RJ11 Soket Giriş Yeri Bağlantısı

cevdetto

Üye
Katılım
28 Nis 2010
Mesajlar
6
Puanları
1
Öncelikle herkese merhaba
Resimdeki soket giriş fişini duvara takmak istiyorum (taktım ama sorun var)

duvarda bu tip bir priz vardı.

dışardan gelen telefon kablosu 4 kablo geliyor ben resim1deki girişe hangi renk kabloyu hangi sıralamada takacağım? şu anda rastgele bağlantı yaptım telefon çalışıyor fakat modem çok uzun süre internet bağlantısı için bekliyor (5 dakika bazen 15 dakika) normalde çok daha kısa süre olması gerekiyor. ADSL modemden bakınca bunun sebebi önce 1024 kbps olması gereken hızı 960 gibi bir değer almasından ötürü bağlantıyı kesip yeniden bağlanarak 1024'e ulaşana kadar beklediğini farkettim adsldeki kopmaların bundan kaynaklandığını düşünüyorum özellikle hangi renk kablo hangi sıra ile takılacak resimli gösterilirse çok daha güzel olur (telefon kablosuna rj11 soketini çakarken ortadaki iki girişi telefon için kullanmak zorundayım bu arada) yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.



Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 
arkadaşım Telekomdan 4 değil 2 damar olarak gelir sizin tesisat içerisinde 2 aboneli kullanıldığından 4 damar olabilir.Telefon sinyalini aldığın 2 damar doğru olanlardır.Soketin 4lü yada ikili olabilir Splittere doğru iki kablo geliyormu bunu telefonun çalışmasıyla anlayabilirsin.
İnternet bağlantı sorununa gelince splitter bağlantını kontrol et telefon ev içerisinde paralelmi buna dikkat et çünkü türktelekomdan gelen sinyal direk bir telefona bağlı ise bu senin internet sinyalini bozar.Splitterin telekomdan gelen kabloya ilk bağlandığından emin ol. Sorun devam ederse internet sinyalini kontrol etmeleri için telekoma bilgi ver.
Kolay gelsin
 
aşağıdan bilgi alabilirsin

ADSL MÜŞTERİLERİ İÇİN PRATİK BİLGİLER

ADSL Bağlantısı İçin Yapılması Gerekenler:


Bağlı bulunduğunuz Telekom Müdürlüğü’ne ADSL müracaatınızı yapıp ADSL Müşterisi oldunuz. Türk Telekom size kullanıcı adı ve şifre verecek bu bilgileri mutlaka saklayınız. Ancak internete bağlanmak için neler yapmanız gerekiyor.

1- Öncelikli olarak bir ADSL modem temin etmelisiniz. Modem temin ederken Telekomünikasyon Kurumu onaylı olmasına, garanti süresine, teknik destek verip vermediğine, kolay kurulum programı olup olmadığı gibi hususlara dikkat ediniz. Modem temin ettiğiniz bayiden modem kurulumu için neler yapmanız gerektiği konusunda da mutlaka bilgi alınız.

2- Modemi satın alıp eve geldiniz. Şekil–1 de gösterildiği gibi modem bağlantınızı yapınız.


image001.jpg


Şekil–1: ADSL Modem Bağlantısı.

3- Windows XP işletim sistemi kullanıyor iseniz; Bilgisayarınızın “Yerel Ağ Bağlantısı Durumu”à“İnternet Erişim kuralları (TCP IP)” sekmesinden “Özellikler”e girerek “Otomatik Olarak IP Adresi Al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” butonlarını seçili duruma getiriniz. (Bazı modemlerde özel ayar gerekebilir. Bu konuda modem aldığınız bayiden bilgi alınız.) (Şekil–2)

4- Windows 95/98/2000 kullanıcıları ise; Başlat (Start) - Ayarlar (Settings) - Denetim Masası’nı (ControlPanel) tıklayın, Denetim masasında Ağ (Network) ikonuna çift tıklayın, TCP/IP için “Özellikler”e(Properties) tıklayın, IP Adresi (IP Address) kısmında IP adresini otomatik al seçeneğini seçin. Tamam’a basın. Tekrar Tamam’a basın.

5- Modeminizi açınız ve 30 saniye kadar bekleyiniz.

6- Her modem için verilen Kolay Kurulum Programı nı çalıştırarak kurulumu (kullanıcı adı, şifre, bağlantı tipi, vb bilgileri girerek) yapınız.

7- Modem kurulum programı yok ise bilgisayarınızdaki internet tarayıcı (Internet Explorer veya Netscape Navigator) ile modemin kitapçığında verilen IP adresi aracılığı ile modem ayarlarınızı yapınız. (Ayarlar modem tipine göre değişiklik gösterdiği için modem aldığınız bayiden modem ayarı konusunda yardım talep ediniz. Kullanım kitapçığında da gerekli bilgiler mevcut olmalıdır.)

image004.jpg


Şekil–2: TCP/IP ayarları.

8- Modem üzerindeki Power lambası modemin enerji bağlantısı yapıldığında sürekli olarak yanar. Gerekli bağlantılar yapılıp kurulum tamamlandıktan sonra modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP lambası ilk başta yanıp söner haldedir. Bu lamba modem Türk Telekom ADSL sistemine bağlantısını sağladı ise sürekli olarak yanmaya başlar.

9- Tebrikler! Bağlantınız artık yapılmıştır. İnternette Sörf yapabilirsiniz.


Karşılaşılabilecek Muhtemel Sorunlar ve Çözümleri:

1- Modem buluşmuyor/senkron olmuyor. (Modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP ışığı yanmıyor veya sürekli olarak yanıp sönüyor durumda)

Şekil-1’de verilen bağlantının bire bir uygun yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz. Bağlantı doğru yapılmış ve yeni ADSL müşterisi değilseniz, borcunuzu ödeyip ödemediğinizi kontrol ediniz. Borcunuzdan dolayı ADSL bağlantınız kapatılmış ise modeminiz senkron olmaz.

2- Modem senkron oluyor fakat internete çıkamıyorum.

Türk Telekom tarafından verilen kullanıcı adı ve şifrenizin Modem ayarları yapılırken doğru şekilde girildiğinden emin olunuz. Kullanıcı adı ve şifre doğru ise Şekil-2’deki ayarları kontrol ediniz.

3- İnternet hızı çok yavaş.

Öncelikli olarak bilgisayarınıza virüs bulaşmadığını kontrol ediniz. Mutlaka virüs koruması yapan bir program kullanmanız tavsiye edilir. Bilgisayarınızda virüs olmadığından emin iseniz, bilgisayarınız üzerindeki tüm uygulamaları kapatıp http://speedtest.ttnet.net.tr/ adresinden hız testi yapınız.

4- İnternet Bağlantısı sık sık kopuyor?

Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi seçenekler mevcuttur. Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz. Doğru ise splitter arızalı olabilir. Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız. ADSL normal çalışıyor ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir. Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı Şekil-1’deki duruma getiriniz.

5- Modem ayarlarına girilmiyor.

Modemi resetleyiniz ve tekrar deneyiniz. Problem devam ediyorsa modem aldığınız bayi ile irtibata geçiniz.

6- İnternete girebiliyorum fakat telefonum çalışmıyor?

Şekil–1 de verildiği gibi bağlantının yapıldığından ve telefonunuzun sağlam olduğundan emin olunuz. Bağlantı doğru ise Türk Telekom’dan gelen hattı direkt olarak telefona takarak kontrol ediniz. Eğer telefonunuz çalışıyorsa splitter-telefon arasındaki kablo arızalı veya splitter bozuk demektir.
 
bağlantıyı, örnek verdiğiniz resimdeki gibi yapmıştım diğer belirttiğiniz hususları en yakın zamanda kontrol edeceğim verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 
Sorunun çözülüp çözülmediğini iletirsen memnun olurum İyi çalışmalar
 
Merhaba sorunum çözüldü başka kişilerde yararlansın diye sebebini belirtiyorum. Telefon kablosu yanında bulunan elektrik kablosunun üzerine temas ediyormuş (kablolarda bir sorun olmamasına rağmen) bundan dolayı bir parazitlenme oluyor ve hat kopuyordu. Telefon kablosunu elektrik bandıyla sarmaladım ve kabloların birbirine olan temasını önledim sorunum çözüldü.
 
Sorunu tesbit edebildiğine sevindim kolay gelsin.Tecrübe paylaşımı için sağol
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,250
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst