500 KVA Jenaratör İle 250 KW Motor Sürme

Türkiye'deki SEKA ( eski ) ya ait tüm tesisler 500 volttur.Bunun dışında,özel sektörde de 500 ve 660 voltluk tesisler bol miktarda bulunmaktadır.

Evet eski SEKA kağıt fabrikasını almanlar kurduğu için bütün sistem 500V'muş. Motor,şalt malzeme arızalandığında kendilerine muhtaç kalınsın diye yapılan bir uygulama.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Sn rckrsl özel mesajla durumu bana bildirdi kendisine açıklaması için teşekkür ederim.

Üyelerimizin de bilgilenmesi açısından Sn rckrsl'nin özel mesajını paylaşıyorum;
Motoru frekans konvertörü ile sürdük. Kalkış rampa süresini 180sn tuttuk. Motor minimum kalkışta 70A ile başlayıp maksimum devre ulaştığına 160A. ulaştı.Bu değerleri motor yüke verilmeden yapıldı.Bu motoru tam devrini almadan yüke vermediğimiz için bu değerler oldukça iyi.Tam devri alıp yüke verildiğinde şebekeden maksimum 300A civarında akım çekiyor.

Özet olarak: Frekans konvertörü ayarlarının düzeltilmesinin yanında motor nominal devrine geldikten sonra yüke verilmesi neticesi sorun çözülmüş.

Aynı konuda ikinciye dumur oldum. İnverterimiz var ama motoru tam devre yükseltip sonra yüke bağlıyoruz... Bizde neden DC voltaj yükseliyor diyoruz. İnvertör nasıl arızaya geçmiyor? Bunu nasıl başardınız gerçekten sadece bunu merak ediyorum. Sanırım kuplaj mekanizması çok yumuşak şekilde bağlıyor yükle motoru. Yinede 300 A görüyormuşsunuz. Yani normalde 0 dan 160 A rampalanacak cihazı 300 A kadar yüklemeyi başarmışsınız.
 
Aynı konuda ikinciye dumur oldum. İnverterimiz var ama motoru tam devre yükseltip sonra yüke bağlıyoruz... Bizde neden DC voltaj yükseliyor diyoruz. İnvertör nasıl arızaya geçmiyor? Bunu nasıl başardınız gerçekten sadece bunu merak ediyorum. Sanırım kuplaj mekanizması çok yumuşak şekilde bağlıyor yükle motoru. Yinede 300 A görüyormuşsunuz. Yani normalde 0 dan 160 A rampalanacak cihazı 300 A kadar yüklemeyi başarmışsınız.

Su motoru neticede boşta çalışıp tam devire ulaştıktan sonra yüke verme durumu nasıl gerçekleşiyor evet işin bu kısmı gerçekten ilginç ! Voltaj regülatörü ile jeneratör çıkış gerilimi düşürülmeden önce inverterin arıza vermemiş olmasıda eneteresan ! AVR ayarı neticesi jeneratör çıkış gerilimini 460V'a getirildiği söylendi 250kw motor bu durumda 390A civarı akım çekmesi gerekirken 300A akım çekmesi de ilginç !
Sn rckrsl'nin cevap vermesi gereken bir çok detay var !
 
by passız sistem olabilir frekans konvertörüile yapıldığında solf starter gibi by pass kontaktörü gerekmiyor. ama 2. el jeneratörü 500 volta göre sardırmak lazım . kanaatindeyim . ama sıkıntı şuki 500 volt konvertöre nasıl zarar vermiyor onu anlamadım markası nedir bu konvertörü bizimle paylaşırsanız belki başımıza mukavemeli bir frekans konvertörü işi gelebilir gerekebilir . teşekkürler
 
500kVA standby gücüne sahip jeneratörün motorundan 400kw aktif güç alabilirsiniz bu en kaliteli dizel motor kullanımında blok yük oranı % 65'dir. Yani Bu jeneratör en fazla 400x0,65= 260kw demerajsız blok yük yada diğer tabirle ilk adım yükü üzerine alabilir.

Sizin yükünüz ise 250kw 500V bir motor(ki 250kw mil yüküdür elektrik gücü daha fazladır);
P=1,732xUxIxcosfi
250000=1,732x500xIx0,8
I=361A çıkar. En iyi yol verme metodu ile demeraj iki katına çıksa 722A demeraj akımı yapar. softstarterle üç katına çıkar 1083A yapar. Sizin ölçmüş olduğunuz 1000A üzeri akımın açıklamasıda budur.
En iyi durumda 722A demeraj akımıyla start gücü(Pk:pkalkınma);
Pk=1,732x500x722x0,8
Pk= 500,2 kw yapar.

Uzun lafın kısası start gücü en iyi durumda 500kw olan bir sistemde en iyi dizel motora sahip demerajsız 260kw ilk adım yükü alabilen jeneratörle bu yükü kaldırmak mümkün değildir. Üzgünüm...
Dostum verdiğin bilgiler kısmen doğru.Birincisi en yüksek %65 değildir motor tipine göre değişip bu rakam &93 kadar çıkabilmekte.Ayrıca beyfendinin sorunu dizelle ilgili değil alternatör uyartımı ile ilgili....
 
Dostum verdiğin bilgiler kısmen doğru.Birincisi en yüksek e değildir motor tipine göre değişip bu rakam &93 kadar çıkabilmekte.Ayrıca beyfendinin sorunu dizelle ilgili değil alternatör uyartımı ile ilgili....

Verdiğim bilgilerin tamamı doğrudur. Soruyu soran kişinin problemi güç sorunu olup blok yük alma oranı ile ilgilidir,konuyu ya anlamadınız yada tam okumadınız ben size kısaca özetleyeyim; soft starterle nominal akımın 3 katı akım çekildiğinde start güç yani blok güç fazla olduğundan jeneratör yükü kaldıramamaktaydı, frekans konvertörüyle blok güç değeri düştüğünden jeneratör yükü kaldırabildi . Dizel jeneratör aktif gücü dizel motordan alır. Sizinde bu konu hakkında bilgilenmeniz için linkteki yazıyı okumanızı tavsiye ederim. En iyi dizel jeneratörde blok yük alma oranı % 65'i geçmez. Siz herhalde blok yük alma olayını anlamdınız yazıyı okuyunuz;
http://www.emo.org.tr/ekler/f305b8b4fa077a8_ek.pdf?dergi=4
 
sayın scorpion ukelalık olarak algılamayın ben işin o boyutunda değilim . jeneratörlerde ani yüklenmelere izizn verilir 1000 amper lik bir demeraj 500 kva için pekte önemli değildir tek başına 250 kw motoru alamayabilir ama sorun ordan sonra başlıyor .
eğer solf starle 1000 a demeraja ulaşıyorsa solf startere ne gerek var ? neden freakns konvertörü seçilmmiş ?
neden 2. el alınan jeneratörün alternatörü 500 volta göre yeniden sardırılmamış . yani 500 volt çalışması isteniyorsa sağlıklı bir şekilde rotorun ve ikaz sistemin baştan sarılması gerekmekte . çünki rotor ve ikaz sargıları akımı - diyotların akımı - avr seçimi 400 volta göre yapılır.
bu gibi karmaşık anlaşılmayan şeyler var
 
sayın scorpion ukelalık olarak algılamayın ben işin o boyutunda değilim . jeneratörlerde ani yüklenmelere izizn verilir 1000 amper lik bir demeraj 500 kva için pekte önemli değildir tek başına 250 kw motoru alamayabilir ama sorun ordan sonra başlıyor .
eğer solf starle 1000 a demeraja ulaşıyorsa solf startere ne gerek var ? neden freakns konvertörü seçilmmiş ?
neden 2. el alınan jeneratörün alternatörü 500 volta göre yeniden sardırılmamış . yani 500 volt çalışması isteniyorsa sağlıklı bir şekilde rotorun ve ikaz sistemin baştan sarılması gerekmekte . çünki rotor ve ikaz sargıları akımı - diyotların akımı - avr seçimi 400 volta göre yapılır.
bu gibi karmaşık anlaşılmayan şeyler var

Estağfirullah ukalalık olarak algılamak söz konusu olamaz. Hepimiz bilgilerimizi tecrübelerimizi aktarmaya çalışıyoruz. Bahsettiğiniz gibi olayda anlaşılmayan netleşmeyen detaylar var. Geçmişteki tecrübelerime istinaden dizel jeneratörlerde, dizel motor gücünün modeline göre iyi markalarda % 65'i , % 50'si, çin malı kalitesiz motorlarda % 25-30 değerinde blok yük alma oranı vardır. Örneğin 200kw dizel motorlu jeneratör 100kw blok yük alanilir ben bunu bahsetmeye çalıştım. Yıldız-üçgen yol vermede yıldızdan üçgene geçişteki pik akımı 10 katına çıkabilmekte, softstarterlerde ise nominal akımın 3 katına çıkmakta. Frekans konvertöründe ise böyle bir durum söz konusu değil ideal süre ve yumuşak bir rampa ile motor nominal akım değerinde sürülebilinmekte.
 
gerilim yükseldiğinde tesiste kullanılan ekipmanlardan özellikle güç kablolarının kesitleri azalmayacakmı...daha az bakır daha düşük bir kablolama maliyeti oluşturmazmı bu durum..özellikle o büyüklükteki fabrika gibi işletmeler için....
 
arkadaşlar. bütün yorumları okudum ve bir çok doğru ve birçok hata var . Bazı hataları düzeltmek adına konuya yazmak istedim.
servetd arkadaşımızın birkaç kez dediği gibi bir alternatörden 500V alınabilmesi için alternatörün 400V a göre daha farklı sarılması gerekiyor. 400V ve 500V alternatörü yıllardır imalat yapıyoruz. Dünyada bütün markalarda bu bu şekildedir. Alternatörün sadece AVR kartından oynayarak 500V, 660V gibi değerler elde edilmez.Oldu ki elde edildi diyelim sağlıklı istediğiniz verimi alamazsınız.Traktör ile hız yapmak istemek gibi birşey olur örnek vermek gerekirse, yada binek araca 3 ton mal yükleyip bir yere gitmek gibi.

Ayrıca sayın Scorpion Eyes arkadaşımız bizim için araştırma yapmış ve blok yük ile ilgili bir makale bulmuş kendisine teşekkür ederiz fakat bu makaledeki birçok bilginin yazan kişinin kendi ticari faydası doğrultusunda yazılmış olduğu çok net. Motorların orjinal kataloglarındaki blok yük ile ilgili değerler ve makalede kaleme alınan değerler birbirinden çok farklı. Yaptığımız fabrika testlerinde de bu blok yük alma ile ilgili yazılanların doğru olmadığını gözümüzle gördük, test ettik.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,150
Mesajlar
915,482
Kullanıcılar
449,894
Son üye
Mehmet Denizz

Yeni konular

Geri
Üst