Asenkron motorlarda ölçme ve ariza nedenlerİ

EnginNAMLI

Üye
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
39
merhaba arkadaşlar
motorun yanık olduğunu nasıl anlarız?
yıldız,üçgen ve yıldız üçgende yanık motoru nasıl ölçebilirz?
yardımcı olursanız sevinirim.
saygılarımla Engin
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
arkadasım yıldız,ucgen yada yıldız ucgen farketmez devreye enerjı verdıgın zaman sıgorta atıyorsa yada motor donmuyorsa  yapacagın tek sey devreye gelen enerjıyı kesıp  motor uclarının besleme kablolarını cıkarmak tır ve sırası ıle motor bobın uclarını olcmektır

U -----------Z
V------------X
W-----------Y

bu sekılde bobın uclarını olceceksın ayrıca govdeye herhangı bır kacak varmı dıye govde ve bobın ucları arasını olceceksın

eger bobın uclarında farklı ohm aj larda deger goruyorsan
farklı bobın uclarının arasında kısadevre goruyorsan
yada bobın uclarından herhangı bırınde govdeye kacak varsa
bılkı motor yanıktır ayrıca motor yanık oldugunda kotu bır koku cıkarır ve motor kapagını actıgın zaman bobınler sıyah yanık renge donusmustur yanı parlak vernıklı bobın kabloları yanmıstır
 
Cevap İÇİn tŞk ederİm.bulut bey

u -----------y
v------------x
w-----------z

karŞilikli kisa devre ÖlÇeceĞİz dİmİ
u İle x kisa devre ÖlÇÜyorsak deĞer ÖlÇÜyorsak motor yanikmi dir
 
EnginNAMLI ' Alıntı:
Cevap İÇİn tŞk ederİm.bulut bey

u -----------y
v------------x
w-----------z

karŞilikli kisa devre ÖlÇeceĞİz dİmİ
u İle x kisa devre ÖlÇÜyorsak deĞer ÖlÇÜyorsak motor yanikmi dir

evet dedgınız gıbı U ve X yada Z ucları arasında kısadevre varsa yanıkdır


1 motorda bırbırınden bagımsız 3 sargı bulunmaktadır
bunlar

1.sargı u -----------y
2. sargı v------------x
3.sargı w-----------z

eger 3 farklı sargı dan herhangı ıkıtanesı arsaında kısadevre varsa motor yanıktır
 
arkadaşım yıldız_üçgen şönt bağlantılarını varsa almalısın.birde motor sıcak ve soğuk olma durumlarında ohm değerleri farklılık gösterebilir.orjinal motor sarımlarında genelde
y---u(ohm)=z---v(ohm)=x--w(ohm) birbirine eşit olmalıdır.gövdeye kaçak olup olmadığına bakarsın
eğer normal değerler çıkıyor hala arıza devam ediyorsa rulmanlarını kontrol edersin.
iyi çalışmalar
 
kendinize bir meger lın en kolayı bu sırasıyla u,v,w uçlarına meger vurun en temizi böyle olur.
 
bulut bey uçlarda hata yapmışsınız
avometreyi sesli ohm kadamesine al ve motor uçlarından
U.........X
V..........Y
W.........Z ŞEKLİNDE ÖLÇTÜĞÜNDE KISADEVRE GÖSTERMESİ GEREK

AMA MOTOR KLEMENSİNE UÇLAR BÖYLE ÇIKMAZ TABİKİ KLEMENSTE Kİ UÇLAR
U.........Z
V..........X
W..........Y ŞEKLİNDEDİR MOTOR ÇALIŞMASI İÇİN BÖYLE BAĞLANIR YILDIZ VEYA ÜÇGEN ŞEKİLDE
AMA YANIK OLUP OLMADIĞINI İLK YAPTIĞIM ŞEKİLDE ÖLÇMELİSİN ONUN HARİCİNDE DİĞER UÇLARA VEYA GÖVDEYE KAÇAK VARSA MOTOR SARGILARI YANIKTIR
 
selamün aleyküm arkadaşlar...paylaşmış olduğunuz bilgiler için teşekür ederim... bende sizlerle birşeyler paylaşmak isterim eyerki hatam yada yanlışım varsa lütven düzeltiniz...motor ölçümünde motorunn sargıları arasında ölçü aleti ile ölçerken ölçü aletini buzul(sinyal) konumuna alarak ölçüyorum ve bana kısa devre sinyali veriyor yani sağlam diye gösteriyor gövde ile sargılar arasını da ölçüyom gövde ile sargılar arasında bir kaçak göstermiyor ani herşey normal... ama motoru enerjilediğimizde sigorta termik atırıyor... tesisatı da termik ayarınıda sigortayıda kontrol ediyoz herşey normal... bana öğretilen birşey vardı bunuda sizlerle paylaşmak istedim.. bu durum daki motoor kavruk imiş... kavruk olduğunuda nası buluruz diye bana öğretilen şöyle... motoru boşta yani yüksüz halde çalıştırarak herbir fazın akımını ölçmemiz gerekiyormuş her bir fazın akımı motor kilovatının deyeri kadar yada o deyerin altında bideyyer okumamız lazımış... örn bir motor 4kw ise bu motorun boşta yüksüz çekeceği akımlar enfazla 4a ada 4 anın altında bideyer göstermesi lazımmış şayet bu deyerin üstünde bi deyer veriyormussa bu motor kavruk oluyormuş.. birde ölçerken motoru omajda ölçmemiz gerekiyormuş.. bütün ölçtüğümüz uçlar aynı veya en azından birbirine çok yakın deyer göstermesi lazımış şayet afaki bir omaj okuyorsuksa yine kavrukmuş... ben bu şekilde biliyordum yani bana öğretilen bu şekilde bende sizlerle paylaşmak istedim... eklemek istediğiniz bir şey varsa lütven bana söleyin yada sizin bildiğiniz bir başka yöntem varsa... şimdiden teşekür ederim bütün arkadaşlarıma başarılar dilerim kolay gelsin
 
bulut bey uçlarda hata yapmışsınız
avometreyi sesli ohm kadamesine al ve motor uçlarından
U.........X
V..........Y
W.........Z ŞEKLİNDE ÖLÇTÜĞÜNDE KISADEVRE GÖSTERMESİ GEREK

AMA MOTOR KLEMENSİNE UÇLAR BÖYLE ÇIKMAZ TABİKİ KLEMENSTE Kİ UÇLAR
U.........Z
V..........X
W..........Y ŞEKLİNDEDİR MOTOR ÇALIŞMASI İÇİN BÖYLE BAĞLANIR YILDIZ VEYA ÜÇGEN ŞEKİLDE
AMA YANIK OLUP OLMADIĞINI İLK YAPTIĞIM ŞEKİLDE ÖLÇMELİSİN ONUN HARİCİNDE DİĞER UÇLARA VEYA GÖVDEYE KAÇAK VARSA MOTOR SARGILARI YANIKTIR

ilk öncelikle bizimle bilgilerinizi paylaştığınız için sayın ustam teşekkür ederim.
sizin dediğiniz şekilde ölçtüğümüzde ölçü aletinin buzul kademesi (sinyal)kısa devre testi sağlam gösteriyor yalnız motor yine termik ve sigorta açtırıyor boşta çalıştırdığımız halde bile gövdeye de herhangi bir kaçaklık da yok motora ait runmanlardada bir sıkıntı yok motor pano tesisatında da herhangi bir arıza da yok. sizce sebebi ne ola bilir ustam teşekkür ederim.
 
Sargı uçlarının göstermesi,motorun sağlam olduğu anlamına gelmez.Sargılar arasında sipir kısadevresi olabilir.Bunu anlamak için,kaliteli bir miliohmmetre ile,sargı dirençleri ölçmeniz gerekir.Motorunuz 90 kW tan fazla ise,mikroohm ! kademesi bulunan bir ölçü aleti ile ölçmeniz,daha sağlıklı bilgi edinmenize yarar.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,129
Mesajlar
915,278
Kullanıcılar
449,846
Son üye
g-silver

Yeni konular

Geri
Üst