elektrik motorunu jenaratöre çevirme

teknomen

Üye
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
12
Puanları
1
arkadaşlar elektrik motorlarunun üzerinde değişiklikler yapdığım zaman jenaratör olarak kullanabilirmiyim ve hangi tip motorlar üzerinde değişiklik yapabilirim .

teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
bu konu benimde kafamı hep kurcalamıştır arkadaşım.teknomene açtığı başlıktan ötürü teşekkür ediyorum. benim tamen kafamdan yürüttüğüm fikirlere göre sabit mıknatıslı endüvi veya zırhta sabit mıknatıs olmalı diye düşünüyorum.... fakat kendinden uyarmalı motorlarda bu (zırhı ve endüvisi bobin sarımları ile manyetize olan motorlarda) verim düşecek... veya sonuç elde edilemiyecektir diye düşünüyorum... sonuç olarak endüktansın bir tarafı sabit olmalıdır diye düşünüyorum ( yani bazı elektrik motorlarının jeneratöre dönüşmesi imkansız olmalı) bobinajcı arkadaşlarım konu ile bize çok fazla fikir vereceklerdir eminim....
 
merhaba arkadaşlar ben bu siteye yeni kaydoldum ve benim için çok faydalı bir site gerçekten siz işi bilen arkadaşların elektrik konularında yardımcı olacağınaıza inanıyorum saygılarımla . elektrik motorunu bir üretec haline nasıl getirebiliriz fikri baya düşündürücü b bir olay ben ce motorun içinde harici bir manyetik alan oluşturarak yapılabilir. monufazede şöyle bir düzenek kurulabilir.... yardımcı sargılara o yardımcı sargını çekbildiği direnç onanında dc elektrik verilerek anasargılarda ac elde edilebirir dc nini burada etkinliği motor içinde manyetik alan oluturmaktır ve statorun donmesi momente bağlı olarak enerji veriri ...................... bence yanlışım varsa düzeltin tşkrler
 
şahsi düşüncem
elektrik motorları ve alternatörleri faraday prensiblerine göre çalışırlar
yardımcı sargıya dc verdiğinde dönen rotorda emk indüklemesi söz konusu olup ancak,
oluşan kısadevre akımı tüm rotor yüzeyine eşt olarak yayılacağı için (Kısadevre çubukları kanalı ile) statorun her yüzeyinde rotor kısadevre çubukları mesafesinde bir manyetik alan dalgalanması olup bu manyetizmanın statorda indükliyeceği enerji herhalde işe yarar bi şey olmayacaktır. saygılar efendim
;)
 
bir üreticin üretec olabilmesi için mutlaka bobinlerin mutlaka bir EMK yal uyartılamsı gerektiği gerçeği bilindik tir .. buna gore ben dc uygulayıp enrci labileceğimi soyledim bazı arkadaşlar bunu baya farklı taraf lara çektiysede genede saygı duyarım
 
mrb arkadaşlar elektrik motoruyla jeneratör bana biraz uzak geliyor.sonuçta alternatör üç parçadan oluşur ana sistem. ikaz sistemi ve voltaj regülatörü.potansiyometre.ana sistemde manyetik alan oluşması için dc akım gereklidir bunuda ikaz sistemi sağlar.............


ALTERNATÖRÜN YAPISI NASILDIR?

Alternatör, çevirici makinanın (dizel motor) çıkış miliyle sağladığı mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren makinadır. Üç ana parçadan oluşur. Birincisi, hareketin iletildiği, eksen etrafında döndürülen rotor kısmı; ikincisi rotorun içinde döndüğü, elektrik bağlantılarının yapıldığı sabit kısım olan stator; üçüncüsü ise voltajı sabitleyen elektronik voltaj regülatörü ve potansiyometredir. Rotor ve statorda silisli saç paket üzerine sarılmış ve standartlarda belirtilen şartlara göre izole edilmiş emaye bobin telleri mevcuttur. Alternatörlerde ana rotor ve statordan başka ikaz sistemi mevcuttur.

kaynak:gensan

bu durumda bana elektrik motoruyla jeneratör yapmak biraz uzak kalıyor.
 
kücücük teyp dc motorları milini çevirin elektrik üretiyor kenarda mıknatıs ortada bobin,
yada tam tersi,
elektrik motorları bence ufak bir modifiye ile elektrik üretir,
ortadaki rotor kısmı torna ile biraz alınır ve belli noktalara mıknatıs yerleştirilir sonra rotoru rüzgar yada su vs,vs bir şekilde çevirme elde ederseniz elektrik üretilebilir,
bide kendi deneyimi anlatayım
elimde bir tek fazlı 220 volt elektrik motoru var,
220 yi verip çalıştkırıyorum, ve bu sırada avometre 220 volt kademesinde takılı,
fişi prizden çektiğim halde,
ibre 70 volt larda bir elektrik üretildiğini göstererek hız azaldıkça aşağı doğru iniyor,
buna ne demeli,
 
ben motordan jenaratörlerde gördüm arkadaşlar tıpkı su pompası gibi bir tarafı ayrı diğer tarafı ayrı yani çift bobin var motorda motorun içine giren ama 380 üretemezle 220 sini gördüm ben ana bobinler motorun dönmesini sağlar yardımcı kontaklar ise elektrik üretir ve fazla bir elektrikde üretemezler...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,276
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst