Kompanzasyon Kaynaklı sorun

sansal54

Üye
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
118
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar,

Geçenlerde SEW Eurodrive marka servo sürücülü bir makinamızda sürücü sık sık hata (F04 kodlu) vermeye başladı. Hatanın karşılığına baktığımızda reaktif güç çok yüksek şeklinde bir neden belirtilmiş. Makinanın bulunduğu ufak işletmenin kompanzasyon panosunu devreden çıkarıp sadece şebekeden beslediğimizde hata almamaya başladık. Biz de geçici önlem olarak makinayı sayaçtan hemen sonrasına kompanzasyon öncesine bağladık. Şimdi daha nadir hata alıyoruz. Acaba bu sorun neden (harmonik, emc vs.) kaynaklanabilir?

Görüşlerinizi ve çözüm önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

Teşekkürler.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Kompanzasyon sağlıklı çalışıyor mu? Kontrol etmelisiniz.Kompanzasyon röle ayarları ile ilgili olabilir.Röle ayarları şebekeyi yüksek kapasitif etki altına sokuyorsa olabilir.Kompanzasyon Kondansatör kademelerinin kapasiteleri ve röle ayarları kontrol edilmelidir.Sistemde, çok ani devreye girip çıkan sisteme göre büyük yükler varsa bundan da kaynaklanabilir.Kompanzasyon eski dizayn ise, yeni nesil röleler ile modernize edilmesi gerekebilir.
 
Merhaba arkadaşlar,

Geçenlerde SEW Eurodrive marka servo sürücülü bir makinamızda sürücü sık sık hata (F04 kodlu) vermeye başladı. Hatanın karşılığına baktığımızda reaktif güç çok yüksek şeklinde bir neden belirtilmiş. Makinanın bulunduğu ufak işletmenin kompanzasyon panosunu devreden çıkarıp sadece şebekeden beslediğimizde hata almamaya başladık. Biz de geçici önlem olarak makinayı sayaçtan hemen sonrasına kompanzasyon öncesine bağladık. Şimdi daha nadir hata alıyoruz. Acaba bu sorun neden (harmonik, emc vs.) kaynaklanabilir?

Görüşlerinizi ve çözüm önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

Teşekkürler.

Makinayı sayaçtan hemen sonrasında kompanzasyon öncesine bağladık Yazmışsınız. Ben bunu pek anlayamadım. Kompanzasyon ve makina, 2 durumda da ana panodaki baraya bağlı değilmi? Kompanzasyondan önce veya sonra ne demek?
Acaba motorun beslemesini, kompanzasyonun akım trafoları ile sayaç arasından mı aldınız?
 
Muhetmelen yüksek harmonik (kompanzasyonun harmonik ilavesi ile) yada bir rezonans sorununuz olabilir ki cihaz böyle bir sorun tespit etmiş olsun. Cihazın reaktifi şu anda düzeltilmediği için (akım trafosu ile sayaç arasından aldığınızı varsayarak) reaktif cezaya girebilirsiniz, takip edin yüksek seyretmiyorsa çözümünüz bu haliyle durabilir. Değilse çözüm harmonik filtreli kompanzasyon ile bulunabilir.
 
Son düzenleme:
Evet arkadaşlar. Makinanın beslemesi akım trafoları ile sayaç arasından alındı. Ama reaktif güç bakımından ceza getirecek bir durum olacağını zannetmiyorum. O zaman önce hangi harmonik ya da harmoniklerin olduğu tespit edilip ona göre filtre takılacak. Sorunujn ani gerilim ya da akım darbelerinden kaynaklandığını zannetmiyorum. Çünkü servo sürücüde giriş şok bobini var. Gerilim de normal seviyede.
 
Motor reaktif durumdan etkileniyorsa, akım trafosundan önce veya sonra bağlanması birşey ifade etmez. Sistemde motorla uyumsuz reaktif miktarı varsa herhalükarda hata verecektir.

Cihazı kandıramazsınız :)

Ha eğer akım trafosundan motora hattın akım bilgisi veriliyorsa ayrı mesele!
 
bende bu kompanzasyondan öncesi sonrası vs olayını anlamadım :S
 
O zaman daha iyi bir kompanzasyon mu yapılması gerekiyor reaktif miktarını azaltmak için? Bu durumda mevcut kompanzasyonun iyileştirilmesi için ne yapılması gerekir?
 
Sanırım probleminiz harmoniklerle ilgili.
Şöyleki; motor çalışırken devreye giren kondansatörlerle birlikte sisteminiz eşdeğer devresi rezonans devresine yaklaşıyor. Fakat şu anda olduğu gibi motorunuzun yükü röleye gösterilmeyip kompanze edilmediğinde, yani daha az kapasitör kullanıldığında sisteminizin rezonans frekansı kayıyor ve rezonans noktasından uzaklaşıyorsunuz. Bu durumda sağlıklı bir sistem için harmonik filtreden başka seçeneğiniz yokmuş gibi görünüyor.
 
Arkadaşlar bana kalırsa başlı başına sorun şu birincisi kullanılmaktaki kompanzasyon panosu kontaktörlü bir sistem ve deşarj bobini ile kompanzasyon kontaktörü kullanılmıyor ve çok yavaş kalıyor yük değişimine çünkü deşar bobini veya kompanzasyon kontaktörü kullanılmayan bir tesiste güç düşümü bariz gözlemlenmektedir eger yüksek bir kondansatör devreye girip çıkarkende abartı derecede bunu analizöden görebilmekteyiz ikinci neden ise sürücünün veya diğer cihazların oluşturmuş olduğu harmonik akım ile voltajı reel olarak olması gereken yerde gösteremediği için bu tarz sorunlar yaşanıyor olabilir.Bana kalırsada ister tristörlü ister kontakltörlü sistem olsun ölçüm yapılıp ona göre kompanzasyon panosu yapılması şart gibi görünüyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst