İnvertör

Tutsaq

Üye
Katılım
12 Tem 2014
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
36
Konum
Ankara
merhaba neoplan marka 46 kişilik bir otobüs için inventör takmak istiyoruz. otobüs içindeki halıları yıkama makinası ile yıkamak ve tüm koltuk aralarına bir tane priz koyacaz bunun için kaç kw bir inventör ve hangi ülkenin ürünü daha iyidir.
 
burada önemli olan halı yıkama makinasının kaç kw olduğu ancak unutmayın ki eğer invertörü arabanın çakmak fişine takacaksanız o rada mx:kw diye bir uyarı vardır o kw tan yüksekse halı yıkamanız ya sigorta atar yada yuvayı yakabilirsiniz!hangi ülkenin diye sormuşsunuz artık elektronik ürünlerin %99 çinde üretiliyor!marka maarka kalite kalite değişiyor çevrenizden bu ürünleri satan güvendiğiniz birinin ürününü almanız bence daha mantıklı internetten alsanız yarın bir sorun olsa muhatap bulamayabilirsiniz!
 
burada önemli olan halı yıkama makinasının kaç kw olduğu ancak unutmayın ki eğer invertörü arabanın çakmak fişine takacaksanız o rada mx:kw diye bir uyarı vardır o kw tan yüksekse halı yıkamanız ya sigorta atar yada yuvayı yakabilirsiniz!hangi ülkenin diye sormuşsunuz artık elektronik ürünlerin %99 çinde üretiliyor!marka maarka kalite kalite değişiyor çevrenizden bu ürünleri satan güvendiğiniz birinin ürününü almanız bence daha mantıklı internetten alsanız yarın bir sorun olsa muhatap bulamayabilirsiniz!
bir anda cekecegi akimi da unutmayalim abi. ayrica cakmakliktan degil direkt akuden gelecek guclu bir konnektor ile ayri bir hat kullanmak daha akillicadir.
hali yikama makinesi gibi makineler cok yuksek enerji ceker ilk akimda. bu da inverteri zorlayip yakar ya da makine calismaz,
biraz bosa ugras gibi geldi.
 
Merhaba.Halı yıkama makinesi motorunu 24 v. dc ile üniversal motoru tam olarak çalışacak şekliyle tadil etmeniz kanımca daha verimli ve pratik bir çalışma ortamını size sağlayabilir.Üniversal motorun mevcut olan motor gövde yapısını hiç değiştirmeden,220 vac sargıları yerine 24 volt dc. sarımları ayni kW değeri (1200-1500 watt gibi) korunarak tel çapı bobinajcıda seçilip motor yeniden sarılıp tadil edilmeli ve 220 vac prizi yerine 24 volt dc. prizi ayni düşünceyle yine araç içine kolayca ulaşılacak yere uygun kordon uzunluğuna sahip olan bu makine ile birlikte çalışacak şekliyle konulabilmelidir.

220 vac ile çalışan su pompası yerine 24 volt dc. ile çalışan dc. fırçalı muadil bir su pompası (Akvaryumlarda sıklıkla kullanılan 220 vac yerine 24 volt dc. ile çalışanı) ayni su debisini nozzle 'ından püskürtecek şekliyle yine konulabilir.Böylece her 2 motor 24 volt dc. ile çalışacak hale tadil edilerek,sonuçta da asıl fırçalı üniversal motorun demeraj akımlarıyla invertörün ilk başlarında kesilmesi (Ters veya geri akımlarla) şeklinde olası sorunlara çözüm bulunmuş olur.Örneğin bir mutfak aspiratör motoru (Kademeli üniversal bir motordur) en son (3.) kademesinde pc çalıştıran bir ups veya ups prensipli çalışan bir invertörü stop ettirebilmektedir.24 volt dc. sistemiyle (Üniversal motorlar ac ve dc akım ile ayni şekliyle ayni güç çıkışında çalışabilir) bence daha mantıklıdır.Güç yetmezliği veya ters akımlarla stop etme durumu ana motorda,yani vakumu sağlayan motorda bu şekilde hiç olmamış olur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
ustat boyle bir sey mumkunse 12 volt icin yapilsa daha kolayolmaz mi invertere hic gerek olmaz.
ama benim bildigim bu makinelerde fircasuz motor var. dc ye donusturulebilir mi?
 
ustat boyle bir sey mumkunse 12 volt icin yapilsa daha kolayolmaz mi invertere hic gerek olmaz.
ama benim bildigim bu makinelerde fircasuz motor var. dc ye donusturulebilir mi?

Merhaba.Benim bildiğim ve geçen yaz elektrikli cihazlar kısmında detaylı olarak şemasını ve dökümünü (Su pompasının demontajını) yaptığım Bocsh marka halı yıkama makinesinde üniversal motor (Elektrik süpürgelerinden güç (kW) olarak biraz fazla vakum gücü nü oluşturanı) vardı.Diğer tür markalarda da fırçalı üniversal motor kullanıldığını kuvvetle muhtemel olarak varsaymaktayım.Çünkü fan pervanesi direk akuple motor miline bağlandığından asenkron motorla bu yüksek devirin ve yüksek vakumun (Santrifüjlü olan bu fanla) eldesi çok daha zor olur.

Sistem 12 voltla da yine tadil edilebilir.Ama takdir edilir ki 12 voltta 24 volttakinin 2 katı amper çekileceği için fiş-priz bağlantısında bir gevşemede,tam olmayan temasta ise ısınma ve yanma riski,makine tam çalışırken daha yüksek olur.24 volt zaten seri bağlı 2 aküden otobüse ana arter kablolarla iletilip gelmektedir.Elektrik tesisatı dağıtım hattından direk çakmaklıktan tam bağımsız olarak ek ve uygun bir prizin konması çok zor da olmayacaktır.12 volt için ya dc-dc konverter (Ayrı bir detay olur bu) veya akülerin köprülendiği bağlantı çucuğu,kablosundan direk, ek bir akü kablosu ile 24 voltun bu yarısını (Tek aküden çekileceği için,bu tek akü kullanım sırasında otobüs motoru duruyorsa aşırı deşarj da olabilir ve tekrar şarj işleminde olası sorunları,dengesizlıkleri de oluşturabilir.) akülerden çekme durumu da yine düşünülebilir.24 volt dc. yi direk çekilen prizden aldığınızda bu mahsur hiç olmaz ve çekilen amper miktarı her halükarda yarı bir değerdedir.Örneğin 1200 watt'lık üniversal bir motor için bu değer I=1200/24 I=50 amper iken 12 voltta ise I=1200/12 I=100 amper olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Merhaba.Benim bildiğim ve geçen yaz elektrikli cihazlar kısmında detaylı olarak şemasını ve dökümünü (Su pompasının demontajını) yaptığım Bocsh marka halı yıkama makinesinde üniversal motor (Elektrik süpürgelerinden güç (kW) olarak biraz fazla vakum gücü nü oluşturanı) vardı.Diğer tür markalarda da fırçalı üniversal motor kullanıldığını kuvvetle muhtemel olarak varsaymaktayım.Çünkü fan pervanesi direk akuple motor miline bağlandığından asenkron motorla bu yüksek devirin ve yüksek vakumun (Santrifüjlü olan bu fanla) eldesi çok daha zor olur.

Sistem 12 voltla da yine tadil edilebilir.Ama takdir edilir ki 12 voltta 24 volttakinin 2 katı amper çekileceği için fiş-priz bağlantısında bir gevşemede,tam olmayan temasta ise ısınma ve yanma riski,makine tam çalışırken daha yüksek olur.24 volt zaten seri bağlı 2 aküden otobüse ana arter kablolarla iletilip gelmektedir.Elektrik tesisatı dağıtım hattından direk çakmaklıktan tam bağımsız olarak ek ve uygun bir prizin konması çok zor da olmayacaktır.12 volt için ya dc-dc konverter (Ayrı bir detay olur bu) veya akülerin köprülendiği bağlantı çucuğu,kablosundan direk, ek bir akü kablosu ile 24 voltun bu yarısını (Tek aküden çekileceği için,bu tek akü kullanım sırasında otobüs motoru duruyorsa aşırı deşarj da olabilir ve tekrar şarj işleminde olası sorunları,dengesizlıkleri de oluşturabilir.) akülerden çekme durumu da yine düşünülebilir.24 volt dc. yi direk çekilen prizden aldığınızda bu mahsur hiç olmaz ve çekilen amper miktarı her halükarda yarı bir değerdedir.Örneğin 1200 watt'lık üniversal bir motor için bu değer I=1200/24 I=50 amper iken 12 voltta ise I=1200/12 I=100 amper olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.
cok ozur dilerim ustat, cift aku olayini unutmustum.
fircali motorun ac akimla calistigini ilk defa duydum ama. ogrenecek cok sey var hala:)
 
Merhaba.Estafurullah,küçük araçlar için 12 volt yani tek akü,büyük ve ağır tonajlılar için (Otobüs,kamyon,tır,iş makineleri,vb.) genellikle 24 volt olur,çift ve içten seri bağlı akülüdür.

Fırçalı motorlardan seri bağlı (Rotor ve stator sargıları içten) olanları yani üniversallar böyle bir ististanaya sahiptir.Ancak fırçalı ve sabit mıknatıslı sıradan bir fırçalı bir motora sizin dediğiniz üzere direk ac verirseniz eğer,bu rotoru titter,hiç çalışmaz,öyle stabil olarak,çalışmadan vibrasyon yaparak kalır.Arabalarda iç temizlikte kullanılan pratik süpürgeler (Üniversal motorludur) oto çakmaklık çıkışından veya evde 220/12 volt ac/ac bir trafonun 12 volt ac çıkışıyla yani direk 12 volt ac. ile de çalıştırılabilir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
ustat aklim simdi geldi. yeni model otobuslrde zaten 220 volt prix oluyor,
bunlara bu makineler takilabilir mi? yoksa ani cekilen akim yuzunden prize zarar verir mi?
 
Prizin anma yükü (Otobüse entegre edilen bu inverterin max. çıkış gücü,kısa süreli yüksek akım çekilmeye uygunluk değeri,vb.) buna tam uygunsa çekilir,aksi halde,yani sadece nispeten daha düşük ve küçük güçlü elektronik cihazlar için bu dizayni yapıldıysa bu makineyi kullanmak mümkün olamaz.Sisteme entegre edilen bu 24 volt dc/220 vac inverterin etiket değerine tam bakmak,(Yazıyorsa bu priz üzerindeki teknik verilere göz atmak) çıkış anma değerini (kW olarak) tam bilebilmek gerekir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,960
Mesajlar
913,920
Kullanıcılar
449,607
Son üye
sinan343834

Yeni konular

Geri
Üst