Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

Asenkron motor etiket değerleri

Elektrik Kategorisinde ve Elektrik Motorları Forumunda Bulunan Asenkron motor etiket değerleri Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: P = 3,5 kw Devir = 2880 r/min cosfi = 0,87 verim = 82,5 Akım = 6,4 A yukarıdaki etiket değerleri olan bir asenkron motor, benim ölçümümde çektiği akım 3,00 3,20 A arasında gezmekte. verim = Petiket / Pşebeke ==> ...

 
Toplam 10 adet sonuçtan 1 ile 10 arası gösteriliyor.
Like Tree1Beğenilenler
  • 1 Mesajı Yazan binbaşı

Konu: Asenkron motor etiket değerleri

  1. #1
    Yeni Üye

    Üyelik
    23-10-08
    Mesajlar
    15
    Popülarite
    10

    Question Asenkron motor etiket değerleri

    P = 3,5 kw
    Devir = 2880 r/min
    cosfi = 0,87
    verim = 82,5
    Akım = 6,4 A
    yukarıdaki etiket değerleri olan bir asenkron motor, benim ölçümümde çektiği akım 3,00 3,20 A arasında gezmekte.
    verim = Petiket / Pşebeke ==> Pşebeke = Petiket/verim = 3,5 / 0,825 = 4,24 Kw çıkmakta
    Pşebeke = kök(3) * I * V * cosfi ==> I = Pşebeke / (kök(3) * V * cosfi) =4,24 / 1,73 * 380 * 0,87 = 7,41 A

    ölçümde bulduğum değerle hesapladığım değer arasında neden yanlışlık var? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilrler mi? ve asenkron motorların hesapları hakkında kaynak sunabilecek var mı acaba..
    şimdiden teşekkürler


  2. Entes
  3. #2
    Onursal Üye

    Üyelik
    16-10-07
    Yaş
    33
    Mesajlar
    999
    Popülarite
    644

    Varsayılan

    Hesaplamada çıkan akım ile, etiketinde yazan akım arasındaki fark için olası durumlar;
    1-motor etiket gerilimi ile hesaplamada kullandığınız gerilimin farklı olması(belki motor 440 V'a göre sarılmıştır)
    2-motor etiketinde yazan verilerin yanlış olması ihtimali. (verim ve/ya cosfi belki daha düşüktür)

    Motorun çalışması sırasında çektiği akımın etiketinde yazan akımdan farklı olmasının nedeni ise, motorun tam yükle çalışmıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Yani motor mevcut durumda belirttiğiniz akımdan daha yüksek akım çekmek durumunda kalmıyorsa, demek ki bu motor başlangıçta büyük seçilmiştir.

  4. #3
    Yönetici

    Üyelik
    04-08-07
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,769
    Popülarite
    226

    Varsayılan

    Mildeki yük tam olarak 3,5 kW değil. Daha düşük değerde bu yüzden çektiğiniz akımda daha düşük.

  5. #4
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    02-04-12
    Yaş
    21
    Mesajlar
    725
    Popülarite
    23

    Varsayılan

    Alıntı alpernbugra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mildeki yük tam olarak 3,5 kW değil. Daha düşük değerde bu yüzden çektiğiniz akımda daha düşük.

    etikette yazan motorun çekeceği ve dayanabileceği maksimum akımdır siz mile ne kadar yüklenirseniz motorun çekeceği akım o kadar artar

  6. #5
    Yönetici

    Üyelik
    04-08-07
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,769
    Popülarite
    226

    Varsayılan

    Alıntı hlyahkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    etikette yazan motorun çekeceği ve dayanabileceği maksimum akımdır siz mile ne kadar yüklenirseniz motorun çekeceği akım o kadar artar
    Aksi bir şey yazdığımı sanmıyorum. Arkadaşın motorunun milindeki yük 3,5 kW değil bu yüzden düşük akım görüyor.

  7. #6
    Onursal Üye

    Üyelik
    01-09-11
    Yaş
    52
    Mesajlar
    2,034
    Popülarite
    681

    Varsayılan

    Alıntı hadibagirock Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    P = 3,5 kw
    Devir = 2880 r/min
    cosfi = 0,87
    verim = 82,5
    Akım = 6,4 A
    yukarıdaki etiket değerleri olan bir asenkron motor, benim ölçümümde çektiği akım 3,00 3,20 A arasında gezmekte.
    verim = Petiket / Pşebeke ==> Pşebeke = Petiket/verim = 3,5 / 0,825 = 4,24 Kw çıkmakta
    Pşebeke = kök(3) * I * V * cosfi ==> I = Pşebeke / (kök(3) * V * cosfi) =4,24 / 1,73 * 380 * 0,87 = 7,41 A

    ölçümde bulduğum değerle hesapladığım değer arasında neden yanlışlık var? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilrler mi? ve asenkron motorların hesapları hakkında kaynak sunabilecek var mı acaba..
    şimdiden teşekkürler

    Bir de şöyle bir husus var dikkatinizi çekmek isterim.Asenkron motorları MEGEP dökümanında okursanız,belirli bir etiket yüklenme değerinde Cos fi (Güç faktörü) nün etiket değerinde yazılanla ayni olacağı özellikle belirtilmiş.Yani rotordaki kayma miktarı fabrikasının belirlediği bir oranla ve belirli bir yüklenme değeri için sınırlandırılmıştır.Siz 3.5 kW'dan daha düşük veya daha yüksek yüklenme güç değeri için bu ideal kayma(Beraberinde de etiket cos fi deüğerini)oranını yakalayamazsınız.

    Matematik ve elektrik hesapları sizin yapmanıza pek gerek de yoktur,çünkü bunları üretimde çalışan elektrik AR-GE mühendisleri yapmış ve motor dizaynini buna göre yapmışlardır.Düşük yüklenme güç değerlerinde de Cos fi değeri,yine etikette yazılan,yani istenilen ideal değerinde değildir,MEGEP DÖK./Asenkron Motorları kısmında bu husus,üzerine basılarak da özellikle belirtilmiştir.Yani sonuç olarak yüklenme derecesine göre asenkron motorun gücünü,bir miktar motor emniyet payı,toleransı da bırakıldıktan sonra,daha en baştan seçmekte de yarar vardır.

    Çok fazla kW değerli motoru gereksiz olarak seçtiğinizde,etiketteki yüklenmeyi yakalamanız da zorlaşacağından dolayı ideal rotor kaymasını(Cos fi'yi) elde etmeniz de güç olacaktır.Cos fi'nin fazla olması da,verimin düşmesi,reaktif gücün(Şebekeye iade edilen gücün) artması,daha kalın kesitli kabloyu da enerji iletiminde kullanmanız demektir.Yani ideal akım çeken motor beklentinizde,hem başlangıçta doğru motor gücünü,hem de etikette yazılan yüklenme değerini tam olarak uygulamak gerekiyor.Kolay gelsin.Saygılarımla.

  8. #7
    Yeni Üye

    Üyelik
    23-10-08
    Mesajlar
    15
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    Alıntı hemmuhhemtek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hesaplamada çıkan akım ile, etiketinde yazan akım arasındaki fark için olası durumlar;
    1-motor etiket gerilimi ile hesaplamada kullandığınız gerilimin farklı olması(belki motor 440 V'a göre sarılmıştır)
    2-motor etiketinde yazan verilerin yanlış olması ihtimali. (verim ve/ya cosfi belki daha düşüktür)

    Motorun çalışması sırasında çektiği akımın etiketinde yazan akımdan farklı olmasının nedeni ise, motorun tam yükle çalışmıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Yani motor mevcut durumda belirttiğiniz akımdan daha yüksek akım çekmek durumunda kalmıyorsa, demek ki bu motor başlangıçta büyük seçilmiştir.
    Motorun etiket gerilim değeri 380 V. diğer sölediğiniz için birşey söleyemem

    Alıntı binbaşı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir de şöyle bir husus var dikkatinizi çekmek isterim.Asenkron motorları MEGEP dökümanında okursanız,belirli bir etiket yüklenme değerinde Cos fi (Güç faktörü) nün etiket değerinde yazılanla ayni olacağı özellikle belirtilmiş.Yani rotordaki kayma miktarı fabrikasının belirlediği bir oranla ve belirli bir yüklenme değeri için sınırlandırılmıştır.Siz 3.5 kW'dan daha düşük veya daha yüksek yüklenme güç değeri için bu ideal kayma(Beraberinde de etiket cos fi deüğerini)oranını yakalayamazsınız.

    Matematik ve elektrik hesapları sizin yapmanıza pek gerek de yoktur,çünkü bunları üretimde çalışan elektrik AR-GE mühendisleri yapmış ve motor dizaynini buna göre yapmışlardır.Düşük yüklenme güç değerlerinde de Cos fi değeri,yine etikette yazılan,yani istenilen ideal değerinde değildir,MEGEP DÖK./Asenkron Motorları kısmında bu husus,üzerine basılarak da özellikle belirtilmiştir.Yani sonuç olarak yüklenme derecesine göre asenkron motorun gücünü,bir miktar motor emniyet payı,toleransı da bırakıldıktan sonra,daha en baştan seçmekte de yarar vardır.

    Çok fazla kW değerli motoru gereksiz olarak seçtiğinizde,etiketteki yüklenmeyi yakalamanız da zorlaşacağından dolayı ideal rotor kaymasını(Cos fi'yi) elde etmeniz de güç olacaktır.Cos fi'nin fazla olması da,verimin düşmesi,reaktif gücün(Şebekeye iade edilen gücün) artması,daha kalın kesitli kabloyu da enerji iletiminde kullanmanız demektir.Yani ideal akım çeken motor beklentinizde,hem başlangıçta doğru motor gücünü,hem de etikette yazılan yüklenme değerini tam olarak uygulamak gerekiyor.Kolay gelsin.Saygılarımla.
    bilgileriniz için teşekürler, benim kullanımdığım motorun aynı değerelere sahip, ve aynı işi yapan başka bir motorun , çektiği akım 6 A görüyor (bu yüzden kullanılan motor bu etiket değerlerinde). ve bu 6 A çeken motor hiç bir sıkıntım yokkken, 3.2 A çeken motor da sürekli sargı yanmaları gerçekleşiyor. benim yaptığım hesaplamalarda bu yüzdendir.
    Konu alpernbugra tarafından (21-09-2012 Saat 15:14 ) değiştirilmiştir. Sebep: Arka arkaya yazılmış mesajlar birleştirildi.

  9. #8
    Yönetici

    Üyelik
    04-08-07
    Yaş
    23
    Mesajlar
    1,769
    Popülarite
    226

    Varsayılan

    3 Fazıda tek tek ölçtünüz mü? Motor nerede kullanılıyor sargılarda nem oluşma ihtimali var mı? Motor hiç sarıma gitti mi?

  10. #9
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    02-04-12
    Yaş
    21
    Mesajlar
    725
    Popülarite
    23

    Varsayılan

    Alıntı alpernbugra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aksi bir şey yazdığımı sanmıyorum. Arkadaşın motorunun milindeki yük 3,5 kW değil bu yüzden düşük akım görüyor.
    sizin fikrinize destek olduğumu bildirmek için yanıt verdim yanlış anlamayın

  11. #10
    Onursal Üye

    Üyelik
    01-09-11
    Yaş
    52
    Mesajlar
    2,034
    Popülarite
    681

    Varsayılan

    Alıntı hadibagirock Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun etiket gerilim değeri 380 V. diğer sölediğiniz için birşey söleyemem



    bilgileriniz için teşekürler, benim kullanımdığım motorun aynı değerelere sahip, ve aynı işi yapan başka bir motorun , çektiği akım 6 A görüyor (bu yüzden kullanılan motor bu etiket değerlerinde). ve bu 6 A çeken motor hiç bir sıkıntım yokkken, 3.2 A çeken motor da sürekli sargı yanmaları gerçekleşiyor. benim yaptığım hesaplamalarda bu yüzdendir.
    Bunun çok çeşitli sebepleri vardır.Bunun için bir clampmetre(Pens ampermetre) ile,3 fazın motora girdiği kabloyu ayrı ayrı ölçün,çekilen akımlar ayni midir?Panodan yandığını belirttiğiniz asenkron motora bir şekilde 2 faz gelebilir mi?Bunu da araştırmanız,kontaktör kontaklarının,sağlamlığının teyidi de gerekli.Tmş'nin değerleri,motor korumasına uygun mu seçilmiştir?KAR kullanılıyorsa bağlantıları ve seçilen tipi motor için uygun mudur?Motorun bağlı olduğu mekanik sistemde,çalışma sırasında farkedilmeyen bir zorlanma,anormal bir durum var mıdır?Motor rulmanları bozulup,rotorun sargılara mekanik teması veya yine mekanik bir zorlaması var mıdır?Sn.alpernbugra'nın da ifade ettiği gibi,motor fazlaca nemli ve sıcak bir ortama mı ayrıca maruz kalıp çalışıyor?Aklıma gelen olumsuzluklarla,motor yanması ilişkisi bunlardır.Dikkatli bir ön araştırma yapmanız yararlıdır.Bu aksaklıklardan bir veya birkaçı varsa eğer,motor 3 fazda normal de yüklense,etiket değerinden çok fazla da amper çekebilir.Çekilen 3.2 amper değeri herhalde etiketteki normal akım değeridir.Kolay gelsin.


 

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220