Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

süzme sayaç faturalandırma

Elektrik Kategorisinde ve Kompanzasyon Forumunda Bulunan süzme sayaç faturalandırma Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: arkadaşlar herkese selam bi sorum var kompasyonuna baktığım işletmenin 5 tane kiracısı süzme sayaçtan elektrik kullanıyor süzme sayaçların elektrik faturalarını neye göre hesaplıcaz çünkü hepsi sade aktif yazıyo ana sayaç aktif reaktif kapasitif üçünü birden yazıyo şimdi bunların faturalandırmasını nasıl ...

 
Toplam 2 sayfadan 1. sayfa 12 SonuncuSonuncu
Toplam 18 adet sonuçtan 1 ile 10 arası gösteriliyor.
  1. #1
    Yeni Üye

    Üyelik
    10-01-08
    Mesajlar
    14
    Popülarite
    10

    Varsayılan süzme sayaç faturalandırma

    arkadaşlar herkese selam bi sorum var
    kompasyonuna baktığım işletmenin 5 tane kiracısı süzme sayaçtan elektrik kullanıyor süzme sayaçların elektrik faturalarını neye göre hesaplıcaz çünkü hepsi sade aktif yazıyo ana sayaç aktif reaktif kapasitif üçünü birden yazıyo şimdi bunların faturalandırmasını nasıl yapıcaz elinde programı olan veya nasıl yapılacağını ve güncel elektrik çarpanlarını yazarsanız sevinirim teşekkürler


  2. Entes
  3. #2
    Yönetici

    Üyelik
    08-03-07
    Mesajlar
    3,732
    Popülarite
    1928

    Varsayılan

    Kiracılardaki aktif sayaçla indüktif-kapasitif tüketimleri kimin yaptığını tespit edemezsiniz. Onların sayaçlarının da aktif-reaktif-kapasitif olması gerekli.
    Sadece aktif sarfiyatın kullandıkarı kadarını tahsil ettirmek istiyorsanız eğer, gelen faturadaki aktif birim fiyatı baz alın, üzerine de vergileri ekleyin. Eğer ki faturda ceza varsa kiracılara paylaştırın. Buna razı olmazlarsa da sayaçların değişmesi gerektiğini söyleyin derim ben.
    Konu genç arkadaş tarafından (17-04-2009 Saat 20:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: İmla hatası.

  4. #3
    Yeni Üye

    Üyelik
    10-01-08
    Mesajlar
    14
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    elektrik fatura sındaki değerler bana çok karmaşık geliyo 2 ay önceki fatura cezalıydı mesala faturaya bakıyorum cezalı kısmı nerde gösteriyo anlamadım bi tane fatura kopyasını paylaşıp iyice açıklarmısınız faturanın üzeri çok karmaşık kafa karışıyo öyle fatura çıkartıyorlarki ansiklopedi gibi oku okuyabilirsen

  5. #4
    Yönetici

    Üyelik
    08-03-07
    Mesajlar
    3,732
    Popülarite
    1928

    Varsayılan

    Alıntı zayım Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrik fatura sındaki değerler bana çok karmaşık geliyo 2 ay önceki fatura cezalıydı mesala faturaya bakıyorum cezalı kısmı nerde gösteriyo anlamadım bi tane fatura kopyasını paylaşıp iyice açıklarmısınız faturanın üzeri çok karmaşık kafa karışıyo öyle fatura çıkartıyorlarki ansiklopedi gibi oku okuyabilirsen
    Faturanız aşağıdaki gibi ise, Endüktif sütununun altındaki Tüketim Turarında fiyat olduğunda ceza var demektir. Kapasitif sütunu da aynı şekilde. Aşağıdaki faturada 770,88 TL + vergiler kadar endüktif ceza var görüldüğü gibi:


  6. #5
    Yeni Üye

    Üyelik
    10-01-08
    Mesajlar
    14
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    genç arkadaş sağolasın yardımın için teşekkürler

  7. #6
    Paylaşımcı üye

    Üyelik
    08-09-06
    Yaş
    39
    Mesajlar
    120
    Popülarite
    17

    Varsayılan

    Ekte bir excel dosyası hazırladım.

    Basitçe, gelen faturadaki tüketim (ve varsa ceza) miktarlarını, birim fiyatı, toplam fatura tutarını, kiracıların endekslerini dosyaya yazıyorsunuz. Bu dosyada (iletim-dağıtım bedelleri, vergiler, varsa ceza tutarları dahil) toplam fatura tutarı ana aktif tüketime bölünerek bir ortalama birim fiyat çıkarılıyor. Kiracıların tüketimlerini de bu fiyat üzerinden ilişkilendirirseniz, cezalar ve vergiler dahil olmak üzere (her ay değişen birim fiyatla) aktif tüketim dışındaki giderlerin de adil paylaşıldığı bir ücretlendirme gerçekleşmiş olur.

    Dosyaya end. ve kap. oranları, birim fiyat bilgileri gibi sabitleri ekleyerek geliştirmeniz mümkün.
    Ekli Dosyalar

  8. #7
    Yeni Üye

    Üyelik
    10-01-08
    Mesajlar
    14
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    allah razı olsun ilgilendiğiniz için tekrar teşekkür ederim

  9. #8
    Usta Üye

    Üyelik
    17-01-08
    Yaş
    29
    Mesajlar
    186
    Popülarite
    31

    Varsayılan

    süzme sayaç bildiğim kadarıyla yasak neden süzme sayaç kullanılmışki ?

  10. #9
    SGE Mühendislik Temsilcisi

    Üyelik
    12-01-09
    Mesajlar
    172
    Popülarite
    32

    Varsayılan

    Süzme sayaçlarda sadece aktif güç olması doğal. Zira süzme sayaç müşterileri sadece aktiften sorumlu olacaktır. Merkez ise etkili bir kompanzasyon sistemi ile ceza yememesi gerekir. Ama bu sistemde zarar etme riskiniz yüksek. Toplam fatura tutarını aktif kullanım % sine göre paylaştırmanızı öneririm eğer kiracılarınız aynı tipte yük kullanıyorlar ise. Ancak cezalı faturalar alıyorsanız kompanzasyon sisteminizi de elde geçirmenizi tavsiye ederim.

  11. #10
    Yeni Üye

    Üyelik
    10-01-08
    Mesajlar
    14
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    hemen cevap vereyim bu yer daha önce çalışan büyük bir işletmeydi
    krizden sonra kapandı sonra fabrikayı arduvar çekip 5 e böldüler şimdi burda başkaları iş yapıyo sade ay sonu kiralar toplanıyo herkesin sayacı kendi işletmesinde bazıları elektronik bazıları mekanik fatura toplamına göre sayaç hanesine göre ücretlendirme yapılıyor yalnız bişey var
    süzme sayaç toplamıyla ana panodaki sayaç rakamları farklı
    sorun neden ileri geliyo acaba sayaçlardan birimi arızalı sayaç öncesi sigortayımı kapatıyolar yada mekanik elektronik farklımı yazıyo anlayamadık


 

Benzer Konular

  1. Trifaze Mekanik Süzme Sayacı Sıfırlatma
    borsamen isimli üyenin Elektrik Genel bölümünde açtığı konu
    Cevap: 10
    Son Mesaj: 14-03-2011, 19:05
  2. Aktif Reaktif Sayaç (Sayaç Bilgileri)
    godzillas isimli üyenin Kompanzasyon bölümünde açtığı konu
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 09-04-2009, 20:51
  3. elektrik sayaçlarını uzaktan SMS yoluyla okuyabilme ve faturalandırma
    snitzer isimli üyenin Ödev Bölümü bölümünde açtığı konu
    Cevap: 2
    Son Mesaj: 17-02-2009, 18:18
  4. sayaç
    melekkula isimli üyenin Mesleki Yardımlaşma bölümünde açtığı konu
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 06-09-2008, 09:35
  5. faturalandırma
    kadiryazgac isimli üyenin Mesleki Yardımlaşma bölümünde açtığı konu
    Cevap: 1
    Son Mesaj: 15-02-2008, 14:54

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121