İnverter verim hesaplama ?

hareketkontr ' Alıntı:
Bu devri bulabilmeniz makine değerlerini bilerek yapılabilebilir. Pompanın döndüğü devir bastığı yağ miktarı ile ilgilidir. Sizin için bu gerekli değeri invertör takmadan mekanikçi biri ilei hesaplayabilirsiniz.


Yardımlarınız için teşekkür ederim Sn. hareketkontr

Motorun ne iş yaptığını yukarıda biraz bahsetmiştim, kısaca şöyle bahsedeyim;

Motor, yağ pres makinesindeki, silindir içindir. Silindirin, döndürülmesinde işlev görüyor. Silindir büyük olduğundan + silindirin üzerinde yük olduğundan (dönen bir silindir) 132 kw.

Motor devrini direk bilmiyorum ama motor; 150 - 180 amper arası akım çekiyor, binen yükün durumuna göre.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Teşekürler verdiğiniz bilgilere.

Silindiriin görevi nedir, ne yapar?
 
Motoru Nominal değerleri dışındaki bir bölgede çalıştıracaksanız , bundan dolayı sürücünün tasarruf sağlaması mümkün olabilir.ÖNEMLİ : Sürücünün kendi kayıplarıda söz konusu olduğu için genel olarak motor sürücüleri herhangi bir enerji tasarrufu sağlamazlar.Pek çok uygulamada da ek kayıplara neden olurlar.
İyi çalışmalar
 
hareketkontr ' Alıntı:
Teşekürler verdiğiniz bilgilere.

Silindiriin görevi nedir, ne yapar?


Silindirin, görevi çok önemli değil. Sonuçta yağ pres makinesinde kullanılıyor, ayrıntılı bilgim yok açıkçası.
 
Sn. Gyanbay,

Sürücünün ne tür kayıpları olduğunu bize aktarırı mısınız?
 
Sn. Roboelektronik,

Silindirin görevini sizin için gerekli olan motor devrini hesaplayabilmek için sordum. Burada asıl işi yapan silindir sanırım, ve sizin için gerekli olan silindirin devrini bilirseniz çözüm sağlayabiliriz.
 
Sürücüler motorları tasarruflu çalıştırmak için değil , iyi kontrol edebilmek için tasarlanmışlardır.Normal bir ac motoru , sabit yükle , sabit bir kondansatör gurubuyla kompanze edebilmeniz mümkünken , sürücülü durumda sürücünün kendi handikapları yüzünden kompanze etmek zorlaşır.Bir defa sürücü anahtarlama yapan bir cihazdır bu nedenle bol bol harmonik üretir.Anahtarlamalı bir sistemde bir kaç tür kayıp vardır : bunlar açma kayıpları ,kapama kayıpları ,iletim kayıpları ve diğer kayıplar olarak adlandırılabilir.Hemen her sürücüde büyük aliminyum soğutucular görürsünüz ve fanlar , bunlar ısıya dönüşen kayıp enerjiyi devreden uzaklaştırmak içindir.Bırakın motoru tasarruflu kılmayı , bizzat sürücünün kendi kayıpları vardır ve elektronikçiler bunları azaltmak için yıllardır uğraşıyorlar.Ayrıca her sürücü güç faktörü kolaylıkla düzeltilebilecek motoru , daha karmaşık sistemlerle çözülebilecek duruma sokar. 0.9 cos fi değeri bile bir sürücü için iyi bit değerdir.Power factor correction denen konuyla uzun süredir uğraşılmaktadır.Bu sistem sürücü ve benzeri cihazlarda güç katsayısının kötüleşmesini önlemektedir.
 
Özetle sÜrÜcÜde temel ÜÇ tÜr kayip vardir
1. aÇma kaybi
2. kapama kaybi
3. İletİm kaybi

sÜrÜcÜler bİr motoru daha tasarruflu hale getİrmezler , kontrolÜnÜ kolaylaŞtirirlar.
kontrol kolayliĞi uygulamanin ÖzellİĞİnden dolayi bİr tasarruf saĞliyorsa saĞlanacak tek tasarruf budur.
 
Yazdıklarınız tamamen kulaktan dolma bilgiler. İnternette her okuduğunuz bilgi olarak başkalarına vermeye çalışmayın doğru kaynaklara sahip değilseniz.

Kayıp diye bahsettiğiniz şeyler sürücünün çalışma şeklidir. Bir sürücünün bunun için harcayacağı enerji 132kW bir motorun %0.1 (binde bir )'lik kısmından bile azdır. Bu ihmal edilecek bir değerin bile çok altında bir değerdir.

Bilmediğiniz konuları başkalarına biliyormuş gibi anlatmaya çalışmayın lütfen, önerileriniz varsa paylaşın, bilginiz yoksa öğrenin.

Bugün sürücüler kontrol özelliğinin yanında enerji tasarrufu amacı ile üretilmiş teknolojilerdir. Kontrol ettiğiniz şey devirdir, devirdeki düşme enerjide ne kadar bir azalmayı sağlar bu formül olarak daha önce verildi, bunu inceleyin lütfen.
 
Hareket kontrol arkadaşım;
Devirdeki düşme ile, tasarruf sağlanacağını söylüyorsunuz doğrudur, ama burada motor anladığım hidrolık pompa çalıştırmaktadır. Motorun devrını düşürdüğünüz anda, pompa basıncında düşme olacak ve beklenen işlevini yapamıyacaktır. Bu durumda, beklenen tasarruf gerçekleşmiş olmaz , üretimden kayıp olacağı düşünülebilir...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst