2800 devir motor devir yükseltme

desing

Üye
Katılım
17 Eki 2008
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar elimde 2800 devir motor var bana ise lazım olan güç 3000 ve 3600 devirde olması lazım nasıl kasnak kullanmam gerekir ki bu devirleri elde edebileyim motorun özellikleri 220 volt, 0.37kw, 2850 devir yazıyor bir kasnak buna diğer kasnağın bağlantı yapılacak yeri ise 30mm çapında yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar saygılar.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sayın desing !
2850 / 3000 = 0,95
Motor milinde kullandığın kasnak çapı 10 mm. ise karşı kasnak 9,5 mm. olmalı.
Karşı kasnak 30 mm. ise motor kasnağı 31,5 mm. olmalı. Bu 3000 devir için geçerli.

2850 / 3600 = 0,79
3600 devir için ise orantı 0,79
Karşı kasnak 30 mm. motor kasnağı 38 mm. olmalı.

Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin. Sürtünme kayıpları olduğu gibi devri yükselttiğin için de 3000 devirde %5, 3600 devirde %21 verim kaybı olacaktır.
 
teşekkürler ŞEF verdiğin bilgiler için
 
Sayın desing !
2850 / 3000 = 0,95
Motor milinde kullandığın kasnak çapı 10 mm. ise karşı kasnak 9,5 mm. olmalı.
Karşı kasnak 30 mm. ise motor kasnağı 31,5 mm. olmalı. Bu 3000 devir için geçerli.

2850 / 3600 = 0,79
3600 devir için ise orantı 0,79
Karşı kasnak 30 mm. motor kasnağı 38 mm. olmalı.

Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin. Sürtünme kayıpları olduğu gibi devri yükselttiğin için de 3000 devirde %5, 3600 devirde %21 verim kaybı olacaktır.
Merhaba öncelikle şef vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim.burda 3000d/d %5 3600d/d %21 verim kaybı demişiniz bunu neye göre hesablıyorsunuz bunuda paylaşırsanız memmun olurum
 
Merhaba öncelikle şef vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim.burda 3000d/d %5 3600d/d %21 verim kaybı demişiniz bunu neye göre hesablıyorsunuz bunuda paylaşırsanız memmun olurum

Verim kaybi dogru bir tanim olmamis ama ozetle;
Is = kuvvet * yol formulunu ele alip birim zamanda yapilan is sabit iken birim zamanda alinan yol artarsa (hiz artisi) kuvvetin o nispette azalmasini bekleriz.
 
kasnaklar yerine sürücü kullanmayı düşünürmüsün? belki daha kolay ve daha fonksiyonluu olabilir.
 
aslında verim değilde güç kaybı desek daha doğru olur. eğer devri bu şekilde arttıracaksanız motor gücünüzüde gözden geçirin eğer daha önceden güç büyük seçilmemişse daha güçlü bir motora ihtiyacınız olabilir diye düşünüyorum. yükseltmek istediğiniz güçler için sayın şef arkadaşımızın oranlarını kullanabilirsiniz
 
Sayın furkan68 !
2850 devirden 3000 devire yükseltmek için motor kasnağının karşı kasnağa olan orantısı 0,95. Yani motor kasnağı 10 cm. ise karşı kasnak 9,5 cm. olmalı. Bu durumda küçük kasnak büyük kasnağa göre %5 daha küçük. Kasnak kayış, redüktör veya dişli sistemleri ile devir yükseltilir ise karşı tarafta güç kaybı olur. Bu kayıpta yukarda bahsettiğim oranda olur.

Aynı formül ile 2850 devirden 3600 devire yükseltmek istediğimizde motor kasnağı 10 cm. olursa karşı kasnak 7,9 cm. olması gerekiyor. Aradaki 21 mm. de yüzdeye vurduğumuzda %21 güç kaybına neden olur.

Gerçi konuyla ilgisi yok ama yeri gelmişken şu küçük bilgiyi de vereyim.
Bir motorun devri kayış kasnak veya redüktör ile arttırılırsa karşı taraftan alınacak güç arttırılan devir kadar düşer. Tam tersi olarak motor devri düşürülürse karşı taraftaki güç aynı oranda artar. Araba motorlarındaki viteslerde olduğu gibi.

Sayın azizk77 !
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Yalnız bu forumda herkes üniversite veya meslek lisesi mezunu değil. Piyasadan yetişmiş, hesaplama işlerini veya formülleri bilmeyebilirler. Ben öyle düşünüp basit şekilde cevap vermiştim.
"Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin " cümlesini görmezlikten gelip verim kaybı kelimesini düzeltmek istemişsiniz.
 
Sayın furkan68 !
2850 devirden 3000 devire yükseltmek için motor kasnağının karşı kasnağa olan orantısı 0,95. Yani motor kasnağı 10 cm. ise karşı kasnak 9,5 cm. olmalı. Bu durumda küçük kasnak büyük kasnağa göre %5 daha küçük. Kasnak kayış, redüktör veya dişli sistemleri ile devir yükseltilir ise karşı tarafta güç kaybı olur. Bu kayıpta yukarda bahsettiğim oranda olur.

Aynı formül ile 2850 devirden 3600 devire yükseltmek istediğimizde motor kasnağı 10 cm. olursa karşı kasnak 7,9 cm. olması gerekiyor. Aradaki 21 mm. de yüzdeye vurduğumuzda %21 güç kaybına neden olur.

Gerçi konuyla ilgisi yok ama yeri gelmişken şu küçük bilgiyi de vereyim.
Bir motorun devri kayış kasnak veya redüktör ile arttırılırsa karşı taraftan alınacak güç arttırılan devir kadar düşer. Tam tersi olarak motor devri düşürülürse karşı taraftaki güç aynı oranda artar. Araba motorlarındaki viteslerde olduğu gibi.

Sayın azizk77 !
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Yalnız bu forumda herkes üniversite veya meslek lisesi mezunu değil. Piyasadan yetişmiş, hesaplama işlerini veya formülleri bilmeyebilirler. Ben öyle düşünüp basit şekilde cevap vermiştim.
"Yalnız bu durumda bir miktar güç kaybı olacağını bilmelisin " cümlesini görmezlikten gelip verim kaybı kelimesini düzeltmek istemişsiniz.

Şef, aslında sizin gibi paylaşımcı bir arkadaşı rencide etmek gibi bir maksadım yoktu. O nedenle bu tanım yanlış diye yazmayıp paylaştığınız bilginin herkesçe anlaşılabilmesi için formül ile açıkladım. Kaldı ki furkan68 nasıl elde edeceğimiz yönünde sorusunu, i.tandogan arkadaşımız ise doğru tanımı paylaşmış.
 
aslında burada güç de dememek lazım. devir yükseltince momentte düşme olur. aradaki kasnak ve yataklamalardan dolayı verimde biraz kayıp olur. dolayısıyla güçte düşme olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,176
Kullanıcılar
449,825
Son üye
yasargokdemir

Yeni konular

Geri
Üst