3 FAZ MOTOR ÇALIŞMIYOR VE TERMİK ATTIRMIYOR.

ulasuzun

Üye
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
94
Puanları
1
Arkadaşlar merhaba,

Bir tesiste kurulu olan makinanın motorlarından biri ara ara duruyor. Hiç çalışmıyor. Devrede kullanmış olduğum mkş de atmıyor. Böyle bir durum ile karşılaşan varmı? Yada bu durum neden kaynaklanır yardımcı olabilecek biri varmıdır?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Motoru boşta çalıştırdınız mı? Duruyor derken, mili mi kilitleniyor? Öyle ise şimdiye kadar nasıl yanmadı?

Saygılar...
 
enerji gittiği haldemi duruyor yoksa enerjimi kesiliyor termik otomatik konumda olmasın atıp bellibir süre sonra yenidenmi çalışıyor konuyu anlatman gerekirki arkadaşlar ona göre yazsın
 
motor sürücü üzerindenmi kontrol ediliyor yoksa direk kontaktörlemi çalıştırılıyor kontaktörün bobininin baglı oldugu faz gitti ise motor çalışmaz stopa basılmış gibi ;sürücü ile kontrol ediliyor ise;alçak gerilim motor ısınması yüksek grilim korumaları var sürücülerde bunlar devreye giriyordur motor duruyordur saygılar
 
Arkadaşlar öncelikle teşekkür ediyorum sizlere.

Motor şuan farklı bir ilde. Motoru kontaktör ile direk çalıştırıyorum. Her zaman yaptığım bir uygulama. enerji normal gidiyor. Hatta bir arkadaşım servise gidiyor. Termiği attırmaması enteresan. Siemens termik.

6 sefer çalışıyorsa sonraki 3 sefer çalışmıyor örneğin. Herhangi bir farklı durum yok.
 
Bu anlatımınıza göre motorda o anda bir enerji kesilmesi (Kontaktörden gelen) olup motor enerji alamadığı için çalışmıyor olmalıdır,aksi halde enerji gelip mili dönmemiş olsa ve termik de atmazsa,devrede ana giriş sigortaları veya diğer başka motor korumaları yoksa bu motor sarımları kavrulup yanacaktır düz mantık olarak. Belki bir açıklaması şöyle olabilir; kontaktör bobininin 220 vac bobin besleme uçları çok kötü temasla vidalı bağlantısı (Sonradan) biraz gevşemiş ve akım geçirgenliği ara sıra kaybolmuş da olabilir.Termik (tmş) sigortanın amper değerinin çok çok üstünde amper değeriyle seçilmiş olmasında da motor kilitlendiği halde geçen amper değeri termiği o anda hiç attırmamış veya çok gecikmeli olarak attırmış olabilir.Kolay gelsin.
 
arkadaşlar elektrik iki şeyi sevmez bir gevşekliği iki suyu sevmez dikkat!gevşekliği derken gevşek baglantıyı.
 
termik otomatik ve manuel konumlu olanları vardır. otomatik konumda atarsa siz hiç müdahale etmeden ısınan bimetaller soğuduğunda tekrar devreye girer manuelde ise siz kendiniz kurmak zorundasınız slm
 

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,299
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst