alternatörün arkasında plastik basit bir kapak bulunuyor öncelikle onu sökmek gerekiyor. O çıkınca konjektör ve diyot tablası görülebiliyor. Konjektörün görevi ikaz sargı gerilimini değiştirerek çıkış terminal gerilimini sabit tutmaktır. Normal bir oto alternatörü sabit gerilim üretir.
 
Yazdıklarınızı okuduk.
Bu tip çıkma malzeme ile ilgilenenler genelde ucuz vb olanları tercih etmek ister. O yüzden eski model olması beklenir. Bahsettiğiniz gibi yakın elektrik donanımı ile belki sabit gerilim verir ama bu aleti aldığında muhtemelen elektrik donanımını da ayrıca alması vb gerekir. Yani sadece alernatörü aldığında arkadaşımız sabit gerilim vermeyen bir cihaz da almış olabilir. Tabi diğer taraftan sargı gerilimi değişimi ile belirli sınırlarda ayarlama yapabiliyordur. Çok düşük devirde dönmesi halinde gerilim düşer anlatımınıza göre. Bir alt limit olduğunu düşündürüyor. Diğer taraftan sargı direnci vb etkiler ile de yine üst limit olur ama bu araç devirlerine göre çok üstte olabilir.
Bu arada resim vb açıklamalar eklenmesini konuyu açan arkadaştan rica etmiştik. Ve de sorununu çözse de buradan ölçümlerini vb paylaşmasını rica ederiz.
Başarılar dileriz.
 
Yazdıklarınızı okuduk.
Bu tip çıkma malzeme ile ilgilenenler genelde ucuz vb olanları tercih etmek ister. O yüzden eski model olması beklenir. Bahsettiğiniz gibi yakın elektrik donanımı ile belki sabit gerilim verir ama bu aleti aldığında muhtemelen elektrik donanımını da ayrıca alması vb gerekir. Yani sadece alernatörü aldığında arkadaşımız sabit gerilim vermeyen bir cihaz da almış olabilir. Tabi diğer taraftan sargı gerilimi değişimi ile belirli sınırlarda ayarlama yapabiliyordur. Çok düşük devirde dönmesi halinde gerilim düşer anlatımınıza göre. Bir alt limit olduğunu düşündürüyor. Diğer taraftan sargı direnci vb etkiler ile de yine üst limit olur ama bu araç devirlerine göre çok üstte olabilir.
Bu arada resim vb açıklamalar eklenmesini konuyu açan arkadaştan rica etmiştik. Ve de sorununu çözse de buradan ölçümlerini vb paylaşmasını rica ederiz.
Başarılar dileriz.

Tahminimce çıkmada alsa üzerinde gelir. Evir olarak 850-1000 devir altına inmemek gerekir, o zaman işe yaramaz tabi.
 
Sayın alperbugra'nın dediği gibi oto alternatörlerinin konjektörleri üzerinde bulunur.
Ayrıca 3 faz ac. üretilen elektriği + - dc.ye çevirmek için toplam 6 adet diyot bulunur. Bunların hepsi alternatörün arka kısmında ve içinde bulunur.

Elektrik üretmek için 3 etkene ihtiyaç vardır.
1- İletken uzunluğu,
2- Manyetik akı yoğunluğu,
3- Kesme hızı yani rotorun dönme hızı.

Burada iletken uzunluğu sabit olduğu için değiştirme imkanı yok. Dönme hızı arttıkça üretilen voltaj da yükseleceği için rotora gidecek olan gerilimde yükselir, rotorda oluşan manyetik akı artacağı için üretim daha da artacaktır. Burada konjektör devreye girerek rotora giden voltajı ayarlar.
 
arkadaşlar cevaplar içi teşekkürler.bilginize saglık
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Geri
Üst