1faz motor kondansatör patlattı.

yilmaz-imr

Üye
Katılım
17 Eki 2010
Mesajlar
43
Puanları
1
Yaş
33
Yeni kondansatörü taktım. Daha sonra elektrik verdiğimde motor kalkış yapıp 3 saniye kadar döndükten sonra kondansatör patladı. Kondansatörden dumana benzer birşey fışkırdı :D
neden patlamış olabilirki ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba.Taktığınız (Değiştirdiğiniz) bu kondansatör daimi devre kondansatörü mü yoksa sadece yol verme kondansatörü müdür,bu konu çok önemlidir.Daimi devre kondansatörleri devamlı 220 vac de de sürekli kalsa da patlamaz,ama yol verme kondansatörleri iç yapıları gereği geçici olarak devrede kalmak üzere sadece dizayn edilmişlerdir.Böyle bir kondansatör yanlışlıkla daimi devre kondansatörü yerine takılmışsa bu durumda da patlaması kaçınılmaz olur.Böyle bir şey söz konusu da değilse eğer kondansatörün iç yapısından,bir imalat hatasından kaynaklanmış aşırı bir ısınma (Aşırı dieletrik ısınması hatası veya kusuruyla) ile de belirli bir santigrad dereceden sonra patlaması söz konusu olabilir.Kondansatörün etiket değerindeki voltaj değeri atıyorum,örneğin 400 volt ac olması gerekirken siz 200 voltluk olanını takmışsanız da (230-240 vac de max. değerlere çıkan aşırı voltaj değerleriyle) aşırı ısınmasıyla yine patlaması söz konusu olacaktır.Bunları tam olarak göz önüne almalısınız.Kolay gelsin.
 
Merhaba.Taktığınız (Değiştirdiğiniz) bu kondansatör daimi devre kondansatörü mü yoksa sadece yol verme kondansatörü müdür,bu konu çok önemlidir.Daimi devre kondansatörleri devamlı 220 vac de de sürekli kalsa da patlamaz,ama yol verme kondansatörleri iç yapıları gereği geçici olarak devrede kalmak üzere sadece dizayn edilmişlerdir.Böyle bir kondansatör yanlışlıkla daimi devre kondansatörü yerine takılmışsa bu durumda da patlaması kaçınılmaz olur.Böyle bir şey söz konusu da değilse eğer kondansatörün iç yapısından,bir imalat hatasından kaynaklanmış aşırı bir ısınma (Aşırı dieletrik ısınması hatası veya kusuruyla) ile de belirli bir santigrad dereceden sonra patlaması söz konusu olabilir.Kondansatörün etiket değerindeki voltaj değeri atıyorum,örneğin 400 volt ac olması gerekirken siz 200 voltluk olanını takmışsanız da (230-240 vac de max. değerlere çıkan aşırı voltaj değerleriyle) aşırı ısınmasıyla yine patlaması söz konusu olacaktır.Bunları tam olarak göz önüne almalısınız.Kolay gelsin.

1hp motor markezkaç anahtarlı. (motor start 145-175mfd 220vac 50-60hz kondasatör)

Bu kondansatör devreye en fazla ne kadar bağlı kalabilir. 3 sn de patlaması normal bisey değil. 1 dk yı geçtim 30sn bile çalışmadı motor.

Ana sargı arızalı olmasından kayaklanabilirmi. Yardımcı sargıya 3 sn de belki cok yük binmiştir. Motor merkezkaç anahtarlı. Belli devirde kapatması gerek. Onunda platinlerini yeni takmıştım.
 
Son düzenleme:
Yol verme kondansatörünün devredeyken bu motorun yol alma süresinde kaldığında buna tam dayanması (Hatta yol alma süresi toleransı biraz daha fazla da olabilmelidir,3 sn çok kısa bir süredir) da gerekir.Santrifüj anahtarla yol verilirken bu mekanik anahtarda bir mekanik problem olması kond.'ün devamlı devrede kalmasına yine neden olabilir.Arızayı kesin tanımlamanız için ana sargı ve yardımcı sargı bobin omajlarını ve santrifüj anahtarın mekanik durumunu gözden geçirmeniz de yerinde olur.3 sn.sizin söylediğiniz gibi çok kısa bir zamandır,bu esnada motor hiç dönüp de kımıldamıyorsa,ana sargısı da yanmış olabilir söylediğiniz üzere,tüm bunları anlayabilmek için motorun elektrik yapısıyla ilgili konuyu iyice incelemeniz gerkir.Yalnız kondansatörün bence sağlıklı çalışıp hiç patlamaması için de 220 vac değil 300,400 vac yazması da gerekirdi.Çünkü Şebeke voltajı pik olarak bazen 165-265 vac arasında değişebiliyor.Eğer 220 vac üzerinde yazan tam çalışma voltajı değeriyse tabi.Kolay gelsin.
 
Yol verme kondansatörünün devredeyken bu motorun yol alma süresinde kaldığında buna tam dayanması (Hatta yol alma süresi toleransı biraz daha fazla da olabilmelidir,3 sn çok kısa bir süredir) da gerekir.Santrifüj anahtarla yol verilirken bu mekanik anahtarda bir mekanik problem olması kond.'ün devamlı devrede kalmasına yine neden olabilir.Arızayı kesin tanımlamanız için ana sargı ve yardımcı sargı bobin omajlarını ve santrifüj anahtarın mekanik durumunu gözden geçirmeniz de yerinde olur.3 sn.sizin söylediğiniz gibi çok kısa bir zamandır,bu esnada motor hiç dönüp de kımıldamıyorsa,ana sargısı da yanmış olabilir söylediğiniz üzere,tüm bunları anlayabilmek için motorun elektrik yapısıyla ilgili konuyu iyice incelemeniz gerkir.Yalnız kondansatörün bence sağlıklı çalışıp hiç patlamaması için de 220 vac değil 300,400 vac yazması da gerekirdi.Çünkü şebeke voltajı pik olarak bazen 165-265 vac arasında değişebiliyor.Eğer 220 vac üzerinde yazan tam çalışma voltajı değeriyse tabi.Kolay gelsin.


Konuyla ilgilendiğin için teşekkür ederim :)
Kondansatörden çatttt diye içinden beyaz birşey fışkırmasına rağmen kondansatör sağlam çıktı. Tam olarak ömrünü yememişiz. :D

İlkinde kondansatörü taktığımda çalışıp, çalışmayacak mı diye fişe hızlıca takıp çıkarmıştım. Motor hareketlenmişti. Sonra tamam motorda problem yok diye fişe tekrar taktım, 3 sn sonra neden böyle problem çıkarttı anlam veremedim.

Şuan motor sorunsuz çalışıyor. Benden kaynaklanan bir problem midir. Yanlış mı bağladım ilk başta. Yanlış bağlasam motor hiç hareket etmezdi herhalde diye düşünüyorum. Problem neyden kaynaklı belirsiz. Yarım saat filan çalıştırdık yük altında, birkaç defa kapatıp açtık. Hiçbir problem yok.

Kendimce 4 neden var gibi :D
-Bağlantıda bir problem vardı.
-İlkinde motoru 1dk içinde 2 kere start yaptırdım.
-Motor Kontak kapatmadı, bundan dolayıda 3 sn kondansatöre fazla geldi sanırım.
-Yada kondansatörde bir anormallik vardı. İçindekini dışarı salınca kendine geldi.

İyi günler. :)
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst