dizel motora start verme

Serdals

Üye
Katılım
3 Şub 2009
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
43
merhaba lombardini dizel motora 220 volt ile nasıl start verebiliriz yada 12volt mars motorunu 220 volta çevirebilirmiyiz
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
jeneratörse 220 marş motoru olmaz zira elektrikler kesik olacağı için aküden beslenmesi gerekecek.
 
merhaba lombardini dizel motora 220 volt ile nasıl start verebiliriz yada 12volt mars motorunu 220 volta çevirebilirmiyiz
12 V. marş motorunu 220 Volta çeviremezsiniz, Ama 220 Voltu 12 VDC ye çevirip marş motorunu çalıştırabilirsiniz.
Yalnız marş motorları yüksek akım çektiklerinden Trafo ve redrösör devresini buna uygun güçte seşmeniz gerekir.
 
arkadaşım 12 yi 220 cevirmek teferruatlı olur.0.7 kw lik bir elektirik moturu bir reduktörle devrini düşürürsen 600 cc lık lombardiniyi degil 6000 motor bir dizeli cevirir.0.7 kw 1 beygir eder redüktör le 28 beygire cıkar koca kamyonunkı 2-3 beygir.
 
arkadaşım 12 yi 220 cevirmek teferruatlı olur.0.7 kw lik bir elektirik moturu bir reduktörle devrini düşürürsen 600 cc lık lombardiniyi degil 6000 motor bir dizeli cevirir.0.7 kw 1 beygir eder redüktör le 28 beygire cıkar koca kamyonunkı 2-3 beygir.
Arkadaşım bu söylediğiniz iki sebepten dolyaı olmaz.
1- Redüktör ile devrini düşürdüğünüzde çok yavaş çevireceği için motoru çalıştıramazsınız.
2-Marşa bastığınızda volana gidip çevirmeye başlayan ve bıraktığınızda geriye çekilen (volandan uzaklaşan) düzeneği redüktörlü motora nasıl monte etmeyi düşünüyorsunuz.
 
reduktorlu motorla dizel motor çalışır 100 devir donmesı yeterlı mantıklı bır örnek vereyım

pancar motorlar kollu olup insan gucuyle çalışır insan gucu hıçbır zaman 100 devırı bulamaz birincisi ikincisı marş motorlarında reduktor var sonsuz dişli lı reduktor 220 voltluk firçalı motor mesela 7000 devirlı
bunu 100 devıre duşurduğunu farzedelım guç olarak değil marş olarak çalışma motoru komle dondurur
 
reduktorlu motorla dizel motor çalışır 100 devir donmesı yeterlı mantıklı bır örnek vereyım

pancar motorlar kollu olup insan gucuyle çalışır insan gucu hıçbır zaman 100 devırı bulamaz birincisi ikincisı marş motorlarında reduktor var sonsuz dişli lı reduktor 220 voltluk firçalı motor mesela 7000 devirlı
bunu 100 devıre duşurduğunu farzedelım guç olarak değil marş olarak çalışma motoru komle dondurur
Arkadaşım benim bu konuda deneyimim yok ama bildiğim kadarıyla pancar motorları elle çevirerek değiş ipi çekmek suretiyle çalışıyor. Ve çapı büyük bir kasnağa sarılan ip çekildiği için bence Oradaki deviri öyle küçümsemeyin.
Ama daha önce denemişseniz mutlaka biliyorsunuzdur. Bizde öğrenmiş oluruz.
 
Selamun aleyküm
redüktör gibi devir azaltma sistemleri ile beygiri değiştiremeyiz. Beygir bir güç birimi olarak değişmez; ancak çekme kuvveti değişir. Burada kuvvet*hız sabit kalır. Belki yanlışlıkla belki bilmeyerek bu tür kullnaımlar yapılıyor; düzeltmek gerekir.
Bir arkadaşımız kavramasının nasıl olması gerektiğini sormuş. Sistem çalışıyor olsa kavrama ve bırakma nasıl olmalı? Belki esas soruyu soran arkadaş için bu tür işlemler gerekli olmayabilir ama konuşmakda fayda olur.
Eğer bu apılmak istenirse kavraması da düşünülmeli. Mesela kavrama volana bağlı dış silindirin içinde dönen iç silindirin üzerinde açılabilen kanatlar ile yapılmış olsa ; sistem hızlandığında iç silindirde dönen kanatçıklar açıldığında dış silindiri tutar ve dönderir. (pegeut motorların otomatiği gibbi) Dış silindir diye bhsettiğimaçılır kampananın içinde dönebildiği silindirik bir yüzey.,
Bir arkadaşımız jeneratör ise elektrik olmadığından ilk çalışmanın yapılamaz olduğunu söylemiş. 220Vluk marş sistemi düşünüldüğüne göre pek elektrik sorunu var gibi görünmüyor. Bu problem sahibi tarafından düşünülmeli, muhtemelen onun kontrolünedir düşünülmüştür diye de düşünülebilir ama bu tip ince noktalar bazen unutulabiliyor. Eğer jeneratör ise elektriğin olmadığı bir yerde ise 220V luk bir marş sistemi uygun olur mu?
Hayırlı günler dilerim.
 
Selamun aleyküm
redüktör gibi devir azaltma sistemleri ile beygiri değiştiremeyiz. Beygir bir güç birimi olarak değişmez; ancak çekme kuvveti değişir. Burada kuvvet*hız sabit kalır. Belki yanlışlıkla belki bilmeyerek bu tür kullnaımlar yapılıyor; düzeltmek gerekir.
Bir arkadaşımız kavramasının nasıl olması gerektiğini sormuş. Sistem çalışıyor olsa kavrama ve bırakma nasıl olmalı? Belki esas soruyu soran arkadaş için bu tür işlemler gerekli olmayabilir ama konuşmakda fayda olur.
Eğer bu apılmak istenirse kavraması da düşünülmeli. Mesela kavrama volana bağlı dış silindirin içinde dönen iç silindirin üzerinde açılabilen kanatlar ile yapılmış olsa ; sistem hızlandığında iç silindirde dönen kanatçıklar açıldığında dış silindiri tutar ve dönderir. (pegeut motorların otomatiği gibbi) Dış silindir diye bhsettiğimaçılır kampananın içinde dönebildiği silindirik bir yüzey.,
Bir arkadaşımız jeneratör ise elektrik olmadığından ilk çalışmanın yapılamaz olduğunu söylemiş. 220Vluk marş sistemi düşünüldüğüne göre pek elektrik sorunu var gibi görünmüyor. Bu problem sahibi tarafından düşünülmeli, muhtemelen onun kontrolünedir düşünülmüştür diye de düşünülebilir ama bu tip ince noktalar bazen unutulabiliyor. Eğer jeneratör ise elektriğin olmadığı bir yerde ise 220V luk bir marş sistemi uygun olur mu?
Hayırlı günler dilerim.
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 
merhaba konuyla ilgili yorum yapan arkadaslara tesekkur ediyorum bu dizel motor konusunu biraz aciklayayi m tornaci olan arkadasimin dedesinin mevcut olan dizel motopompasini iple degilde otomatik mars sistemi ile calistirmak istiyoruz bunun nedenleri ise dedenin yasi ve yeni bir pompa almak istemememiz motora sarj dinamosu aku gibi ilave parcalar takmayarak ariza ve bakim ihtiyacini en aza indirmek icin sadece mars sistemini 220 volt olarak dusunuyoruz marsi otomatik hale getirebilmek icin secenekleri dusunuyoruz mesela vinc firen kavramasi yada karafetva arkadasin dedigi gibi santrifuj bir sistemle olabilir ama motor olarak ne kullanabiliriz bu konuda takildim herkese hayirli geceler
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,602
Kullanıcılar
449,930
Son üye
oguuz680

Yeni konular

Geri
Üst