42 amper akü

Malesef ki sn. Binbaşı nın dediği gibi değildir uygulamada şöyleki şarj dinamosu motor rolentideyken en yüksek akımda üretim yapamaz dinamo üzerindeki uyartım kendisini tam açsada yapamaz yani şöyle anlatayım kısa farlar 10 amper uzun farlar 20 amper çivarı çeker fark ettiyseniz bu arkadaş müzik sistemi bağlamak istiyor oda 25 amper çekse 55 amper etti bile burda alternatör üzerinde yapılan bilimsel testleri değil günlük hayatta arkadaşımızın kullanacağı gerçekleri konuşuyoruz yani araba motoru rolantide çalışırken şarj dinamosuna maximum yük bindirseniz ki 3000 4000 devir civarında sürekli tutmanız lazım aracı (ki buda mümkün değil illa yolda giderken gazı aynı konumda tutamazsınız yada durduğunuzda) ki tutamazsınız yani araç alternatöre max yük bindiğinde otomatikman 3000 4000 devire çıkmayacağı için (yani evde kuşlanılan jenetörler gibi yüke göre kendi uygun gazı vermeyeceği için stop edecektir yani bin başının dediği darlington tam kapasitede çalışırken akımı tam verebilir ama rolentide çalışırken kendini tam açıp şarj dinamosunun butun akımını sınırlamadan verse bile şarj alternatörü malesefki 3000 devirde verdiği akımı rolentide veya 10 15 bin devirde veremez bu farlarda kısılmaya ve benzeri olaylara tekabul eder kendiside görüşünü bildirirse tartışırız tabi yani burda profesyonel bi ses sistemi var aracın elektirik aksamı var aküyü büyütmeden hiç bişey yapamaz bu arkadaş yani kısaca düşük amperli bi aküyle bu iş olmaz kapasitör bağlamakla olmaz .....
 
Alternatör bir ilave yapılmadığı sürece aracın tüm elektrikli donanımını bekleyebilir. Rölanti devrinde bile tüm elektrik donanımını sorunsuz şekilde çalıştırır. Buda 70-80 Amper gibi bir akıma tekabül ederki alternatör için fazla bir değer değildir. Akünün marş motorunu çalıştırmak, ilk anda alternatör alan sargısını ikaz etmek ve motorun çalışmadığı durumlarda dörtlüler, kapı kilidi vb. yükleri beslemek dışında bir işlevi yoktur. Sağlıklı bir alternatör motor çalışırken aracın tüm elektrik sistemini besler, motor çalıştıktan sonra aküden akım çekilmez.
Yıllar önce üretilmiş şuan klasik olmuş 60-70 yıllık araçlarda şimdiki sistemden farklı olarak alternatör yerine dinamo vardı. Şarj dinamosu ifadeside o yıllardan kalmadır. Dinamonun verdiği akım motor devrine daha fazla bağımlı olduğundan, yıllar geçtikçe otomobillerde artan elektrikli donanımlar bu dinamo sisteminden alternatör sistemine geçilmesine sebep oldu.
Konu ile ilgili bilgi sahibi olmak isteyenler, mutlu, inci gibi bilindik yerli akü markalarının internet sitelerindeki kısa dökümanı okuyup bilgilerini güncelleyebilirler. Çok daha detaylı bilgileri ''Otomotiv Elektriği'' ve ''Otomotiv Elektroniği'' isimli kitaplardan edinebilir, imkanınız varsa pensampermetre ile kendiniz bile ölçebilirsiniz.

Saygılar.....
 
Kardeşlerim herkese değerli yorumları için tek tek teşekkür ediyorum. Sorunsuz bir şekilde mevcut 42ah akü ile işi hallettik. Japon araçların orjinal aküleri çok sağlammış ve hiç sorunsuz herşey çalışıyor. 5-6 ay sonra aküyü değişecem zira akü dün itibarıyla 5 inci yılını doldurdu
 

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,326
Kullanıcılar
449,857
Son üye
Bluent

Yeni konular

Geri
Üst