Ana Şalter Atıyor?

Katılım
17 Şub 2009
Mesajlar
27
Puanları
1
arkadaslr merhaba elimizde 2 devirlli asenkron motor var.motor dusuk devırde calısıyor.hızlı devire aldıgında ana salter acıyor.neden
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1,sebep: hızlı devire geçer iken düşük devir kontaktörü ve hızlı devir kontaktörü çakışıyor olabilir
2,sebep: hızlı devir sargısında sorun olabilir yanık olabilir
bahsetmiş olduğum sorunlar yok ise panosu kontrol edilmeli,
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
motor kw tını ve ana salterın akım degerını bırde motor yol verme bıcımını bıze ayrıntılı anlatırsanız daha ıyı yardımcı oluruz
 
düzeltme yapıyorum
1,sebep: hızlı devire geçer iken düşük devir şönt kontaktörü ve hızlı devir kontaktörü çakışıyor olabilir
2,sebep: hızlı devir sargısında sorun olabilir yanık olabilir
bahsetmiş olduğum sorunlar yok ise panosu kontrol edilmeli,
 
ana salter kompak salterse yanı termık manyetık salter ıse termık ayarının motor akımına gore ayarlanmasınada dıkkat et
 
motor kw tını ve ana salterın akım degerını bırde motor yol verme bıcımını bıze ayrıntılı anlatırsanız daha ıyı yardımcı oluruz

Evet aynen katılıyorum.

Ayrıca düşük devir gücünü ve yüksek devir gücünü yazmalısınız.
 
motor üzerindeki yük nedir yüksek tonajlı pompalarda emiş yapamadığı için bu olay birkaç kez başıma gelmişti
 
Motorun düşük devir ve yüksek devirde çalışması için 2 ayrı termik koruma yapılmış olması gerekmekte.

1. Termik değerlerin motor üzerinde yazan akım değerleriyle örtüşüyor mu?
2. Termik değerlerin örtüşüyorsa ve düzgün şekilde ayarlanmışsa 2 devir sargında sorun olabilir. Bunun için bobinler arasında ki direnç değerlerini kontrol etmen gerekir. Yine bobinle motor gövdesi arasında bir direç var mı bunada bakman gerekir.
 
motorun yük altında çekmiş olduğu amper şalter üzerindeki ayarlanmış olan amperi aşmış olabilir bu nedenledirki termiğin almış olduğu uyarıyı göz önünde bulundurarak açması normal birşeydir bunu engellemek için ise amperi biraz daha yüksek ayarlayarak ve açma zamanının biraz düşürerek şaltere ve motora zarar vermeden deneme yapıp nerden kaynaklandığını anlamakda mümkün olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,559
Kullanıcılar
449,916
Son üye
adil.degirmenci

Yeni konular

Geri
Üst