Merhaba sayın ziyaretçi Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumuna ilk kez giriyorsanız lütfen Buraya tıklayarak üye olun. Foruma daha önceden kayıt olduysanız ve şifrenizi bilmiyorsanız yeni şifre talep etmek için Buraya tıklayınız.

Motor Bağlantısı

Elektrik Kategorisinde ve Elektrik Motorları Forumunda Bulunan Motor Bağlantısı Konusunu Görüntülemektesiniz.

Konu Özeti: özellikle küçük motorlarda içerden yapılan yıldız yada üçgen bağlantılarda sağlamlık kontrolü nasıl yapabiliriz motor içinden 3 kablo çıkartıyorlar avometre ile kontrolünü anlatabilirmisiniz...

 
Toplam 4 adet sonuçtan 1 ile 4 arası gösteriliyor.
  1. #1
    Profesyonel Üye

    Üyelik
    01-11-07
    Mesajlar
    604
    Popülarite
    153

    Varsayılan Motor Bağlantısı

    özellikle küçük motorlarda içerden yapılan yıldız yada üçgen bağlantılarda sağlamlık kontrolü nasıl yapabiliriz motor içinden 3 kablo çıkartıyorlar avometre ile kontrolünü anlatabilirmisiniz
    Konu yunusx tarafından (25-12-2008 Saat 21:53 ) değiştirilmiştir.


  2. Entes
  3. #2
    Uzman Üye

    Üyelik
    24-07-07
    Yaş
    34
    Mesajlar
    276
    Popülarite
    41

    Varsayılan

    bu tip sarılmış motorları ölçerken, sargı gövde arası bi kaçak olup olmadığına sonrada 3 çıkış arasında ohm. ölçerek yani üç uç arasındaki ohm. değerinin birbirine yakın olması gerektiğini sanıyorum.veya birinde hiç çıkış vermez kopukluk vardır yada sargılardan birinde ohm. farkı çoktur. kısa devre vardır.

  4. #3
    Katılımcı Üye

    Üyelik
    18-07-08
    Yaş
    29
    Mesajlar
    57
    Popülarite
    10

    Varsayılan

    bu sararken kolay olsun diye bazı bobinajcı arkadaşların yaptığı bişeydir.
    yoksa normalde trifaz motorlarda altı uç bulunur.
    üç uç varsa büyük ihtimal yıldızdır içerde köprülenmiştir.
    bu durumda uçları kendi arasında ölçebilir ve şase konturolü yapabilirsin

  5. #4
    Usta Üye

    Üyelik
    07-11-08
    Mesajlar
    182
    Popülarite
    35

    Varsayılan

    3 fazlı asenkron motorlarda, dahilde yıldız-üçgen olması farketmez dışarıya 3 uç çıkar ( R-S-T ).
    Yıldız bağlantıda fazların kendi aralarındaki ( RS-RT-ST ) direnç ölçümünde, seri bağlanmış 2 bobinin direnci okunur.
    Üçgen bağlantıda ise seri bağlı 2 bobin ve bu seri bağlı 2 bobine paralel bağlı 1 bobinin direnci okunacağından, neticede yıldız bağlantıya göre daha az bobin direnç değerleri okunacaktır.

    Motorun kalkış anında daha fazla akım çektiğini biliyoruz. Bu yüksek akımın daha büyük dirençle karşılaşması gerektiğinden yol alma anında YILDIZ bağlantıyı anlamlı bulabiliriz.


 

Bu Konuyu Kaynak Gösterenler (?)


Benzer Konular

  1. 18 kw Motor Bağlantısı
    mehmet sonmez isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 13
    Son Mesaj: 10-02-2014, 16:36
  2. 1 Fazlı Motor Bağlantısı (Uçlar Bilinmiyor)
    kertenkelebek isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 14
    Son Mesaj: 26-05-2013, 22:57
  3. DC motor bağlantısı nasıl yapılır
    darma isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 5
    Son Mesaj: 12-01-2011, 14:43
  4. dop pc bağlantısı
    kayimguney isimli üyenin HMI Sistemler bölümünde açtığı konu
    Cevap: 5
    Son Mesaj: 16-12-2009, 12:42
  5. 450 kw motor klamens bağlantısı ve şekli?
    has_artvin_li isimli üyenin Elektrik Motorları bölümünde açtığı konu
    Cevap: 17
    Son Mesaj: 10-06-2009, 17:33

Bu Konunun Etiketleri

Forumdaki Yeni Konuları Eposta İle Takip Edin


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220