Elektrikli Arabalar

Katılım
21 Ara 2010
Mesajlar
291
Puanları
1
Arkadaşlar bir kaç ay sonra piyasaya çıkmaya başlayacak Elektrikli arabalar üzerine bu konu altında teknik istişare yapılması hepimizi dahada aydınlatacaktır.Konunun ilerlemesine öncelik edeceğine inandığım sorum var.
-Bu arabaların motoru ne motoru? Hub motor mu?
-Bunların sürücüleri nelerdir? Nasıl kontrol edilebilir?
-İç elektronik sistemi nasıldır? Hangi işlemci?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Hub motor. Fırçasız. 35-40KW 300-400Volt. Sürücüleri özel geliştirilmiş. Öyle piyasadaki şeyler değil tabiki. Motora entegre gibi tamamen kapalı. İç elektronik sistemi mevcut sistemler, değişen birşey yok.
 
motor kadar aküler de önemli bence.Sonuçta elektrikli ulaşım 80 lerden beri uygulanıyor, günümüzde uçak kadar hızlı trenler var.Yani elektikli arabaların bu denli yavaş gelişmesi elektriği depolamaktan kaynaklanıyor ve araştırmalar bu yönde geliştikçe kullanıma girdiler.
 
Lityum iyon pillerin çok faydası oldu tabi. Hem hafif hem enerji yoğunluğu fazla
 
Akünün, bir nevi kiralık olması, üzücü bir olay, abartılı rakam gibi geldi...aylık ortalama 100-150 tl gibi bir çevre koruma vs. bir bedel olucakmış...
 
Arabanın sürücüsünü biraz daha açabilir miyiz? Depoladıktan sonra kullanmasıda var. Regüle ve dağıtım devreleri olması lazım. Sonuçta tüm araba elektronik aksamı buradan beslenecek.
 
Kanımca fırçasız motor sürücüleri özel olarak şirketlerin ar-ge kısımlarında gizlilikle geliştirilmekte olup, kamuoyuna devre şemaları ve verimilikleri en ince detaylarıyla açıklanması beklenmemelidir.Lityum-iyon akü grubunun daha da geliştirilmeye ihtiyacı bulunduğu,ağırlık-enerji yoğunluğu-fiyat üçlemesinin en mükemmel olması durumunda kullanıcılar için cazip hale gelebileceğini sanırım tartışmasız kabul etmeliyiz.Bir de herşeyden evvel uygun noktalarda makul bir ücretle hizmet veren şarj istasyonlarının tamamlanması şart olup,devletin de sıfır emisyonlu "ev" araçların kullanımını teşvik ettirebilmek adına bu araçları ya vergiden muaf veya çok az bir ötv ile sınırlandırması "ev" araçların yurt içinde yaygınlaşmasını da hızlandıracaktır hiç şüphesiz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,241
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst