24V luk buck-boost converter

Şöyle bir soru geldi aklıma. Bu alet kamyonun aküsünden beslenecek galiba. O sisteme de 24v 150a akü konulup kamyonun alternatöründen şarj edilse ? Acaba neden bunun yerine converter devresi kullanılıyor. Muhakkak bir hikmeti vardır ama ne? Gece gece kafamda deli sorular :D

Hocam ben buck boost devresini çıkış voltajını sabit 24 voltta tutmak için düşünmüştüm, voltaj dalgalanmalarını outputa yansıtmamak için. Çok gerekli mi bilmiyorum da aslında. Bana verilen projede sistemin 380v ac 220 ac 24vdc ihtiyacı olacağı 24vdc ye sürekli ihtiyacı olacağı. 380v ac 3 faz ile asenkron motor sürüleceği yazıyor. 24 v luk aracın akülerini veya harici bir jeneratör veya araç PTO sunu besleme olarak kullanabileceğim yazıyor. Kaç tane akü kullanmam gerektiği ne kadarlık jeneratör kullanmam gerektiği benden isteniyor da daha bu kısımlara geçemedim. 24 v sürekli dc ihtiyacı olan yükü direk araba aküsünden beslemem sıkıntı yaratır mı?
 
cunku start ve stop anında akü voltajı değişir. o yüzden sağlam bir devre lazım oraya.
normal arabalarda da oyledir.

Hah işte tam bu yüzden düşünmüştüm ben de voltaj dalgalanmalarından dolayı,buck boost atıp 24 voltta çıkışı sabit tutmak için
 
Ac güçler için de 380 v luk 3 faz jeneratör kamyon kasasına koyup asenkron motoru oradan sürmeyi planlıyorum, 220 v ac yi de 380v 3 fazın bir fazından alırım diye düşündüm
 
voltaj dalgalanmalarından( start ve stop anlarında) etkilenecek kısımları direk aküden beslememek lazımdır heralde. diğer kısımları direk akülerden beslenebilir sanırım. araçlarda nasıl yapılıyor tam emin değilim.
 
tina ti kur bşilgisayarına .
araç power supplylarıyla ilgili güzel şeyler vardı onlarda sanırım.
 
tina ti kur bşilgisayarına .
araç power supplylarıyla ilgili güzel şeyler vardı onlarda sanırım.

Hocam max. Ne kadar dalgalanma yapabileceğini nereden bulabilirim acaba, 24vdc isteyen yük min. 22 voltta çalışıyormuş bu aralıkta kalıyorsa eğer direk besleme de yapabilirim belki. Tina kullanmıştım geçen yaz stajda tekrar kurarkm tavsiyeniz üzerine. Bu işin sunumunu güzel yapabilirsem işe alınacağım biraz kritik bir konu yani benim için:)
 
arabalarda 12 volt 6-7 voltlara kadar düşüyor biliyorum.
webench design tool o da fikir verebilir size deneyin.
 
Son düzenleme:
cunku start ve stop anında akü voltajı değişir. o yüzden sağlam bir devre lazım oraya.
normal arabalarda da oyledir.
Start stoptan kastınız kamyonun motorunun start stopu mu. Ben kamyonun arkasındaki sistemin de kendine ait aküsü olsun diye düşünmüştüm. Kamyon motorundan bağımsız yani ateşleme ve kamyonla alakalı diğer yüklere karışmayacak. Sadece şarj işini kamyonun alternatöründen veya jeneratorden halledecek. Yine de converter gerekir mi sizce ?
 
Son düzenleme:
ayrı bir sistem olması işinizi kolaylaştıracaktır. ama yinede bir konverter olması gerekirmi ? 24 volt sabit gerilim için gerekir sanırım. sonuçta akülerin sarjı azalacak veya full sarjda 24 volttan fazla olacak voltajları.
 
Bence enerji kaynağı için dediğin gibi 3 faz jeneratörü kullan. Bu jenerator hem 3 faz motoru beslesin hem 220v u hemde ac-dc çevirici devreyle 24v u sağlasın. Bu jeneratör kamyon üzerinde değil silah sisteminin kendi üzerinde olsun. Olur da kamyona birşey olursa silah sistemi bağımsız da kullanılabilsin. Yine toplam gucu karşılayacak şekilde birkaç tane 24v 150a akulerin olsun. Onlar da sürekli şarj halinde bulunsun. Yine olur da jenerator devre dışı kalırsa invertor vs devrelerle o akülerden AC voltajları da halledersin. Bir de tüm bu güç kaynakları arasındaki koordinasyonu sağlayacak mikrodenetleyicili bir sistem tasarla.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,833
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst