merhaba neoplan marka 46 kişilik bir otobüs için inventör takmak istiyoruz. otobüs içindeki halıları yıkama makinası ile yıkamak ve tüm koltuk aralarına bir tane priz koyacaz bunun için kaç kw bir inventör ve hangi ülkenin ürünü daha iyidir.
bir anda cekecegi akimi da unutmayalim abi. ayrica cakmakliktan degil direkt akuden gelecek guclu bir konnektor ile ayri bir hat kullanmak daha akillicadir.burada önemli olan halı yıkama makinasının kaç kw olduğu ancak unutmayın ki eğer invertörü arabanın çakmak fişine takacaksanız o rada mx:kw diye bir uyarı vardır o kw tan yüksekse halı yıkamanız ya sigorta atar yada yuvayı yakabilirsiniz!hangi ülkenin diye sormuşsunuz artık elektronik ürünlerin %99 çinde üretiliyor!marka maarka kalite kalite değişiyor çevrenizden bu ürünleri satan güvendiğiniz birinin ürününü almanız bence daha mantıklı internetten alsanız yarın bir sorun olsa muhatap bulamayabilirsiniz!
ustat boyle bir sey mumkunse 12 volt icin yapilsa daha kolayolmaz mi invertere hic gerek olmaz.
ama benim bildigim bu makinelerde fircasuz motor var. dc ye donusturulebilir mi?
cok ozur dilerim ustat, cift aku olayini unutmustum.Merhaba.Benim bildiğim ve geçen yaz elektrikli cihazlar kısmında detaylı olarak şemasını ve dökümünü (Su pompasının demontajını) yaptığım Bocsh marka halı yıkama makinesinde üniversal motor (Elektrik süpürgelerinden güç (kW) olarak biraz fazla vakum gücü nü oluşturanı) vardı.Diğer tür markalarda da fırçalı üniversal motor kullanıldığını kuvvetle muhtemel olarak varsaymaktayım.Çünkü fan pervanesi direk akuple motor miline bağlandığından asenkron motorla bu yüksek devirin ve yüksek vakumun (Santrifüjlü olan bu fanla) eldesi çok daha zor olur.
Sistem 12 voltla da yine tadil edilebilir.Ama takdir edilir ki 12 voltta 24 volttakinin 2 katı amper çekileceği için fiş-priz bağlantısında bir gevşemede,tam olmayan temasta ise ısınma ve yanma riski,makine tam çalışırken daha yüksek olur.24 volt zaten seri bağlı 2 aküden otobüse ana arter kablolarla iletilip gelmektedir.Elektrik tesisatı dağıtım hattından direk çakmaklıktan tam bağımsız olarak ek ve uygun bir prizin konması çok zor da olmayacaktır.12 volt için ya dc-dc konverter (Ayrı bir detay olur bu) veya akülerin köprülendiği bağlantı çucuğu,kablosundan direk, ek bir akü kablosu ile 24 voltun bu yarısını (Tek aküden çekileceği için,bu tek akü kullanım sırasında otobüs motoru duruyorsa aşırı deşarj da olabilir ve tekrar şarj işleminde olası sorunları,dengesizlıkleri de oluşturabilir.) akülerden çekme durumu da yine düşünülebilir.24 volt dc. yi direk çekilen prizden aldığınızda bu mahsur hiç olmaz ve çekilen amper miktarı her halükarda yarı bir değerdedir.Örneğin 1200 watt'lık üniversal bir motor için bu değer I=1200/24 I=50 amper iken 12 voltta ise I=1200/12 I=100 amper olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.