12voltu 48volta çevirme

Dönüştürücüdeki verim kaybınız, SMPS düşünüyorsanız, seçilen topolojiye, trafo dizaynına ve daha bir sürü şeye bağlıdır. Yani verim şu olur diye kimse bişi diyemez. Fakat genel olarak konuşursak sadece SMPS verimi %75 ile %95 arasında değişebilir. Öncelikle giriş voltajı 12V olacağı için, tam yükte çalışması halinde, aküden çok yüksek akım çekecekseniz ki bu da istenmeyen birşeydir çünkü I^2xR deki akım artacağı için kayıplar da artacaktır. Bunu önlemek için yapılabiliyorsa giriş voltajı olabildiğince yüksek tutulması mantıklı olabilir. Fakat bu seferde arkadaşların dediği gibi ağırlık problem olabilir. İstediğiniz gereksinimlere göre en uygun topoloji seçilip öle hareket edilmelidir.
 
Voltaj yokseltirken hedef voltaj ile kaynak voltaj arasındaki fark açıldıkça yükseltme işi o kadar zor oluyor.
 
arkadaşlar konuyu açmış soruyorlar ama soruda temel yok örnek vereyim ben sorsam bu konuyu 12 volt 80-100 amper aküm var bunu 48 volta çıkarıp 5 A çekmek istiyorum 80 veya 100 A akü kaç saat çalıştırır devremı veya motorumu bu bir örnektı bu şekilde sorulsa cevaplar daha tatmın edıcı olur duşuncesındeyım yınede mantıklı olanı zaten yapmışlar amerıkayı yenıden keşfetmeye gerek yok
 
zahmet edip cevap yazan arkadaşlara teşekür ediyorum.bilgi amaçlı soracağım. 12v 80 amper yeni akü düşünürsek 960 vatt ediyor güç olarak tamam. ama dönüştürücüdeki verim kaybımız ne olur.cevaplarsanız menmun olurum.
12volt 80 amper akü diye bir kavram yok. 12 volt 80 amper hour diye bir kavram var. buda akünüz 80 saat boyunca 1 amper verebilir diye düşünebilirsiniz. yada 4 saat 20 amper verebilir gibi. yani saat ve akım carpımı 80. (80 Ah)
devrenizin gücünü ise uyguladıgınız voltaj ve bu voltajın akıttıgı akım ile bulursunuz. akıttıgınız akımda yükünüze baglıdır. 1 ohm dirence uygularsanız 12/1=12 A akım akar gibi. Gücünüzde P=VxI formulune göre 12x12=144 watt olur.

sistem verimliliği icin ise basitcene cektiğiniz akım artıkça kayıplarınızda artar. akımın karesiyle doğru orantılı olarak. P=IxIXR
diyelim 960 watt guce ihtiyacınız var. bunu 12 volttan elde etmek için 960/12=80 A per akıtmanız lazım. Devrede kayıp olusturacak direncleri 0.025 ohm diyelim. bu durumda kaybınız 80*80*0.025= 160 watt.

eger 12 volt yerine 24 volt kullanırsanız 960/24=40 A akım akıtırsınız. kaybınız 40*40*0.025= 40 watt olur.
 
Son düzenleme:
12 volt * 60 amper = 720 vat olur. 48 volt 20 amper = 960 vat olur. % 33 daha düşük güç alırsınız birde çevirici devrede kayıplarınız olacak böylece yarı kapasiteyi kaybetmiş olacaksınız. Akünüzde yeni olmadığından iyice kayıplar artacak mantıklı görünmüyor. Atılacak taş ürkütülecek kurbağaya değmeyecek. Birde devresine harcayacaklarınızı düşünürseniz başka alternatifler arardınız.



KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1403446218006.jpg
    1403446218006.jpg
    76.1 KB · Görüntüleme: 37
cevabınızı tasdikliyor 960w diyor
 
12volt 80 amper akü diye bir kavram yok. 12 volt 80 amper hour diye bir kavram var. buda akünüz 80 saat boyunca 1 amper verebilir diye düşünebilirsiniz. yada 4 saat 20 amper verebilir gibi. yani saat ve akım carpımı 80. (80 Ah)
devrenizin gücünü ise uyguladıgınız voltaj ve bu voltajın akıttıgı akım ile bulursunuz. akıttıgınız akımda yükünüze baglıdır. 1 ohm dirence uygularsanız 12/1=12 A akım akar gibi. Gücünüzde P=VxI formulune göre 12x12=144 watt olur.

sistem verimliliği icin ise basitcene cektiğiniz akım artıkça kayıplarınızda artar. akımın karesiyle doğru orantılı olarak. P=IxIXR
diyelim 960 watt guce ihtiyacınız var. bunu 12 volttan elde etmek için 960/12=80 A per akıtmanız lazım. Devrede kayıp olusturacak direncleri 0.025 ohm diyelim. bu durumda kaybınız 80*80*0.025= 160 watt.

eger 12 volt yerine 24 volt kullanırsanız 960/24=40 A akım akıtırsınız. kaybınız 40*40*0.025= 40 watt olur.

sayın toyer.bu nadide bilgi dolu mesajlarınız için size ve diğer arkadaşlara çok teşekür ediyorum.bu bilgiler doğrultusunda benim şarjlı bisiklet aküsü için alternatif arama düşüncem sonuç vermeyecek sanırım.bisikletin üzerinde 4 adet 12v 20 amper jel akü mevcut motor gücü 250watt.dolu şarj ile yaklaşık 30 km yol gidebiliyorum.şu aralar yeni akü alacak durumda değilim.bu yüzden alternatif arama yoluna girdim.sizlere birde şu desülfatör olayını sormak istiyorum.[catamanvera.com]sitesinde kurşun asitli aküler için olumlu sonuç alındığı bilgisi verilmiş.acaba jel akülerde bu devreyi kullanabilirmiyiz.[hani çıkmadık candan ümit kesilmez derler ya]benimkide o hesaptan işte.görüş ve düşüncelerinizi bekliyorum.teşekürler.
 
konu için bıraz lux olsada sanırım konu bıtmış gıbı devam ettirmek içinbir önerım olacak piyasada lityum polimer piller var şarj edılebılır hafıf bir örnek vereyim 3.7 volt 5000 mA pil fiyatı 22 tl civarı akülü bisikletlere bu pillerden takılsa maliyetı yüksek olabılır fakat akülerın ağirlığının %10 kadar ağirlığı olan bu malzeme kullanışlı olabılırmı acaba :) hadı bakalım ustalar sıze tartışılacak konu
 
konu için bıraz lux olsada sanırım konu bıtmış gıbı devam ettirmek içinbir önerım olacak piyasada lityum polimer piller var şarj edılebılır hafıf bir örnek vereyim 3.7 volt 5000 mA pil fiyatı 22 tl civarı akülü bisikletlere bu pillerden takılsa maliyetı yüksek olabılır fakat akülerın ağirlığının %10 kadar ağirlığı olan bu malzeme kullanışlı olabılırmı acaba :) hadı bakalım ustalar sıze tartışılacak konu
sayın tekin126.açtığınız konu fevkalade güzel.uzman arkadaşlar onay verirse neden olmasın.ama önce şu desülfatör olayını ameliyat masasından bir kaldırsak olmazmı benim için önemli tekrar teşekürler efendim.hayırlı ramazanlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,545
Kullanıcılar
449,912
Son üye
mavilacivert11

Yeni konular

Geri
Üst