Asansörler Hakkında Her Şey Burada

laz73

Üye
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
94
Puanları
1
Yaş
39
1.1.asansör genel tanimi
1.2. tahri̇k kasnakli asansörleri̇n genel yapisi
1.3. asansör güvenli̇k si̇stemleri̇
1.4. asansör elektri̇k ve kontrol si̇stemi̇
1.5.tahri̇k kasnakli asansörleri̇n çeşi̇tleri̇
2.1.asansör tasarimi
2.2.avan proje hazirlanmasi
2.3-4.asansör trafi̇k ve avan proje hesabi örneği̇
2.5. yürüyen merdi̇veni̇n yerleşti̇ri̇lmesi̇
2.6 avan proje örneği̇
4.1.asansör hesaplari
4.2. asansörlerde tasarim hesaplari
4.4.hi̇droli̇k asansörlerde tahri̇k gurubu
4.5.kilavuz raylarin hesaplanmasi
4.6.sürtünme tahri̇kli̇ asansör hesabi
*monoflex 01 asansör kumanda si̇stemi̇
*asansör yürüyen merdi̇ven
*6 kişilik 8 kat asansör hesabı
*bi̇na veya yapi asansörleri̇
 

Ekli dosyalar

  • Asansörler Laz73-1.rar
    9.8 MB · Görüntüleme: 147
  • Asansörler Laz73-2.rar
    2.5 MB · Görüntüleme: 101
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Laz73 Harikasın bu konuda bilgi eksiğim vardı makbule geçti eyvallah kardeş...
 
Bir kaç bilgide benden.

AŞIRI YÜK KONTAĞI:
Asansör yükü belirlenen kapasitenin üstüne çıktığında, belirlenen yüke düşünceye ve oluşabilecek tehlike önleninceye kadar asansörün hareket etmesini engeller.

TAM YÜK KONTAĞI:
Asansör belirlenen yükle yüklü iken, dış kumandalara cevap verilmesini önler ve gereksiz duruşları ortadan kaldırır.

POMPA GECİKMESİ:
Asansörün duruşta zıplamasını engellemek için kullanılır. Hidrolik asansörlerde, beringer hariç tüm uygulamalarda kullanılır.

SOĞUTUCU MOTOR:
Hidrolik asansörlerde, motorun çok sayıda duruş kalkışından dolayı motor ısınır. Bunu önlemek amacıyla soğutucu motor kullanılır. Halatlı (inverterli) asansörlerde bu motora gerek duyulmaz.

YUKARI SEVİYELEME MOTORU:
Motor gücü 20kW’ ın üstünde olursa konulacak.

KABİN VE AĞIRLIK TAMPON KONTAKLARI:
Asansör hızı 1,2m/s’ den yukarı ise, ara hız rölesi ile bu klemeslere ait kontaklar kullanılır.

KABİN İÇİ STOP :
Eğer kapılar çarpma kapı ise ve lirpomp varsa kullanılır.

KAPI SINIRI/ORTAK UÇ :
Eğer akülü kurtarma ve otomatik seviyeleme varsa kullanılacak.

AĞIR VOLAN:
Volan, motora elle hareket verilmesini sağlar. ( Herhangi bir arıza durumunda, asansörde mahsur kalanları kurtarmak için kullanılır. Fran üzerinde bulunan bir fren açma kolu yardımıyla fren açılarak ve motor üzerinde bulunan volan yardımıyla motor çevrilerek kabinin kata gelmesi sağlanır.
Kademeli hızlı asansörlerde, hız geçişlerini yumuşatmak için makineye sistemin ataletini arttırıcı ağır bir volan takılması zorunludur.

OTOMATİK SEVİYELEME:
Asansör durduğunda, belirlenen seviyenin biraz aşağısında kalırsa, otomatik seviyeleme ile belirlenen seviyeye getirilir.

İNVERTER FRENLEME DİRENÇLERİ
İnverter kontrollü ac ve dc motorların istenilen sürede durmasını sağlama amacı ile kullanılmaktadır

DC ŞOK BOBİNLERİ
DC Şok Bobinleri genellikle DC sistemlerde oluşan geçici aşırı akımları (ripple) ve harmonik akımlarını düzeltmek amacıyla kullanılırlar. Bu reaktörler, direkt akım titreşimlerini düzelterek kayıpları azaltır ve sistem performansını yükseltir. DC Şok Bobinleri, birçok endüstriyel uygulamada ve HVDC sistemlerde kullanılmaktadır.

MANYETİK ŞALTERLER:
Manyetik şalterler, kat geçişlerinde kat rölelerini çektirme prensibine dayanmaktadır. Rölelerin normalde açık kontakları iniş kontaktörlerine, normalde kapalı kontakları çıkış kontaktörlerine bağlanmıştır. Asansörün bulunduğu durak altında bulunan kat röleleri çekik durumda, üstünde bulunan kat röleleri kapalı durumda bulunur. Asansörün bulunduğu durağa göre yönlendirilir.
Tam katta durdurucu, son katlarda ise mecburi yavaşlama kontakları kullanılır.

KİLİT VE FİŞ-PRİZ DEVRELERİ:
Kabin katta değilken kapının açılmamasını sağlayarak kullanıcının asansör kuyusuna düşmesini engeller. Ayrıca; kapı açıkken, kabinin hareket etmesini engelleyerek, tehlikeli bir durum oluşmasını engeller. Bütün kapılar üzerinde seri olarak bağlanmış olan kapı kontakları (fiş-priz) kat kapısı kapanınca kapının elektriki olarak kapandığının kontrolünü yapar ve kilit devresine hazır sinyali verir. Ancak bu sinyalden sonra harekete hazırlık başlar ve yine kendi içinde seri bağlanmış olan kilit devresi ikinci kontrolü yaparak kapıyı kilitler ve asansör hareket almaya hazır hale gelir.

LİRPOMP (Kapı Açma Magneti – Pompa):
Asansör kapılarında bulunan kilidin açılıp kapanmasını sağlayan manyetik sistem malzeme. 190 V. D.C

REVİZYON KUTUSU:
Kuyu içinde Kabin üstüne monte edilir.
Elektrik kesildiğinde Acil Aydınlatmanın devreye girmesini ve Alarmın çalışmasını sağlar.
Asansöre Bakım yapılırken bakımcı tarafından , Kabin üzerinden Asansörün aşağı , yukarı hareket etmesini sağlar.

KABİN ALTI TAMPON:
Kullanıldığı yer : Kuyu dibinde Kabin altı gelecek şekilde,
Kullanma Amacı : Kabin alta kayar ise kabinin ve içindekilerin korunması amaçlı,

AĞIRLIK ALTI TAMPON:
Kullanıldığı yer : Kuyu dibi Ağırlık altı,
Kullanma Amacı : Kabin üste kayar ise Ağırlık kuyu dibine mecburen kayacağı düşünüldüğünden Ağırlığın tamponun üstüne çarpması içindir.

PARAŞÜT TERTİBATI :
Herhangi bir sebepten dolayı kabinin aşağı ve yukarı yönde normal seyir hızının % 15 fazlasıyla hareket etmesi durumunda kabinin kılavuz raylara kilitlenerek asılı kalmasını sağlayan mekanik bir sistemdir. KABİN DÜŞME EMNİYETİNİ TAM OLARAK SAĞLAR.

YASSI KUMANDA KABLOSU (FLEKSİBİL):
Kabinle birlikte sürekli hareket halinde olan , nemli ve havasız ortamda çalışması düşünülmüş özel imalat kablodur.

ASANSÖR MAKİNALARINDA KONTAKTÖR SEÇİMİ:
Akım değeri verilmemişse; önce motorun A değeri bulunur.
kW x 2,6 = Motor akımı
PS x 2,0 = Motor akımı

A x 0,6 = Kontaktör değeri
 
berrin60 Katkıların için teşekkür.
 
elinize sağlık
peki benden de bir soru; bir asansör kapı açık halde 2 sn içinde 1 m aşağı ve sonra yukarı çıkabilir mi?
 
iyi günler asansör kapı kilitleriyle ilgi beni bilgilendirirseniz cok sevinirim okulla ilgili bi projem varda
 
öncelikle linkte sıkıntı yok rapidden iniyor...

asansör kapı açıkken haraket etmez. herhangi bir kapı açıldığında asansör olduğu yerde kalır ve kapı tekrar kapatıldığında akldığı yerden devam eder. kapı kilitleri manuellerden kapının çerçevesi arkasında bulunur ve asansör kata gelince kontrol kartından aldığı bilgiyle kapı kilidine gelen bilgiyle kilit açılır. kapı tekrar kapatılınca hareket edince kilit kapanır.
 
kuyu dibi ağırlık altı tampon nedir anlayamadım bilen varsa söylesin ric ederim
 
arkadaş lar benim bir tez im var da plc s7 200 ile üç veya dört katlı asansör yapmam lazım tabi maket olarak.yardımcı olacak arkadş varsa özellikle trabzon dan çok seviniim.
 
İyi akşamlar,

Eski tip bir asansörümüz var,aydınlatma problemi vardı,karşılıklı 2ser toplam 4 adet lamba bulunuyor,yenilerini takarak sorunu giderdik ancak asansör kapısı kapandıktan belli bir süre sonra sönmesi gereken lambalardan yalnızca 2si sönüyor,diğer 2si yanmaya devam ediyor.Neden olabilir,konuyla ilgili bilgilerinizi rica ederim.

Teşekkürler..
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst