10 kw motor yandı ama neden?

coz255

Üye
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
95
Puanları
1
Yaş
39
Üniversal freze tezgahımız 10 kw motora sahip. Motorumuz yandı ancak aynı anda aydınlatmayı sağlayan led trafosunun da delindiğini fark ettik. Motor sargılarına baktığımızda sadece bir oyuktaki sargının yandığını anladık. Motor sardırıldı. Tekrar yerine bağladık. Ancak 5 saat çalıştı çalışmadı yine motorumuz yandı. Frezeyi incelediğimizde led trafosunun nötrünü yanlışlıkla makine gövdesine bağladığımızı tespit ettik. Motorumuzu tekrar açtığımızda yine bir oyuktaki sargının yandığı görüldü. Motor yük akımlarının normal değerlerde olduğunu biliyoruz. Led trafosunun nötrünün makine şasesine bağlanması ile motorun yanması arasında bir ilişki olabilir mi?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bence ilişkisi olurmu olmaz diye düşünüyorum.

Nötrü şaseye vermeniz sizin işletmenizdeki topraklamanın durunuma göre eğer iyi ise akım toprağa akar. Eğer kötü ise voltaj cihazın şasesinde bekler.

Şunu sorayım. Bu 10kW lık motorun yolverme yöntemi nedir? Bu yolverme sistemini kontrol ettinizmi? Eğer kontaktörlü ise kontaklarında sıkıntı olabilir. Eğer sürücülü ise igbt lerinde sıkıntı olabilir. Şebeke voltajı aktarma kısımlarında eklerde kablo gevşeklikleri olabilir.

Yani cihaza gelen elektrikten motor klemensine kadarki akımı taşıyan aradaki her noktanın kontrol edilmesi gereklidir.
 
voltaj düşüklüğü olabilir ve bir ara konusu açılmıştı motoru sarım a gönderiyor bir arkadaş sarım dan sonra rotoru yerleştirilemeyince biraz tıraşlıyor buna benzer sıkıntıda olabilir ve serkan hocamın söylediği gibi motor yol verme yöntemi nedir yumuşak yol verici kullanmıyorsanız yıldız üçgen veya üçgen bağlantı yapılmalı gibi duruyor yinede yol verme yöntemine bir bakın
 
Üniversal freze tezgahımız 10 kw motora sahip. Motorumuz yandı ancak aynı anda aydınlatmayı sağlayan led trafosunun da delindiğini fark ettik. Motor sargılarına baktığımızda sadece bir oyuktaki sargının yandığını anladık. Motor sardırıldı. Tekrar yerine bağladık. Ancak 5 saat çalıştı çalışmadı yine motorumuz yandı. Frezeyi incelediğimizde led trafosunun nötrünü yanlışlıkla makine gövdesine bağladığımızı tespit ettik. Motorumuzu tekrar açtığımızda yine bir oyuktaki sargının yandığı görüldü. Motor yük akımlarının normal değerlerde olduğunu biliyoruz. Led trafosunun nötrünün makine şasesine bağlanması ile motorun yanması arasında bir ilişki olabilir mi?
Merhaba öncelikle bende led trafosuyla alakası olduğunu sanmıyorum.Sorun motorda olması gereken termik manyetik şalterin olmaması veya olması gereken değerden yüksek olması makinanızda büyük bir ihtimal mekanik sıkışma var ve siz enerji verdiğinizde motor koruma şalteride denen termik manyetik şalter olmadığı için motorunuz aşırı zorlanmadan dolayı yanıyor benece.Mekanik aksamı kontrol edin motorun değerine göre termik şalter ekleyin devreye!Böyle sorunlar olursa motor yanmaz ve şalter arızaya geçer sizde mekanik sıkınrıtıy çözersiniz!
 
led trafosu ile motor bslemesi ayni sigorta uzerinde ise trafoda meydana gelen şase sigorta degeri yuksek oldugu icin dusmeyip sigortanin gecirgenligini bozmus ve motor iki faza kalmis olabilir..termik role, motor koruma vs koruma elemanlari kullaniyormusunuz panonuzda?
 
Motor direk yıldız çalışıyor yük esnasında 15 A akım çekiyor. Makine üzerinde topraklama bağlantısı yok. Ancak gövde ile şase arasını ölçtüğümde tüm fazlarda 220 volt görüyorum. Led trafosunu çalıştırdığımda 1.fazla şase arsında 168 V diğer fazlarla şase arsında 250 V ölçüyorum. Sanırım yere temastan dolayı makine topraklanmış oluyor. Motor koruma şalteri 20-25 A orjinal 20A de ayarlı. Kontaktörüm 3 tf46 kontaklarındada bir sorun yok.
 
Motor direk yıldız çalışıyor yük esnasında 15 A akım çekiyor. Makine üzerinde topraklama bağlantısı yok. Ancak gövde ile şase arasını ölçtüğümde tüm fazlarda 220 volt görüyorum. Led trafosunu çalıştırdığımda 1.fazla şase arsında 168 V diğer fazlarla şase arsında 250 V ölçüyorum. Sanırım yere temastan dolayı makine topraklanmış oluyor. Motor koruma şalteri 20-25 A orjinal 20A de ayarlı. Kontaktörüm 3 tf46 kontaklarındada bir sorun yok.
Motor koruma şalterini değiştir.Motoru makineye bağlamadan önce boşta çalıştır eğer çalışırsa tornanın rulmanlarını kontrol et bu motor aynayı çeviriyor değil mi?
 
Frezeymiş torna diye aklımda kalmış.Spinder motoru mu?
 
Topraklama olmadıgına göre, motgor gövdesine "nötr" baglamış olmalısınız. Trafoyunun nötr baglantısını, normal nötr klemensine alın. Motor/makına gövdesinede, topraklama çekiniz.
 
motorun yıldız noktsı nötr hattına bağlı ise ve trafonun veya makinanın nötründe sorun varsa yıldız noktasında senin ölçtüğün birinci faz la aynı fazla gerilim var demektir, bu nedenle birinci fazı düşük diğerlerini yüksek ölçüyorsun, motor sargılarınada bu nedenle 250 v gidiyor demektir,nötr hattını kontrol et, yada yıldız noktasını nötrden ayırıp denersen motorun yanmıyacağını düşünüyorum,
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,526
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst