42 amper akü

Artisstkumral, ledlere niye 220 volt veriyorsun, led DC ile çalışır. 220 volttan kastın heralde ac, zaten çalışmaz.
Siz çok araştırınız da mı yazdınız , merak ettim.

Artisstkumral, Dediğin aküler diyelim 10ah olsun, şarj aleti 1ah, akuyu 10 saatte doldurdu diyelim.
Ledlerin enerji gereksinimi 2 amp , zaten akü olmadan yakamaz, sade şarj aleti, yetersiz akımdan dolayı.
Zaten burda anlatmaya çalıştığım da bu.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konu çok dağılmış, keşke burada tartışmak yerine internet üzerinde biraz araştırma yapılsaydı...

Saygılar...
 
Artisstkumral, ledlere niye 220 volt veriyorsun, led DC ile çalışır. 220 volttan kastın heralde ac, zaten çalışmaz.
Siz çok araştırınız da mı yazdınız , merak ettim.
Ledlere AC ile çalışır mı demişim Allah Allah....
Benim söylemek istediğim hiç kullanmadınmı bilmiyorum akülü bi ışıldak var elinde sen bu ışıldağı neyle şarj ediyosun 220 AC ile. Şarj ettikten sonra ışıldaktaki ledler akü sayesinde çalışıyorlar. Ben diyorum ki içindeki aküyü çıkarttım ve ışıldağı yine şarja taktım ama ledler çalışmadı. Şimdi bana demeki ledlere 220 AC veriyosun ben 220 AC yi akü şarj devresine veriyorum şarz devresinin akü çıkışını direk ledlere bağlıyorum ama ledler çalışmıyor. Çünkü şarj devresinin gücü ledleri direk yakmak için değil aküyü şarj etmek için tasarlanmış. Arabalarda aynı mantık araçtaki şarz dinamosu anca aküyü şarz etmeye yeter akü uçlarını çıkartıp bypass edersek şarj dinamosu aracın gücünü karşılayamaz.Umarım anlatabildim.
 
Yani bi arkadaşın söylediği gibi arabasının şarj dinamosu anlık 125 A veremez jokere o sebeple katıldığımı söyledim verse verse 12,5 A verir buda aküyü dolduracak bi güçtür.Arabayı çalıştıracak değil.
Ledler ac ile çalışmazmı :D
Aman o toplara girmeyelim anlatması falan uzun sürer
 
Artisstkumral, bilmediğin gibi bileni de dinlemiyorsun.
Peki isildagini full şarj et. Ve şarj fişi takılı haldeyken isildagi aç. Bir müddet sonra isildagin fiş takılı olduğu halde söndugune şahit olacaksın.
Eğer araba senin ışıldak gibi olsaydı. Sürerken bir müddet sonra akünün bitmesi gerekirdi ve araba da dururdu.
Daha da anlamıyorsan. Sen artık bildiklerini inanç edinmişsin sen ve bırak dağınık kalsın.
 
Alternatörün gücü aynı anda çalışan bütün yükleri destekleyecek şekilde seçilir. Farlar, ikazlar, silecekler, fanlar, aydınlatmalar, ateşleme, pompa v.s. artanı ile batarya şarz edilir. Alternatörünüz bozulsa bile batarya ile bir süre gidebilirsiniz. Gündüz farlarınızı yakmıyorsanız bataryanız daha çabuk dolar.
 
2000 sonrasında üretilen ortalama bir binek otomobil sadece rölantide çalışırken bile 10 Amper mertebesinde akıma ihtiyaç duyar.

Saygılar...
 
Şarj dinamoları (alternatörler) içinde konjenktör içten (kompakt) olarak vardır.Alternatör gerilimi sürekli 14.0-14.4 volt seviyesinde bu sayede de tam sabit tutulur.Alternatöre hiçbir yük bağlı olmadan,bu alternatörün ayni devirle 2000-3000 d/dk. dönmesinde yalnızca yük olarak akü bağlı ise,örneğin bu aküye giden akım 10 amperden daha düşük olur.Yükler paralel olarak devreye kademeyle girdikçe (Artan amper ihtiyacıyla) konjenktördeki darlington tranasistör, zenerin iletimiyle daha fazla akımı ikaz uyartım akımı olarak bu altrenatöre sevk edip verir.Bu ikaz uyartım akımının max. sınırı da örneğin 14 volt 55 amperlik alternatörde üst devirlerde en fazla 55 amper (1 saatte değil,anlık verilen amper olarak) ,14 volt,125 amperlik altrenatörde ise yüksek devirlerde tam 125 amperi verecek kapasitededir.Test sırasında (Linkteki dökümanda alternatörün boşta ve yükteki voltaj ve akım testinde) örneğin devrede yük olarak sadece tek bir akü var iken,yüke göre değil de keyfi üretilen kadar bu yüksek amperin, aküye şarj akımı olarak direk girmesiyle,bu akü kısa sürede tam kullanılmaz hale gelir,çok mantıklı olarak düşünülürse.

Ama bir şarj dinamosu az yükte daha az amperi ve akü için tam yetecek şarj akımını,fazla yükte (kalorifer motoru,arka cam rezistansı,ateşleme sistemi,farlar,ek farlar(sis farı) müzik(ses) sistemi,vb. tam devrede iken) bu yükleri, üzerinde yazan etiket değerindeki ampere kadar (55 veya 125A gibi) verip tam karşılayabildiği gibi,akü şarjına da tam yetecek amper miktarını üretmiş olur.Örneğin 55 A,14 volt etiketli alternatörde, akülere en fazla 5.5 amperlki şarj akımı her halükarda (her şart altında) düzenli verilebilir.Aslında 55 amper 12 volt bir akü,55 A,14 volt bir alternaörü hiç zorlamayacak şekliyle en uygunudur,bu mevcut etiket değerine göre seçilen ideal bir akü için.Farların açık olmasında,yani geceleri akü şarjının daha uzun sürmesi,altenatör çıkış voltajının,yakılan bu farlarla birlikte biraz düşmesidir aslında.Çünkü voltaj I=V/R’ye göre daha yüksek olduğunda şarj akımı da tam istenileni (En ideali) olacaktır,ohm kanununa göre.

Aşağıdaki megep dökümanının 64-66. sayfasını tam (Dikkatli) incelediğimizde,kompakt IC regülatörü yani iç konjenktör devrede değilken (Yük olmazsa 14.4 alternatör gerilimi sabit kalır,bu yüzden IC regülatörü devreye tam olarak da girmez,IC reg.süz devre demekle tam olarak da bu durum,yani ikaz uyartım akımının yüksek devirlerde bile örneğin tam 55 amperi vermeyecek şekliyle darlington transistörlerinin bu akımı ayarlayıp (Çok azaltıp) alternatörü bu şekliyle kontrol edebildiği aslında tam olarak da kastedilmiştir) yapılan bu yüksüz testte 10 amperden daha düşük,tam yüklü durumda ise 30 amperden bile yüksek değerlerin ampermetreden yapılan bu test işlemlerinde okunabildiği (Bu testin daha önce yapılmış bir sonucu,ancak kitapta yazan yazılı haliyle) ayrıca görülebilir. Kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • sarjsistemleri-2.pdf
    1.6 MB · Görüntüleme: 0
Sanırım binbaşı nin açıklamaları ve zahmet edip okumuşlar ise verdiği kaynaklar, haddini aşan iki kişiye iyi cevap olmuştur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst